  • 11. Data: 2009-03-04 06:06:46
    Temat: Re: Petersburg-Murmansk
    Od: "driv" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Weglik" <w...@g...com> napisał
    ze pozwole sie wtracic przed Kierownika
    pewnie w szczegolach ci opisze ale 4 lata temu (heh - ten czas) droga
    byla zroznicowana
    - ale sporo dobrego asfatlu ktory potrafil konczyc sie szutrem w
    jednym miejscu - ale to kawalek byl i to juz bodaj za kolem
    podbiegunowym..
    nocy praktycznie nie ma (latem) ale trza uwazac na takich bez
    swiatel...
    w okolicach Magnitagorska - ostroznie - teren przemyslowy a na drodze
    jakies belki lezaly :)

    zwiedzac - mozna przydrozne bary -pyszne zarlo:)

    czasu - ja wiem - 3 dni lajcik 2 dni - troche predzej

    i tyle

    Dzięki, o to mię się rosschodziło.

    Pozdro
    Driv

  • 12. Data: 2009-03-04 10:07:28
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Witojcie!
    Driv uzyl chyba jakiejs forumowej metody na "podbijanie" tematu - stad
    moje pytanie ocssochozziii... Gdyby okazal sie byc bardziej cierpliwym,
    to zdazylbym odpowiedziec merytorycznie - czymze w koncu sa 24 godziny
    oczekiwania na odpowiedz w cieple domowego ogniska w porowaniu z jazda
    do Murmanska? ;)

    Weglik napisał(a):
> [...]

    Z Suwalk czy ze Zgorzelca? ;)

    Mylisz sie.

    Ano sa i mozna.

    Toc niespodziewanki sa immanentna cecha takich wyjazdow - dlatego malo
    ludzi tam jezdzi, poniewaz nie wie, czego moze sie spodziewac - jakie
    niespodziewanki sprawi im droga, GAI, obsluga hotelu czy wreszcie zwykly
    los ;)

    > ze pozwole sie wtracic przed Kierownika

    Och tam, och tam! :P

    > pewnie w szczegolach ci opisze ale 4 lata temu (heh - ten czas)

    Ano... Sam zem sie zdumial niedawno, ze to juz 4 latka stukneli...
    Dzieciak juzby szedl do przedszkola ;)

    > droga byla zroznicowana
    > - ale sporo dobrego asfatlu ktory potrafil konczyc sie szutrem w
    > jednym miejscu - ale to kawalek byl i to juz bodaj za kolem
    > podbiegunowym..

    Tyaaa... A o tym szuterku zaraz za granica rosyjska zapomniales? ;)

    > nocy praktycznie nie ma (latem) ale trza uwazac na takich bez
    > swiatel...

    Ano. Nocy nie ma ale niskie slonce moze ciezko utrudnic jazde - i
    okulary sloneczne nie pomoga gdy w cieniu drzew od strony slonca
    nadlatuje zakamuflowana Lada z reflektorami stjuningowanymi czarna pleksa ;)

    > w okolicach Magnitagorska - ostroznie - teren przemyslowy a na drodze
    > jakies belki lezaly :)

    Kuref! Belki i kamory - wielkosci glowy doroslego czlowieka :)

    > zwiedzac - mozna przydrozne bary -pyszne zarlo:)

    Ale pamietasz, ze nalezy omijac te wygladajace na cywilizowane? Straszne
    paskudztwo - jeden jedyny raz w takim wlasnie chyba chlopaki nie
    dokonczyli posilku :\ Bueee...

    > czasu - ja wiem - 3 dni lajcik 2 dni - troche predzej
    > ER5

    IMO zalezy czym sie jedzie ;)
    Moja Sikora z padnietymi amortyzatorami ograniczala mnie miejscami do
    60...70km/h. Takie wyboje byly. W tym samym miejscu koledzy na TA i AT
    dlubali z nudow w nosach i zeznawali pozniej, ze spokojnie mogliby
    jechac szybciej. Z kolei na odcinkach swiezo wyremontowanych mozna
    leciec i 3 paki - praktycznie nie ma tam zakretow ;)

  • 13. Data: 2009-03-07 07:54:38
    Od: Weglik <w...@g...com>

    On 4 Mar, 07:06, "driv" <d...@d...pl> wrote:
> [...]
    > jakies belki lezaly :)
    >
    > zwiedzac - mozna przydrozne bary -pyszne zarlo:)
    >
    > czasu - ja wiem - 3 dni lajcik 2 dni - troche predzej

    tu masz pare wybranych zdjec z teatrzyku

    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#

    Weglik
    ER5
    óć

  • 14. Data: 2009-03-09 20:44:04
    Od: "driv" <d...@d...pl>

    >czymze w koncu sa 24 godziny oczekiwania na odpowiedz w cieple domowego
    >ogniska w porowaniu z jazda do Murmanska?
    CZemuż nie widać odpowiedzi w MSgates a na sikacz... jezd.

