    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [OT] Re: Pelna klatka? Co kupic?
    Date: Mon, 25 Apr 2011 10:43:05 +0200

    W dniu 2011-04-25 01:27, dominik pisze:

    > W każdym razie w sony też się da. O olku wspominałem, bo w 4/3 działa to
    > identycznie jak w pentaksie, a system nie jest aż tak bardzo egzotyczny.

    A jak się Sony zachowuje z taka przejściówką po włożeniu obiektywu bez
    elektroniki informujacej o ogniskowej (np. obiektywy M42)? Pentax po
    stwierdzeniu, ze obiektyw nie przekazuje danych o ogniskowej pyta o
    ogniskową. Czy przejściówka powoduje, ze Sony też zaczyna pytać? Bo
    tylko to, albo możliwość ustawienia na przejściówce ogniskowej
    podłączanego do niej obiektywu (osobiście wątpię aby dało się to łatwo
    zrealizować) umożliwi pełną funkcjonalność stabilizacji z manualnymi
    obiektywami bez elektroniki. Chyba, ze trzeba do każdej ogniskowej
    oddzielną specjalną przejściówkę kupować - co nie wydaje się rozsądnym
    rozwiązaniem.

    > Widzisz, jak sam potwierdzasz tu stabilizacja tak się nie przyda, mówiąc o
    > niej więc miałeś coś innego na myśli, np zdjęcia portretowe? :)

    A gdzie pisałem, ze tylko makro robię? Akurat portretów prawie nie
    robię, ale trochę zdjęć we wnętrzach przy świetle zastanym wykonuję i
    wtedy stabilizacja się przydaje.

    > Nie miałbyś tej tezy, gdybyś napisał zgodnie z prawdą pełną informację, że
    > k-x to jeden z kilku aparatów z tą matrycą, a wtedy by wychodziło, że
    > wszystkie mają najlepszą, a kupujący wcale nie mają jakiegoś argumentu do
    > kupna akurat pentaksa. Tylko o to chodziło.

    Skoro sugerujesz, że nie napisałem zgodnie z prawdą - wskaż konkretne
    miejsce, w ktorym napisałem nieprawdę. Bo w przeciwnym razie pozostanie
    mi traktować Twoją wypowiedź jako insynuację - a tego bardzo nie lubię.

    > Uwaga 2: nie będę z Tobą dyskutował, jeśli jakiekolwiek niezrozumienie
    > będziesz przerzucał na rozmówcę. Komunikacja to obustronna wymiana
    > informacji, a jakaś etykieta zobowiązuje, czy kiedykolwiek komuś
    > powiedziałeś, że nie słucha z zrozumieniem? Byłeś pewny, że powiedziałeś
    > wszystko i jasno? To tylko dygresja.

    Jeśli sugerujesz, że napisałem nieprawdę to możliwości są trzy - albo
    faktycznie napisałem - i wtedy wskaż dokładnie które moje słowa były
    nieprawdziwe, albo nie zrozumiałeś mojego tekstu, albo sam świadomie
    insynuujesz. Ponieważ nie posądzam Cię o to ostatnie a nie spodziewam
    się, by w mojej wypowiedzi znajdowały się stwierdzenia nieprawdziwe -
    pozostaje niezrozumienie tekstu. Albo więc wskaż moje słowa niezgodne z
    prawdą, albo pozostanie Ci odszczekać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)