  • 31. Data: 2010-01-28 23:25:31
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >[...]
    >jesli na zdjeciu z obiektywem pylki beda widoczne a na zdjeciu bez
    >obiektywu nie tzn ze pylki w obiektywie.
    >jesli na zdjeciu bez obiektywu plamy beda widoczne tzn ze na matrycy.
    >[...]

    Zamiast pleść głupoty zrób sobie zdjecie bez obiektywu aparatem z
    niewielkimi pyłkami na matrycy - sam się przekonasz czy bęą na zdjeciu
    widoczne. Zaznaczamm jednak - niewielkimi - bo jeśli będą to paprochy o
    rozmiarach rzędu 1mm to i bez obiektywu będzie je widać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 32. Data: 2010-01-28 23:33:24
    Temat: Re: Plamy na zdjeciach w Canonie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "thearti" <t...@p...onet.pl> napisal:

    >No tym razem to dales czadu :)

    Nie tylko tym razem. Odpowiedz byla natychmiastowa - czyli pisana
    natychmiast - bez odrobiny czasu na pomyslenie. Nic zatem dziwnego, ze po
    raz kolejny wyszla bezmyslna...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2010-01-29 07:32:12
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjt624$cgv$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:

    > Na otworkowym powinny być bardzo wyraźnie widoczne. Zamiast kombinować z
    > obiektywem otworkowym można też założyć jakis inny obiektyw[...]

    Blah blah blah. Poradź lepiej w czym sensowny otworek wydziubać ;)

    Na marginesie: miałeś kiedyś okazję fotografować skorpiony? :]
    Strasznie niechętne do współpracy, przy najmniejszej próbie wpłynięcia
    na pozę zwijają się w kłębek i udają martwe.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Eksportowanie historii z Gajima

  • 34. Data: 2010-01-29 09:23:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Jan., 00:33, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Nie tylko tym razem. Odpowiedz byla natychmiastowa - czyli pisana
    > natychmiast - bez odrobiny czasu na pomyslenie. Nic zatem dziwnego, ze po
> [...]

    wymadrzasz sie po raz kolejny bez sensu

    wybacz ale nie jestes autorytetem bym nial brac powaznie twoja
    wypowiedz
    popisales tutaj tyle roznych glupstw ze i tej wypowiedzi nie mozna
    potraktowac serio.

    wez aparat z poplamiona matryca , wypnij obiektyw i zrob zdjecie -
    wszystko zobaczysz jak na dloni.

    jesli pylki bylyby bez obiektywu niewidoczne a w zdjeciach z
    obiektywem tak , tzn ze leza gdzies na obiektywie.
    na tylnej syczewce mozna zobaczyc male plamki na krotkich
    ogniskowych.
    na przedniej soczewce plamki musza juz byc wieksze aby je zobaczyc
    musialyby byc spore np krople deszczu .

    Jesli cos nie jasne to pytaj smialo - to nic nie kosztuje.

  • 35. Data: 2010-01-29 09:40:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 22:09, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Promienie swiatla padaja na dany pixel z roznych kierunkow, wiec czesc
    > jest w stanie ominac pylek. W miare przymykania blokujesz kolejne
    > skrajne promienie, swiatlo pada coraz bardziej rownolegle i pylek
    > rzuca coraz ostrzejszy cien na matryce.
    >
    > arti

    dokladnie tak jest , ale dlatego ze pylek lezy przed powierzchnia
    swiatloczula matrycy - w pewnmym malym odstepie od niej , a promienie
    skrajne i centralne sa ogniskowane w tej samej plaszczyznie
    znajdujacej nico glebiej , dlatego wystepuje efekt podswietlania
    "jakby z boku " promieniami skrajnymi

    Natomiast widzialnosc pylkow jest zalezna rowniez od sgtopnia
    naswietlenia/ niedoswietlenia.
    Przy niedoswietleniu pylki sa lepiej widoczne.
    Przeswietlenie ma podobne dzialanie jak " swiatlo z boku " z tym ze
    jest to spowodowane dyfuzja swiatla na powierzchni matrycy, wystepuje
    ona zawsze niezalznie iod natezenia swiatla , ale ponizej penwego
    progu nie jest zapisywana przez matryce.

