  • 1. Data: 2010-08-21 23:53:36
    Temat: takie oto pytanie : SD card emulator
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Taka mi przyszła myśl... Otóż, czy można by zrobić "emulator SD" ?
    Znaczy, takie cóś, co załadowane do urządzenia zamiast karty SD
    "przechwytywałoby" zapisywane dane
    i retransmitował dalej...
    Zupełnie nie znam struktury zapisu na SD, i stąd takie ogólne pytanie...
    Hmm ?

  • 2. Data: 2010-08-22 00:00:50
    Temat: Re: takie oto pytanie : SD card emulator
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-08-22 01:53, sundayman pisze:
    > Zupe?nie nie znam struktury zapisu na SD, i st?d takie og?lne pytanie...

    http://www.sdcard.org/developers/tech/sdcard/pls/Sim
    plified_Physical_Layer_Spec.pdf
    , troche dlubaniny by bylo

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2010-08-22 00:04:39
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-08-22 01:53, sundayman pisze:
    > Zupe?nie nie znam struktury zapisu na SD, i st?d takie og?lne pytanie...

    http://www.sdcard.org/developers/tech/sdcard/pls/Sim
    plified_Physical_Layer_Spec.pdf
    , troche dlubaniny by bylo jezeli chcesz w pelni udawac karte SD czyms

  • 4. Data: 2010-08-22 00:08:56
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > http://www.sdcard.org/developers/tech/sdcard/pls/Sim
    plified_Physical_Layer_Spec.pdf
    > , troche dlubaniny by bylo jezeli chcesz w pelni udawac karte SD czyms

    No taa, a to dopiero początek, bo idea jest taka :

    Urządzenie nagrywa na kartę SD plik w formacie MPEG-4 H.264.
    Chcemy teraz podłączyć się zamiast tej karty, i dokonać "w locie" konwersji
    tego strumienia (który normalnie wylądowałby na kartcie jako plik)
    do sygnału HDMI.

    Ale - czy to w ogóle możliwe ?

  • 5. Data: 2010-08-22 00:11:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.08.2010 01:53, sundayman pisze:
    > Taka mi przyszła myśl... Otóż, czy można by zrobić "emulator SD" ?
    > Znaczy, takie cóś, co załadowane do urządzenia zamiast karty SD
    > "przechwytywałoby" zapisywane dane
    > i retransmitował dalej...
    Można, ale weź pod uwagę, że "zwykły" dostęp do karty jest przez SPI -
    monitorowanie go nie jest specjalnie trudne natomiast dostęp hi-speed
    robiony jest po 4 liniach danych i jego specyfikacja jest (a
    przynajmniej była jak ostatnio sprawdzałem) na NDA.

    Michoo

  • 6. Data: 2010-08-22 00:33:23
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > monitorowanie go nie jest specjalnie trudne natomiast dostęp hi-speed
    > robiony jest po 4 liniach danych i jego specyfikacja jest (a przynajmniej

    No to pojawia się pytanie, jakie trzeba spełnić warunki, coby byli skłonni
    udostępnić (oczywiście podpisując NDA)...

  • 7. Data: 2010-08-22 06:53:51
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Znaczy, takie cóś, co załadowane do urządzenia zamiast karty SD
    > "przechwytywałoby" zapisywane dane
    > i retransmitował dalej...

    Chyba do kupienia od ręki na Allegro. Nie pamiętam jednak jak to się
    nazywa. Wygląda jak zwykła karta SD. Wkłada się to do cyfrowego aparatu
    fotograficznego. Dane z karty są przesyłane przez WiFi np. do PC.
    Cała logika działania jest w tym urządzeniu. Aparat "widzi" to jak
    zwykłą kartę SD.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-08-22 07:30:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2010 02:08:56 +0200, sundayman wrote:
> [...]
    >Chcemy teraz podłączyć się zamiast tej karty, i dokonać "w locie" konwersji
    >tego strumienia (który normalnie wylądowałby na kartcie jako plik)

    Jak najbardziej mozliwe, tylko mniej lub bardziej trudne :-)

    W szczegolnosci to karta zachowuje sie jak dysk - wiec co aparat
    zapisuje to sie dowiesz jak poprawi FAT i katalogi.

    J.

  • 9. Data: 2010-08-22 14:54:08
    Od: zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-08-22 02:33, sundayman pisze:

    > No to pojawia się pytanie, jakie trzeba spełnić warunki, coby byli skłonni
    > udostępnić (oczywiście podpisując NDA)...

    Wszystko jest opisane na stronie SD:
    http://www.sdcard.org/developers/join/licensing/

    Z tego co pamiętam, wstępna opłata członkowska (bez prawa głosu) to 1k$
    (Host/Ancillary Product License Agreement("HALA") - $1,000 per Year). Ja
    jednak poległem na dogadywaniu się z jakąś babą (albo botem) z SD. Z
    cholerę nie szło jej wytłumaczyć, żeby normalnie po ludzku opisała co
    jej się nie podobało w zgłoszeniu.

  • 10. Data: 2010-08-22 21:55:48
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > fotograficznego. Dane z karty są przesyłane przez WiFi np. do PC.
    > Cała logika działania jest w tym urządzeniu. Aparat "widzi" to jak zwykłą

    Ale, bo to chyba JEST też karta, tyle że jest możliwość odczytu plików via
    Wifi.
    A tutaj nie o to chodzi - chodzi o "przechwytywanie"strumienia danych, bez
    ich zapisywania - jedynie żeby urządznie "myślało", że to normalny zapis
    pliku
    na kartę...