  • 1. Data: 2009-05-27 16:26:52
    Temat: dwa obiektywy
    Od: qunio <p...@g...pl>

    Sigma 24-70 mm f/2.8 EX DG Macro i Tamron SP AF 28-75 mm f/2.8 XR Di LD
    Aspherical (IF) MACRO.
    Potrzebuje czegos uniwersalnego i jasnego. To moj wybor...zakres
    ogniskowych podobny. Cenowo sigma nieco drozsza. Czy ktos uzywal obu i
    ma porownanie?
    Body to d80

    thx

  • 2. Data: 2009-05-27 17:02:14
    Temat: Re: dwa obiektywy
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    qunio pisze:
> [...]
    > Potrzebuje czegos uniwersalnego i jasnego. To moj wybor...zakres
    > ogniskowych podobny. Cenowo sigma nieco drozsza. Czy ktos uzywal obu i

    Ja nie, ale pragnę zwrócić ci uwagę, że 24 a 28mm to wielka różnica.
    Szczególnie na APS-C i szczególnie jeśli zależy ci na UNIWERSALNOŚCI, to
    te 24mm na szerokim końcu to maksimum. A tak na prawdę, to do APS-C
    bardziej uniwersalny byłby 17-50(55)/2.8 lub 18-50/2.8 (jeden to Tamron,
    a drugi to Sigma). Może też być jeszcze Sigma 17-70/2,8-4,5 - trochę
    większy zakres, ale też trochę ciemniejszy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-05-27 17:06:27
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Uzytkownik "qunio" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Potrzebuje czegos uniwersalnego i jasnego. To moj wybor...zakres
    > ogniskowych podobny. Cenowo sigma nieco drozsza. Czy ktos uzywal obu i ma

    no wlasnie - jak juz Pawel napisal - 24 czy 28 na szerokim koncu uniwersalne
    bedzie tylko przy FF.

    przy APS-C bedziesz mial na szerokim koncu odpowiednio 36 i 42 mm - ciaaasno
    w kadrze :(

    popatrz na photozone.de i optyczne.pl - tam sa rozne testy, moze Ci
    rozjasnia wybor

    p, zul

  • 4. Data: 2009-05-27 17:37:47
    Od: qunio <p...@g...pl>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > a drugi to Sigma). Może też być jeszcze Sigma 17-70/2,8-4,5 - trochę
    > większy zakres, ale też trochę ciemniejszy.

    uzywam w tej chwili kita 18-55 jest troche za krotki dla mnie i za
    ciemny przyjze sie blize sigmie 17-70

  • 5. Data: 2009-05-27 17:44:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    qunio pisze:

    > uzywam w tej chwili kita 18-55 jest troche za krotki dla mnie i za
    > ciemny przyjze sie blize sigmie 17-70

    Na pewno większy zakres. Mi w 90% starcza i praktycznie nie mam potrzeby
    odpinania na wycieczce/plenerze. Jednak jest niewiele jaśniejsza od kita
    - w porywach o 1EV, ale przeważnie 0,5EV. Jednak jak kit jest dla ciebie
    za krótki i za ciemny, to za bardzo nie masz alternatywy. Są pok Nikona
    fajne dłuższe i stabilizowane kity, choćby 18-85 VR, czy nawet bardzo
    chwalony 18-105 VR. Nie wiem tylko jak z ich jasnością. Przy 105 ma 5,6,
    więc możliwe, że w stosunku do tej Sigmy nie będzie jakoś istotnie
    jasnością odbiegał przy tych samych ogniskowych (z wyjątkiem szerszego
    końca).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-27 20:05:43
    Od: qunio <p...@g...pl>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > więc możliwe, że w stosunku do tej Sigmy nie będzie jakoś istotnie
    > jasnością odbiegał przy tych samych ogniskowych (z wyjątkiem szerszego

    mimo wszystko sklaniam sie bardziej ku sigime 24-70 albo tamron 28-75 i
    jestem sklonny przemeczyc sie jakos czas bez szerokiego kata, tym
    bardziej ze w rezerwie pozostaje kit 18-55. Wiem ze jak napisal 086 na
    APS-C do mi to odpowiednio dluzsze ogniskowe. Interesuje mnie jak w
    sigmie i tamronie spisuje sie AF przy slabym oswietleniu

    thx

  • 7. Data: 2009-05-28 13:41:02
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    qunio wrote:
> [...]
    > Potrzebuje czegos uniwersalnego i jasnego. To moj wybor...zakres
    > ogniskowych podobny. Cenowo sigma nieco drozsza. Czy ktos uzywal obu i

    ja używam sigmy 24-60/2.8 jako szkło na co dzień spisuje się całkiem dobrze
    brakuje czasami szerokiego konta ale da się to przeżyć

    no i najważniejsze cena za nówkę poniżej 1k

  • 8. Data: 2009-05-28 13:43:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    jian napisał(a):

    > ja używam sigmy 24-60/2.8 jako szkło na co dzień spisuje się całkiem dobrze
    > brakuje czasami szerokiego konta ale da się to przeżyć
    >
    > no i najważniejsze cena za nówkę poniżej 1k

    Szerokie konto w banku to potrzebne jest do obiektywów powyżej 2k,
    tańsze można kupić przy wąskim koncie. A kąty to już inna sprawa.

    wer

  • 9. Data: 2009-05-28 14:40:02
    Od: qunio <p...@g...pl>

    jian wrote:

    > ja używam sigmy 24-60/2.8 jako szkło na co dzień spisuje się całkiem dobrze
    > brakuje czasami szerokiego konta ale da się to przeżyć
    >
    > no i najważniejsze cena za nówkę poniżej 1k

    a jak AF spisuje sie przy slabym swietle...? masz jakies porownanie z
    nikorem?

  • 10. Data: 2009-05-29 06:16:27
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    b...@n...pl wrote:

    > Szerokie konto w banku to potrzebne jest do obiektywów powyżej 2k,
    > tańsze można kupić przy wąskim koncie. A kąty to już inna sprawa.
    >
    > wer

    no sorka mała pomyłka ;)
    ale tak to jest jak się na chwilę od cyferek odejdzie