  • 31. Data: 2009-05-29 13:09:03
    Temat: Re: Pentaksowiec kupił Canona i go troche szlag trafia :)
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "085" <z...@g...pl> wrote in message
    news:gvm3p7$rpd$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > Witam,
    >

    > Po bardzo wielu latach używania Pentaxa (ostatnio K10D) zmieniłem
    > system na Canona (50D + 70-200 F4) no i mam mieszane uczucia...
    >
    > a to jakiejs blokady ekspozycji nie ma tam ? AE Lock czy jakos tak ?

    Oczywiscie ze jest, zajrzales chociaz do instrukcji?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2009-05-29 17:37:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <jedenkg> napisał
    > trzeba było kupić Nikona imho ma bardzo dobrą ergonomię.
    Nie chciałbym wywoływać kolejnej wojny systemów, ale jak aparat ma np.
    oś (drabinkę) na której na plus jest w lewo, a na minus w prawo (czyli
    odwrotnie niż cały świat i odwrotnie niż uczyła pani na matematyce) to
    raczej nie jest to bardzo dobra ergonomia :D
    Za każdym razem kiedy biorę Nikona do ręki mam tą samą refleksję ; )

    adam

  • 33. Data: 2009-05-29 18:24:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-29 14:57:35 +0200, j...@g...com said:

> [...]
    > e) to
    > raczej nie jest to bardzo dobra ergonomia :D

    Nikon zawsze tak miał.
    Skala przesłon też była/jest na obiektywach na opak. I nieskończoność
    też była/jest po lewej.
    :)

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-05-29 18:28:46
    Od: j...@a...at

    On 29 Mai, 14:38, "steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > przeswietlone i niedoswietlone

    > Hmmmm nie jest to kwestia niuansow czy jest dobrze naswietlone... jest
    > dobrze nasiwtlone albo nie. Przy wersji "nie" mozemy pojechac jeszcze w dwie
    > rozne strony.
    > Jak wezmiesz sobie szara kartke kodaka to slupek histogramu powinien lezec
    > dokladnie w srodku i tyle... bo tak sa kalibrowane swiatlomierze swiatla
    > odbitego w aparatach... na srednia szarosc... ew. swiatlomierz moze byc
    > walniety...
    > Wiec da sie stwierdzic jednoznacznie czy przeswietla czy nie...

    qurde ale sie wymadrzasz. nie chce mi sie odpowiadac. gdybys kiedys
    obracal sie w srodowisku forografikow czy bardziej zaawansowanych
    fotografow spotkalbys sie z pojeciem obfitego lub oszczednego
    naswietlenia. Pojecia stosowane chyb od zarania fotografi. Nie maja
    nic wspolnego z przeswietleniem i niedoswietleniem
    poza tym piszesz takie pierdoly, ze nie doczytalem do konca- szkoda
    czasu.

  • 35. Data: 2009-05-29 18:57:50
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    JA pisze:
    > Nikon zawsze tak miał.
    > Skala przesłon też była/jest na obiektywach na opak. I nieskończoność
    > też była/jest po lewej.

    Normalnie jak ruskie śrubki wkręcane w lewo... ;)

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 36. Data: 2009-05-29 20:10:31
    Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl>

    ??

    tez myslalem ze Nikon to swietna sprawa (mialem *ist-a) i wzialem od corki na
    tygodniowa probe Nikona D80.

    nawiasem mowiac na ostatnim wyjezdzie najpierw padl im obiektyw (nikon) a pod sam
    koniec caly aparat!

    sposob myslenia inzynierow od galkologi i menu drastycznie rozny od mojego -- nigdy
    nie wiedzialem gdzie co sie przestawia
    i czym kreci; a juz mnie dobily dwa przelaczniki/wylaczniki autofokusa (na obiektywie
    i w aparacie) -- oczywiscie ten
    na obiektywie czesto sie przesuwa przy wyciaganiu aparatu i sie wylacza!

    w rezultacie zostalem wierny pentaksowi

    pozdr WM

  • 37. Data: 2009-05-29 23:49:26
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 29 May 2009 22:10:31 +0200, Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

    > sposob myslenia inzynierow od galkologi i menu drastycznie rozny od
    > mojego -- nigdy nie wiedzialem gdzie co sie przestawia i czym kreci;

    Kwestia przyzwyczajenia. Po roku używania Nikona dostałem do łapy 5D...
    Tragedia ;)
    I normalna rzecz.

    > a juz mnie dobily dwa przelaczniki/wylaczniki autofokusa (na
    > obiektywie i w aparacie)

    Załóżmy, że przełącznik na korpusie jest wygodniejszy (mam go pod
    palcem) od tego na obiektywie i sie przyzwyczajam.
    ...i wyobraź sobie, że zamiast D80 dostajesz D5000, w którym tego
    przełącznika nie ma... czy wpadasz w panikę? Nie, przełączasz w
    obiektywie (chociaż już jest mniej wygodnie).
    Skoro *może* być wygodniej, to dlaczegóż by z tego rezygnować?

