  • 71. Data: 2010-02-01 15:03:17
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ach, mam do czynienia z ekspertem - teoretykiem w rodzaju XX YY. Było
    > tak od razu.

    najpierw sie naucz poprawnie naswietlac, kadrowac , nastawiac na
    ostro.

    ulatwi ci to ksiazeczka pod tytulem " jak fotografowac druhem " .
    albo tez i inna " zaczynam dobrze fotografowac ".

    Jak juz te umiejetnosci posiadziesz to moze ktos wezmie na serio to co
    tutaj piszesz .
    jak na razie niczego poza glupotymi powiedziec n.t. fotografii nie
    potrafisz , a zdjecia wyraznie cie kompromituja.

    nawet nie potrafisz przeczytac do kogo odnosi sie wypowiecz na ktora
    odpowiedziales.

    cienias jestes w zakresie fotografii, jesli w pozostalych dziedzinach
    tez tak jest to mozesz o sobie powiedziec z czystym sumieniem ze
    jestes nieudacznikiem.
    ja sie tam do nikogo nie przyczepiam ale jak taki cienias jak ty
    usiluje podskakiwac bez sensu to zwyczajnie bronie sie przed jego
    glupota.

  • 72. Data: 2010-02-01 19:30:16
    Temat: Re: Plamy na zdjeciach w Canonie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze XX YY:

    > napisalem wyraznie:
    >
    > "jesli na zdjeciu po wyjeciu obiektywu zobaczysz paprochy to mozesz
    > miec pewnosc ze leza one na matrycy "
    >
    > nie rozumiem co wywolalo takie oburzenie ?
    > kilku typom tym najbardziej pyszczacym przymroziolo i przysypalo
    > sniegiem resztki mozgowia.

    He he, cały weekend myślał jak się wykręcić i co odpowiedzieć :)

    > to nie znaczy wcale ze jesli paprochow nie zobaczasz tzn ze sa na
    > obiektywie .

    To gdzie wtedy są, durny patafianie?

  • 73. Data: 2010-02-01 20:13:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

> [...]
    >miec pewnosc ze leza one na matrycy "
    >
    >nie rozumiem co wywolalo takie oburzenie ?

    To, ze napisales wyraznie:

    ****poczatek cytatu:****

    jesli na zdjeciu z obiektywem pylki beda widoczne a na zdjeciu bez
    obiektywu nie tzn ze pylki w obiektywie.
    jesli na zdjeciu bez obiektywu plamy beda widoczne tzn ze na matrycy.

    taka pewnosc mozna das internetem.

    ****koniec cytatu*****

    Jeszcze przytocze dokladna godzine, zebys sie nie wypieral:

    Sent: Thursday, January 28, 2010 12:29 PM

    Nie próbuj wiec teraz wykrecac kota ogonem ze co innego miales na mysli.

    Reszte - zalosne próby obrazania tych, którzy Ci slusznie kolejna glupote
    wytkneli pomijam.
    Niestety po raz kolejny wychodzi z Ciebie kretacz. Powinienes sie wstydzic.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 74. Data: 2010-02-01 20:13:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 05:59:44 -0800 (PST), Anonymouse napisał(a):

    > Wiesz co, rób sobie co Ci się podoba, bo tak w ogóle co mnie obchodzą
    > Twoje syfy na Twojej matrycy. Widać należysz do tej grupy ludzi co
    > lubi się uczyć na błedach własnych.

    Znaczy co jest moim błędem, mądralo? Czyszczenie brudnej matrycy, czy
    dyskusja z "ekspertami"?
    Co do tego ostatniego, to jestem skłonny się zgodzić.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 75. Data: 2010-02-01 20:15:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Henry (k)" <h...@g...pl> napisał:

    > Może być szerszy, ale nie musi - zależy czym świecisz do środka ;-)

    Zakładam typowe warunki. Oświetlenie źródłem punktowym przy jednoczesnym
    wyeliminowaniu pozostalych źródeł swiatła zdarza się raczej rzadko.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 76. Data: 2010-02-01 20:23:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 07:03:17 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > najpierw sie naucz poprawnie naswietlac, kadrowac , nastawiac na
    > ostro.

    Mogłem przewidzieć, że nie oprzesz się pokusie i zaczniesz znowu bełkotać.

    > ulatwi ci to ksiazeczka pod tytulem " jak fotografowac druhem " .
    > albo tez i inna " zaczynam dobrze fotografowac ".

    Może napisz jakąś? Jestem pewien, że stworzysz nowe pismo święte fotografii
    :P W końcu taki potencjał jak twój szkoda marnować. Nie zapomnij wstawić
    paru wykresów.

> [...]
    > jak na razie niczego poza glupotymi powiedziec n.t. fotografii nie
    > potrafisz , a zdjecia wyraznie cie kompromituja.

    Cóż takiego głupiego w stwierdzeniu, że matryca może się ubrudzić również w
    Olympusie i postawieniu widocznych gołym okiem faktów przeciwko jakimś
    teoretycznym bajaniom?

    Oświecisz mnie, mój ty rydzyku fotografii?

> [...]
    > ja sie tam do nikogo nie przyczepiam ale jak taki cienias jak ty
    > usiluje podskakiwac bez sensu to zwyczajnie bronie sie przed jego

    Proponuję deseczkę śniadaniową do zaciskania zębów i tampon do tamowania
    toczonej piany.

    Poczułeś się już lepiej?

  • 77. Data: 2010-02-02 02:36:06
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 01 of Feb 2010 14:24, Anonymouse wrote:

    > Człowieku, nie szukaj dziury w całym. Jeśli jakiś syf przyklei się do
    > matrycy to go widać na zwykłych fotkach, nie trzeba domykać przysłony
    > i focić białych ścian.

    A mi się przykleiło mnóstwo "jakichś syfów" i na "zwykłych fotkach"
    zupełnie nie było ich widać. Znaczy nie masz racji. Albo mówisz
    o jakichś skrajnościach.

    > Nie wiem dlaczego Ty masz/miałeś syfy w swoim jedynym (domniemywam)
    > korpusie, a ja nie mam na trzech. Ja przestrzegam jednej reguły -
    > nigdy nie odwracam korpusu bez obiektywu tak, aby dziurą odwrócony był
    > do góry. Zawsze dziura jest pochylona lekko w dół. To zapewnia mi, że
    > jeśli już jakiś pyłek wpadnie do komory lustra, to pyłek ten musiał
    > lecieć z dołu do góry. A tak latają tylko suche syfki. Suchy syfek dla
    > czyszczałki Olympusa to mały pikuś, jest on strząśnięty i przyklejony
    > do taśmy.

    A ja od momentu kupna w ogóle nie odkręcałem obiektywu, a syfy
    jednak skądś się wzięły i przykleiły do matrycy (raczej filtra AA)

    --
    nb

  • 78. Data: 2010-02-02 10:09:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > obiektywu nie tzn ze pylki w obiektywie.
    > jesli na zdjeciu bez obiektywu plamy beda widoczne tzn ze na matrycy.

    Teraz znowu przez trzy dni będzie myślał co odpowiedzieć, a potem wypali z całą
    litanią bluzgów :)