  • 21. Data: 2009-08-22 14:03:38
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Aug., 15:18, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > Bzdura. Ciekawy rejs to, wbrew pozorom, nie tylko manewry. One są tylko
    > środkiem. I można zacząć bez ich znajomości - o ile ktoś inny nauczy cię w
    > trakcie co i jak - frajda jest również z takiej nauki.
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118

    to jak trzeba sie uczyc tych manewrow czy nie ?
    bo piszesz ze mozna zaczac bez znajomosci o ile cie ktos inny
    nauczy .

    .czyli co trzeba jednak je znac ?

    tak pipcysz bez sensu , ze az sie flaki przewracaja.

    zreszta odpowiedz nie byla dla ciebie

    tego nie mozesz zrozumiec jesli plywasz wirtulanie przed komputerem.
    zreszta w sposob w jaki ujales swoje mysli wskazuje ze nie powinienes
    sie zajmowac powazniejszymi sprawami.
    najpierw naucz sie robic zdjecia ,

    takich teoretykow to znamy

    ha ha h a.

  • 22. Data: 2009-08-22 14:31:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 07:03:38 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > to jak trzeba sie uczyc tych manewrow czy nie ?
    > bo piszesz ze mozna zaczac bez znajomosci o ile cie ktos inny
    > nauczy .

    Czytać nie umiesz? Może powinieneś przeczytać jeszcze raz i podjąć wysiłek
    zrozumienia co napisałem? Nie trzeba się uczyć manewrów PRZED rejsem, samo
    uczenie się może być frajdą. Można też i bez uczenia, o ile jest ktoś kto
    jacht prowadzi. Przyjemność z żeglowania nie płynie z perfekcji
    wykonywanych manewrów.

    > .czyli co trzeba jednak je znac ?

    Raz jeszcze wróć do tego co napisałem i spróbuj doprowadzić szare komórki
    do stanu w którym będziesz mógł zrozumieć słowo pisane.

    > tak pipcysz bez sensu , ze az sie flaki przewracaja.

    Poszukaj jakiejś grupy o anatomii, powiedzą ci jak sobie radzić z
    problemem.

    > zreszta odpowiedz nie byla dla ciebie

    To grupa dyskusyjna, tu nie można nikomu zakazać pisania i czytania.

    > tego nie mozesz zrozumiec jesli plywasz wirtulanie przed komputerem.

    Wyobraź sobie, że przyjemność spędzania czasu pod żaglami nie jest dla mnie
    obca.

    > zreszta w sposob w jaki ujales swoje mysli wskazuje ze nie powinienes
    > sie zajmowac powazniejszymi sprawami.
    > najpierw naucz sie robic zdjecia ,

    I od tego będzie mi się przyjemniej żeglować?

    > takich teoretykow to znamy
    >
    > ha ha h a.

    Zaiste, Teoretyku.

  • 23. Data: 2009-08-22 14:41:29
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    XX YY wrote:

> [...]
    > ale skoro pytasz , tzn ze jest dobrze , gdyz jest szansa za na
    > przyszlosci sie poprawisz ;-)
    >
    > a poprawic trzeba wszystko.
    > najmniej istotnym jest gdzie te zdjecia pokazujesz , to ze w picasie
    > czy innym servisie jest bez najmniejszego znaczenia.
    > ze sie tak wyraz .e g. opakoane w pozlacany papier bedzie zawsze g-
    > em , zas prawdziwa wartosc niezaleznie w co ja opakujesz zostanie
    > doceniona.
    >
    > trzeba poprawic warrsztat - sa podstawowe bledy , nieostro ( trudno
    > powiedziec czy przez poruszenie cze przez beldna nstwae) , fatalny

    z ostrością muszę poeksperymentować - tam gdzie robiłem na AF było ok.
    Większość skopanych fotek robiłem na MF, ale ustawiałem ostrość przy pomocy
    guzika. Jest taka funkcja w S7000, że niby aparat jest w trybie MF, ale
    można włączyć na chwilę focus aby złapać ostrość. Wydawało mi się to
    wygodne, bo ustawiałem ostrość na to co chciałem, a potem bawiłem się
    światłem... Co nawaliło, tego nie wiem... Zajrzę raz jeszcze do instrukcji,
    może coś się wyjaśni (mam pewne podejrzenia)....