  • 36. Data: 2010-01-29 09:40:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > ogniskowych.
    > na przedniej soczewce plamki musza juz byc wieksze aby je zobaczyc

    Tak, tak :)
    Zrób sobie sam to doświadczenie... choć nie wiem po co, bo przecież
    fizyka też nie może ci przeczyć :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2010-01-29 10:05:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Jan., 10:40, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Tak, tak :)
    > Zrób sobie sam to doświadczenie... choć nie wiem po co, bo przecież
    > fizyka też nie może ci przeczyć :)

    a skad mozesz cos na ten temat wiedziec ?

    wyjmij obiektyww , zrob zdjecie na mocnym niedoswietleniu bez
    obiektywu ( nie moze byc jasne ) to sie przekonasz.

  • 38. Data: 2010-01-29 10:19:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > a skad mozesz cos na ten temat wiedziec ?
    >
    > wyjmij obiektyww , zrob zdjecie na mocnym niedoswietleniu bez
    > obiektywu ( nie moze byc jasne ) to sie przekonasz.

    Przekonałem się w październiku 2004 roku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /walka o pokój, walka z terroryzmem, a może wszystko dla twego
    bezpieczeństwa?/

  • 39. Data: 2010-01-29 10:29:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 15:36, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Co inteligenciku, zrozumiałeś już że znowu palnąłeś głupotę? Gdzie chcesz
    > zobaczyć pyłki przy zdjętym obiektywie, skoro do ich zobaczenia potrzebna jest
    > dwucyfrowa liczba przysłony?
    >
    > Odpowiedź jest natychmiastowa, co idioto?
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    ja nie wiem czego na tej grupie szukasz.?
    nie robisz zdjec
    nie anpisales czegokolwiek rozsadnego - przeciwenie
    nie potrafisz sie komunikowac z drugim czlowiekiem za pomoca
    interentu.

    czy rzeczywiscie nie potrafisz sformulowac swoich mysli w ten sposob ,
    zeby nie probowac innych obrazac ?

    co ja ci zlego zrobilem ?

    roznica miedzy nami jest taka , ze zostalem wychowany w duchu
    poszanowania drugiego czlowieka i staram sie uprzejmie i rzecowo
    odpowiedziec na niektopry pytania.
    ty z cal pewnosci nie.
    sam stawisz swoje nazwisko w b marnym swietle.

    w ostatnim czasie odpadlo stad wielu typow odnaszacych sie w takiej
    chamskiej formie do partnera rozmow.
    jestes jednym z ostatnich jacy pozostali .
    mysle ze sam wkrotce odpadniecz , innie beda mieli cie dosc.

    mnie tam niejaki ludwnin placzacy sie po grupie specjalnie nie
    pszeszkadzalby ale czytanie twoich postow pisanych w tej formie daje
    poczucie tarzania sie w g.....

    czy nie mozesz tego czytajacym oszczedzic?

    nie bede sie wdawal z toba w jakikolwiek dyskusje - jestes dla mnie
    banka powietrza , kims bez klasy osbistej , ale uprzedzam bede
    brutalnie stosowal zasade wzajemnosci , jesli uznam ze jest to
    uzasadnione.

    pozdrawiam i przyjmnego dnai zycze

    XXX

  • 40. Data: 2010-01-29 10:37:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > banka powietrza , kims bez klasy osbistej , ale uprzedzam bede
    > brutalnie stosowal zasade wzajemnosci , jesli uznam ze jest to

    Przypominasz mi pewną postać ze świata fotografii, dla której przez pół
    roku w każdy prawie weekend kilkanaście mniej lub bardziej znanych w
    środowisku ludzi pracowało, po czym nie dostało ani grosza. Sprawa
    ciągnie się już ponad rok, a owa postać na przemian obraża, udaje
    głupią, grozi i potulnie spuszcza uszy po sobie życząc przyjemnego dnia.
    Że też takie kreatury chodzą po świecie...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie umiem malować, rzeźbić, grać, tańczyć ani pisać; chyba zostanę artystą/