    - niczym, a w porównaniu do wieczności to dopiero...

    >Z Suwalk czy ze Zgorzelca? ;)

    Z Petera. Do Rygi traskę znam, można powiedzieć jak własną...
    A'propos czy nowy most w Rydze już otwarty?

    >Mylisz sie.

    Tak se tylko napisałem, jest, jest. Ale jak się ma wyznaczony, określony cel
    (Nordkap), to reszta mniej interesuje, choćby ze względów czasowych

> [...]
    > - ale sporo dobrego asfatlu ktory potrafil konczyc sie szutrem w
    > jednym miejscu - ale to kawalek byl i to juz bodaj za kolem

    Cenna informacja i oto mię się rozchodziło.

    > w okolicach Magnitagorska - ostroznie - teren przemyslowy a na drodze
    > jakies belki lezaly :)

    Może już je uprzątneli ;-)

    tu masz pare wybranych zdjec z teatrzyku

    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#

    Dzięki królu :-).

    Driver
    "Jadę na motorze, motorze w czerwonym kolorze..."

  • 15. Data: 2009-03-11 06:00:11
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    driv napisał(a):
> [...]
    >
    > - niczym, a w porównaniu do wieczności to dopiero...

    > Z Petera. Do Rygi traskę znam, można powiedzieć jak własną...

    Aaaa... No to hmm... niech sobie przypomne...
    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#524412426
    9814470130
    Mysmy lecielismy z Nowgorodu i zajelo nam to dwa noclegi.
    Okolo poludnia we wtorek wyjechalismy i wieczorem w czwartek
    dojechalismy do samego Murmana.
    Ale. Sprzyjala nam pogoda - bylo wyjatkowo cieplo i sucho (tylko jedna
    burza w polowie pierwszego dnia i kilka godzin deszczu drugiego dnia).
    Dzieki temu moglismy robic dluzsze dzienne przebiegi i stawalismy na
    "nocleg" (Nazbierajcie drewna na ognisko zanim sie sciemni! Jakie kufra
    sciemni? Jest druga w nocy i ciemniej nie bedzie! ;)) dosc pozno.
    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#524412457
    6584963474
    Droga powrotna zajela nam trzy noclegi - wiedzielismy juz jak wyglada
    trasa i wogle. ;)
    Mysle, ze z Pitera do Murmanska tez musisz liczyc minimum 3 dni (dwa
    noclegi w trasie) - odleglosc troszke mniejsza ale mozliwe, ze trafisz
    na gorsza pogode, a wtedy przelotowa spada.

    > A'propos czy nowy most w Rydze już otwarty?

    A nie mam pojecia - mysmy jechali na Pskow, choc wyszlo nam na Dno ;)

    > Tak se tylko napisałem, jest, jest. Ale jak się ma wyznaczony, określony cel
    > (Nordkap), to reszta mniej interesuje, choćby ze względów czasowych

    A, to fakt.

    > Cenna informacja i oto mię się rozchodziło.

    To jest ten szutrowy odcinek - chyba kilka kilometrow.
    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#524412718
    9968970226
    Zasadniczo widac bylo, ze silnie remontuja drogi te juz wyremontowane
    byly jak pasy startowe, na ktorych mozna testowac Vmax Busy ;)
    Jakim motocyklem bedziesz lecial?

    > Może już je uprzątneli ;-)

    Raczej rozsypuja na biezaco - widac bylo, ze caly czas szedl tamtedy
    transport ciezkimi gruzawikami.

    Z polecanych knajpek, to przypominaja mi sie dwie:
    Jedna w Andrejewszczinie lub raczej w Megredze obok stacji benzynowej,
    do ktorej trzeba zjechac z glownej drogi (Weeeglik! pooomoz!) :)
    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#524412449
    8147360386
    Druga w Zelonogorskim (tam, gdzie do drogi podchodzi zatoka Morza
    Bialego i jest hydroelektrostacja przed Kandalaksza)
    http://picasaweb.google.pl/weglik/Murman21#524412540
    1258067746

  • 16. Data: 2009-03-11 08:01:31
    Od: "MichalS " <m...@g...pl>

    zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał(a):

    > Jedna w Andrejewszczinie lub raczej w Megredze
    > Druga w Zelonogorskim ([...]przed Kandalaksza)

    Ale Ty masz pamiec! Kiedy miales szkolenie w GRU?
    ;)

    Pozdrawiam, MichlS.