    Faktycznie moją bolączką na tą chwilę są kolory, nie radzę sobie z poprawnym
    wywoływaniem RAW, aczkolwiek widzę już znaczącą poprawę i kilka ujęć
    niedługo zostanie poprawionych. Remedium byłoby przeproszenie się z
    jpeg-ami, ale wtedy tkwiłbym w miejscu, bez szans na osiągnięcie poziomu do
    jakiego dążę...

    > kdry tez fatalne. , zero kompozycji - to jest przypadkowe. najlepsze
    > sa podpisy.

    Tu się zgodzę, aczkolwiek tylko częściowo... Kilka zdjęć było zrobionych
    głównie w celu pokazania niesamowitego koloru nieba... Pozostałe uważam za
    kadrowane w miarę z głową. Powyższe oczywiście nie dotyczy większości
    zdjęć z Chaty, gdyż po pierwsze w założeniu nie maiły mieć wartości
    artystycznych, a po drugie ze względu na znikome ilości światła i wizjer
    cyfrowy większość była robiona na czuja, nawet nie patrząc w wizjer czy
    wyświetlacz... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 24. Data: 2009-08-22 15:31:07
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    > uczenie się może być frajdą.

    > Można też i bez uczenia, o ile jest ktoś kto

    ot co!

    > Przyjemność z żeglowania nie płynie z perfekcji
    > wykonywanych manewrów.

    A to zależy - mi frajdę sprawia perfekcyjne wykonanie trudnego manewru....
    Dojście na żaglach do nabrzeża, odejście, elegancko, płynnie wykonana rufa,
    zwłaszcza przy silniejszym wietrze... ;-)

    I jeszcze apropos uczenia się manewrów PRZED rejsem: nie wiem co masz na
    myśli, ale pomiędzy jachtem a jachtem bywa większa różnica niż pomiędzy
    samochodem a samochodem, aparatem i aparatem, tak więc jeśli się wsiada na
    nieznany jacht, to często gęsto nawet prowadzący uczy się nim manewrować
    właściwie już podczas rejsu... tyle że rozważny na jego początku... Każdy
    jacht trzeba wyczuć... inercję, zrównoważenie żaglowe, reakcję na ster w
    zależności od prędkości, promień skrętu, reakcję na silnik, szczególnie na
    wsteku, jak się da, zachowanie w dryfie.... i wiele tu jeszcze można
    wymienić, jak choćby zachowanie na fali...

    P.S. Dyskusja na tematy żeglarskie w wątku z Bieszczadami w tytule
    przywołuje niemiłe skojarzenia... ;-/

    --
    pzdr
    meping

  • 25. Data: 2009-08-22 15:33:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > z ostrością muszę poeksperymentować - tam gdzie robiłem na AF było ok.
    > Większość skopanych fotek robiłem na MF, ale ustawiałem ostrość przy pomocy
    > guzika. Jest taka funkcja w S7000, że niby aparat jest w trybie MF,

    ale cos nie tak

    hybryda jaka jest s7000 na ogol zalatwiaja sprawy techniczne za
    fotografa.
    musiales popelnic jakies bledy w nastawach.

> [...]
    > światłem... Co nawaliło, tego nie wiem... Zajrzę raz jeszcze do instrukcji,
    > może coś się wyjaśni (mam pewne podejrzenia)....

    proponowalbym na poczatek ustaw raczej sporo automatu np program P i
    AF . jesli zdjecia beda dobre techniczne to stopniowo przechodz na
    polautomatyke jak np z preselekcja przyslony.
    tzn na poczatek ogranicz ilosc zmiennych , ktore musisz wybrac.

    obawiam sie , ze nic nie nawalilo , tylko dokonales jakis blednych
    wyborow.

    > Faktycznie moją bolączką na tą chwilę są kolory, nie radzę sobie z poprawnym
    > wywoływaniem RAW, aczkolwiek widzę już znaczącą poprawę i kilka ujęć

    Raw powinen byc prawidlowy przy nastawach standardowych. ew balans
    bieli moze wymagac korekty.
    Nie ma naprawde zadnej szczegolnej trudnosci w poprawnym wywolaniu
    rawa.

    w rawie moze kryc sie wiecej informacji , ktorych przez std obrobke
    sie nie wyciagnie ( czyli ich nie widac w jpeg), ale tym sie nie
    musisz na razie przejmowac.
    na to przyjdzie czas , kiedy zrobisz poprawnie standard.

