  • 1. Data: 2009-07-30 13:09:53
    Temat: Piszczące bebechy gdy grafa/magistrala jest obciążona
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Na wstępie:
    - Core i7 920, na stockowych częstotliwościach,
    z boxowym wentylem,
    - 3x 1GiB Kingstona,
    - ASUS ATI 4850 1GiB ram na PCI-e,
    - Tagan BZ-600,
    - 2x HDD,
    * Samsung F1 500GiB SATA,
    * Barracuda.10 200GiB,
    - wszystko położone na Gigabyte EX58-UD4
    - system malo istotny, ale W2k8 Std.

    I występują następujące efekty:
    - podczas przerzucania po lanie[100Mbit] plików
    piszczy, coś, stosunkowo delikatnie ale na tyle
    ze to ,,coś'' slychać, za cholere nie moge się
    dosłuchać co,
    - podczas odpalania niektórych gier, to ,,coś''
    piszczy na tyle przeraźliwie, że słychac to
    doskonale, piszczy:
    - w grze
    - w trakcie loading screenow
    także nie ma zasady żadnej.
    Tytuły które między innymi to powodowały to:
    - Civilization 4,
    - Half-Life 2,
    - Sims 3 (*)

    O tyle gorsza jest sytuacja że w drugim przypadku,
    potrzeba około 1-3minut żeby, najpierw zgasły oba
    monitory[crt jeżeli to istotne ;)] z komunikatem
    'no signal', przez chwile cośtam jeszcze grało w tle
    z głośników, a po chwili wszystko umiera z efektem
    zaciętego sampla.

    Pisk jest o zmiennej częstotliwości. Taki mniej
    więcej Monte-Carlo ;-).

    Oprócz tych okoliczności, nic się nie dzieje,
    moge przerzucać z partycji na partycję gigabajty
    danych bez efektów ubocznych, oraz mogę SETI@Home
    obciązyć wszystkie 4 rdzenie na maxa.

    Czy któs ma pomysł co to może być? I ew. jak
    odizolować problem przed oddaniem do serwisu,
    żeby wiedzieli sprawniej serwisanci gdzie szukać
    problemu?

    Grafa? MoBo? :/ Powoli przychylam się do
    MoBo ze względu na pisk podczas ,,LANowania''
    ;).

    p.s. raczej nie chce próbować crashować kompa
    20 razy z rzędu żeby znaleźć lokalizację
    pisku, zbyt stresujące ;). Oczekiwałbym
    lepszych pomysłów.

    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

    (*) p.p.s. co do sims3 - jestem hetero, nie gram
    w takie gry, chciałem tylko zobaczyć ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://maly.nemo.pl/

  • 2. Data: 2009-07-30 14:03:31
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Piszczy dlawik z ktoryms ze stabilizatorow, jest przeciazony i moze sie
    mocno grzac oprocz pisku w niczym to nie przeszkadza w normalnej pracy.

  • 3. Data: 2009-07-30 14:12:58
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 16:03:31 +0200, games wrote:

    > Piszczy dlawik z ktoryms ze stabilizatorow, jest przeciazony i moze sie
    > mocno grzac oprocz pisku w niczym to nie przeszkadza w normalnej pracy.

    Oczywiście, oprócz twardych zwisów to w niczym. ;-).

  • 4. Data: 2009-07-30 14:13:55
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Bardzo często spotykam piszczenie na różnych płytach. O dziwo często piszczy
    podczas ruszania myszką. Miałem w swoich rękach 3 identyczne płyty Gigabyte
    EP45-DS3R i wszystkie piszczały tak samo. To takie siorbanie z szumem o
    wysokiej częstotliwości. Nie było tragiczne ale zauważalnie.
    Na ucho najgorzej określić bo ciężko znaleźć dokładne źródło piszczenia.
    Prawdopodobnie piszczy któraś z cewek. O dziwo włożenie pendrive do USB
    likwidowało piski związane z myszą. Następnym razem spróbuję pobawić się
    mikrofonem i znaleźć źródło pisku. Być może wystarczy kapelka silikonu w to
    miejsce i będzie cicho.

  • 5. Data: 2009-07-30 14:36:04
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Łukasz 'Maly' Ostrowski pisze:

    > Oczywiście, oprócz twardych zwisów to w niczym. ;-).

    Jesli masz zwisy to przeciazenie ktoregos ze stabilizatorow, byc moze
    zwiazane jest to z karta graficzna.

  • 6. Data: 2009-07-30 14:38:51
    Od: games <g...@g...home.pl>

    games pisze:

    > Jesli masz zwisy to przeciazenie ktoregos ze stabilizatorow, byc moze
    > zwiazane jest to z karta graficzna.

    Dlawiki mocy moga wygladac tak:

    http://sklep.avt.pl/photo/product_info/a/6/d/1_a6dc2
    0fb22aa.jpg
    http://www.tme.eu/katalog_pics/1/5/2/152db80c23be10b
    daaa08884642caa63/dle-152u-3a.jpg
    http://www.tme.eu/katalog_pics/e/c/0/ec0cc37d1aa590f
    afb58716b768cafa3/coil1.jpg

  • 7. Data: 2009-07-30 15:57:46
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Łukasz 'Maly' Ostrowski jest autorem poniższej notatki:

    > Grafa? MoBo? :/ Powoli przychylam się do
    > MoBo ze względu na pisk podczas ,,LANowania''

    do listy podejrzanych możesz dodać zasilacz. Taganom się różne piski
    zdarzają, choć do tej pory nie słyszałem wersji z modulacją
    częstotliwości, raczej stały pisk pod obciążeniem. w każdym razie
    problem z zasilaczem może powodować zwisy w grach. najlepiej by było
    sprawdzić na jakimś innym i w razie wyeliminowania podejrzanego
    przyjrzeć się bliżej płycie.

    --
    _____
    _______________/ \_______________

  • 8. Data: 2009-07-30 16:18:30
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 17:57:46 +0200, Szarlih wrote:
> [...]
    > problem z zasilaczem może powodować zwisy w grach. najlepiej by było
    > sprawdzić na jakimś innym i w razie wyeliminowania podejrzanego

    No tak, ale czy nie jest większym obciążeniem przerzucanie
    120mb/s między dyskami niż wrzucanie po LANie 10mb/s?
    Podczas pierwszego nie piszczy, podczas drugiego tak.

    Ale po łikendzie postaram się pożyczyć jakiś inny
    zasilacz i podmienię.

  • 9. Data: 2009-07-30 16:20:45
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 16:36:04 +0200, games wrote:
    > Jesli masz zwisy to przeciazenie ktoregos ze
    > stabilizatorow, byc moze zwiazane jest to
    > z karta graficzna.

    Swoją drogą, grafa w idle'u[w cudzysłowiu, bo Aero
    hula ;-)], ma 70-80 st C, według GPU-Z... dużo
    jakoś, ma ktoś jakieś doświadczenia temperaturowe
    z ATI 4850?

    I intrygujące jest to że mogę sobie odpalić
    Gothic 3 na wysokich detalach i mam cisze
    i stabilność, a w każdym razie nie przypominam
    sobie zwisu.

  • 10. Data: 2009-07-30 17:21:52
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

> [...]

    > hula ;-)], ma 70-80 st C, według GPU-Z... dużo
    > jakoś, ma ktoś jakieś doświadczenia temperaturowe

    właśnie takie temperatury ma ta karta. po zastosowaniu nawiewu bocznego
    ma 50 ;)

    --
    _____