  • 17. Data: 2009-03-11 12:11:22
    Od: Weglik <w...@g...com>

> [...]
    > "nocleg" (Nazbierajcie drewna na ognisko zanim sie sciemni! Jakie kufra
    > sciemni? Jest druga w nocy i ciemniej nie bedzie! ;)) dosc pozno.

    noo druga rzecz - zesmy sie tak na prawde nie sprezali - zdjecia
    papieroski knajpy - noclegi w lesie...
    drzemki znaczy
    a i z predkosciami zesmy nei szaleli - w sumie lajcikowo szlo...
    pamietasz jak zesmy sie na radar zalapali na zabudowanym po kilkuset
    kilometrach dziczy :)

> [...]
    > noclegi w trasie) - odleglosc troszke mniejsza ale mozliwe, ze trafisz
    > na gorsza pogode, a wtedy przelotowa spada.

    w murmansku ponoc bardzo nam sie trafilo z pogoda i dawno nie bylo
    pieknie jak wtedy...
    bo bywa deszczowo i zimno...

> [...]
    > Jakim motocyklem bedziesz lecial?

    > Raczej rozsypuja na biezaco - widac bylo, ze caly czas szedl tamtedy

    a co drugi - z drzewami do ikei ;)

    > Z polecanych knajpek, to przypominaja mi sie dwie:
    > Jedna w Andrejewszczinie lub raczej w Megredze obok stacji benzynowej,
    > do ktorej trzeba zjechac z glownej drogi (Weeeglik! pooomoz!) :)

    moja mapa ze znacznikami jest obecne w rosji...

> [...]
    8147360386
    > Druga w Zelonogorskim (tam, gdzie do drogi podchodzi zatoka Morza

    tak...
    tylko trza uwazac tyle powietrza dobrego ze motungi sie przewracaja
    same

    3 knajpka - to w murmansku - w okolicach targu przy hotelu 69
    rownoleznik... polecam...

    co do noclegu - najbezpieczniej w lesie :)
    serio serio:)

  • 18. Data: 2009-03-11 17:01:43
    Od: "MichalS " <m...@g...pl>

    Weglik <w...@g...com> napisał(a):

    > w murmansku ponoc bardzo nam sie trafilo z pogoda i dawno nie bylo
    > pieknie jak wtedy...

    Dawno to malo powiedziane. Jak podala miejscowa TV, ostatni raz taka pogoda
    byla w 1942r. :)

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 19. Data: 2009-03-17 06:04:43
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    MichalS napisał(a):

    > Ale Ty masz pamiec! Kiedy miales szkolenie w GRU?
    > ;)

    No co ty! Zielonoborskiego tylko pamietalem na pamiec ;) Wszak to tam
    mialem pierwsza okazje sprobowac zabarwic na zolto Morze Biale ;) No i
    musialem po tych pielmieniach kleic lusterko i kierunek :)

    Weglik napisał(a):
> [...]
    > papieroski knajpy - noclegi w lesie...
    > drzemki znaczy
    > a i z predkosciami zesmy nei szaleli - w sumie lajcikowo szlo...

    No tak. Ale zaczynalismy mocno sprezeni wlasnie ze wzgledu na niewiadome
    nas oczekujace. Im blizej celu bylismy, tym wiecej odpoczynkow bylo :)

    > pamietasz jak zesmy sie na radar zalapali na zabudowanym po kilkuset
    > kilometrach dziczy :)

    :D

    > co do noclegu - najbezpieczniej w lesie :)
    > serio serio:)

    Najbezpieczniej w sensie, ze najspokojniej. :) Czlek czasem nie ma
    ochoty integrowac cie z przewaznie zyczliwymi i przyjaznie nastawionymi
    lokalesami - wtedy najlepiej tak, jak Weglik pisze - zaszyc sie w lesie
    z dala od miejscowosci. Jest to o tyle latwo, ze droga przez Karelie
    praktycznie omija wioski i latwo jest znalezc mila miejscowke w uroczym
    miejscu.

  • 20. Data: 2009-03-17 19:23:11
    Od: Weglik <w...@g...com>

    On 17 Mar, 07:04, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:

    > No tak. Ale zaczynalismy mocno sprezeni wlasnie ze wzgledu na niewiadome
    >   nas oczekujace. Im blizej celu bylismy, tym wiecej odpoczynkow bylo :)

    mocno sprezeni??
    no nie zartuj :)
    sprezyc to my sie moglismy :)
    co nie zmienia faktu ze koncowke to juz mielismy leniwa jak bieg wisly
    w toruniu;)
    w sumie to ze nagle pokazal sie murmans to zaskoczenie bylo:)

> [...]
    > z dala od miejscowosci. Jest to o tyle latwo, ze droga przez Karelie
    > praktycznie omija wioski i latwo jest znalezc mila miejscowke w uroczym

    oprocz komarow:)

    a spokojnie i bezpiecznie... jak sobie przypomne turbaze i brakujacy
    bagaz (no clay czas zastanawia mnie mina zlodziei ktorzy dostrzegli co
    zajebali :) ... ciekawe czy pierwej reke wlozyli - jelsit ka - to kara
    zasluzona ich spotkala:)
    albo ci bracia - czerwono armisci - co bardoz wodki chcieli sie
    napic...
    :)

    Weglik
    ER5