    > -- oczywiscie ten na obiektywie czesto sie przesuwa przy wyciaganiu
    > aparatu i sie wylacza!

    No nie wiem - albo naciągasz fakty, albo masz jakąś egzotyczna torbę.
    Stawiam Twoje 'oczywiście' przeciwko mojemu. Nigdy jeszcze przypadkowo
    nie trąciłem tego przełącznika. ICMTP? ;)

    (przecież ten przełącznik czasami trzeba nieźle paznokciem pociągnąć)

    > w rezultacie zostalem wierny pentaksowi

    Wierny...
    Rany julek... Canon, Pentax, Nikon, Sony... Niczym kłótnia o to ile
    pasków powienien mieć Adidas.

    Mi tam kiedyś bardzo odpowiadała Smena 8M. Wierności nie dochowałem, ale
    też nie czuję bym zdradził... ;)

    PS: zapomniałbym - D80 na matrycowym prześwietla:
    http://ggora.art.pl/Rozne/Kolory/20090525_1925.jpg.h
    tml

    ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz (smenozeniprakticanonikonikonowiec)

  • 38. Data: 2009-05-30 09:28:29
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie ze jest, zajrzales chociaz do instrukcji?

    a wiesz co to pytanie retoryczne ? :)

    p, zul

  • 39. Data: 2009-06-01 06:58:00
    Od: j...@g...com

    On 28 Maj, 18:35, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:bbd48992-fe40-4e1b-8f59-c3837f5029ce@
    v2g2000vbb.googlegroups.com...
    [...]
    > Wrzuć fotke do PSa i uzyj pipetki.
    > Oprócz tego że WB jest trochę pojechany w stronę magenty, to białe koszylki
    > to w większości biała plama.
    > W cieniach i na pokładzie łodzi widać zdecydowanie więcej szczegółów.
    >
    > JDJ

    OK, sprawa wygląda teraz nieco inaczej - lepiej niż się wydawało, przy
    czym nie piszą o tym w instrukcji :)
    Po pierwsze, to musiało mi chwilę zająć zanim podniosłem PS do wyższej
    wersji kompatybilnej z RAW-ami 50D. I teraz stwierdzam, że zdjęcia w
    większości przypadków dają się wywołać bez prześwietleń. Co oznacza,
    że opisana w instrukcji funkcja informowania przez aparat o
    prześwietleniach (miganie jasnych miejsc) działa jak działa - nie wiem
    czy to źle czy dobrze, ale pokazuje ona prześwietlenia jakby dla
    danego wywołania zdjęcia (o czym instrukcja nie wspomina). Koszulki na
    zdjęciu (wspomnianym na samym początku tego wątku) w aparacie migają.
    Jednak wywołanie z przesunięciem ekspozycji na minus sprawia, że
    pojawiają się tam szczegóły (w Camera RAW znikają ostrzeżenia o
    prześwietleniu). Nie pamiętam jak było w Pentaxie, ale informacja w
    aparacie o prześwietleniu i wyraźnie też przesunięty w prawo histogram
    nieco mylą, bo - ja sobie to tak tłumaczę - pokazują jak wyglądałby
    obraz (np. jpg) po wywołaniu RAWa z takimi ustawieniami jak zapisał
    aparat, a nie pokazują faktycznie rozpiętości i ostrzeżeń o
    prześwietleniach dla całego RAW-a. Czy dobrze to sobie tłumaczę? :)

    pozdr
    kg

  • 40. Data: 2009-06-01 10:16:31
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > qurde ale sie wymadrzasz. nie chce mi sie odpowiadac. gdybys kiedys
    > obracal sie w srodowisku forografikow czy bardziej zaawansowanych
    > fotografow spotkalbys sie z pojeciem obfitego lub oszczednego

    nie no po prostu obracam sie wsrod przedszkolakow majacych malpki...
    wybacz ale zal mi cie...

    > naswietlenia. Pojecia stosowane chyb od zarania fotografi. Nie maja
    > nic wspolnego z przeswietleniem i niedoswietleniem

    hmmmm no to bardzo ciekawe co piszesz... ale niestety nie moge sie z tym
    zgodzic...
    ale chetnie uslysze co to jest zbyt "obfite naswietlenie" czy "oszczedne
    naswietlenie"

    > poza tym piszesz takie pierdoly, ze nie doczytalem do konca- szkoda
    > czasu.

    no... prosze... jak na razie widze ze kolega pisze sporo bzdur...
    zupelnie jak w z "cialem" i korpusami czy body...

    Daj sobie spokoj z sileniem sie na guru fotografii bo czasem az zal
    czytac...

    Pozdrawiam czekajac na wyjasnienia.
    --
    Steel