    > niedługo zostanie poprawionych. Remedium byłoby przeproszenie się z
    > jpeg-ami, ale wtedy tkwiłbym w miejscu, bez szans na osiągnięcie poziomu do
    > jakiego dążę...

    nie sadze.

    raw to nic szczegolnie trudnego.

    > Tu się zgodzę, aczkolwiek tylko częściowo... Kilka zdjęć było zrobionych
    > głównie w celu pokazania niesamowitego koloru nieba... Pozostałe uważam za
    > kadrowane w miarę z głową.

    tak wybralem zdjecie

    http://picasaweb.google.pl/krzysztof.chajecki/Bieszc
    zadySierpien2009?feat=directlink#5371005446148068498

    fajne berbecie , ale zdjecie jest pod kazdym wzgledem zle.

    nalozylo sie tyle bledow , ze trudno zidentyfikowac poszczegolne.

    straszny przepal prawdopodobnie , ktory sciemniales w koputerze
    ostrosc tez nie tak
    przez przepalenie jakby zdjecie zazolcone , ale wogole to jest balans
    bieli zbyt niebieski.
    obfite naswietlenie przesuwa rownowage barw w kierunku zolci , a
    tutataj jeszcze miales od ustomatyki przesunieta rownowage w kieruku
    niebieskiego ( zimnego)

    ostrosc z jakiegos powodu zupelnie nietrafiona.
    przyznam sie , ze w zyciu nie widzielam tak nieostrego zdjecia
    robionego prawdziwym aparatem
    cos tu nie gra.
    czy masz czysty obiektyw, albo cze nie nastwiales AF dla macro , albo
    moze przy MF zle nastwiles?
    a oze na pelnej dziurze ten obiektyw tak marnie rysuje ?- nalezaloby
    wtedy za wszelka cene przymykac.

    cos tutaj na prawde nie gra.
    osoby ktore nie interesuja sie fotografia , kupuja aparat , i zdjecia
    " wychodza lepsze".

> [...]
    > artystycznych, a po drugie ze względu na znikome ilości światła i wizjer
    > cyfrowy większość była robiona na czuja, nawet nie patrząc w wizjer czy

    tak - o wartosciach artystycznych nie podejmuje sie dyskusji.
    moze ktos za 100 lat dopatrzy sie tutaj wartosci artystycznych z czego
    dzisiaj nie zdajemy sobie sprawy ( jak to sie stalo np z van
    Goghiem) ;-)
    ale zdjecia powinny byc prawidlowe technicznie , a sa nieprawidlowe.
    Sa znacznie ponizej tego poziomu jakie oferuja wspolczesne hybrydy.

    ale nic , rob dalej - to jedyna droga , i wyciagaj wnioski.
    1 -szy na dzisiaj - przyjrzyj sie ostrosci - musi byc lepiej.
    sugerowalbym nastwe AF z przekadrowaniem .

    XXX

  • 26. Data: 2009-08-22 15:35:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 17:31:07 +0200, Krzysztof Chajęcki napisał(a):

> [...]
    > Dojście na żaglach do nabrzeża, odejście, elegancko, płynnie wykonana rufa,
    > zwłaszcza przy silniejszym wietrze... ;-)

    No dobrze, ale chyba nie sama perfekcja jest tu ważna, ale również
    otoczenie, ludzie z którymi żeglujesz (chyba że żeglujesz sam) i cała
    reszta? :)

> [...]
    > wsteku, jak się da, zachowanie w dryfie.... i wiele tu jeszcze można
    > wymienić, jak choćby zachowanie na fali...

    Jak najbardziej się zgadzam, ale to co napisałeś powyżej to chyba jednak
    nie do mnie było?

    > P.S. Dyskusja na tematy żeglarskie w wątku z Bieszczadami w tytule
    > przywołuje niemiłe skojarzenia... ;-/

    "Wypłynąłem na suchego przestwór oceanu" ;)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 27. Data: 2009-08-22 15:54:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > No dobrze, ale chyba nie sama perfekcja jest tu ważna, ale również
    > otoczenie, ludzie z którymi żeglujesz (chyba że żeglujesz sam) i cała
    > reszta? :)

    co jest wazne to tego sam wiedziec nie mozesz.
    to wogole nie chodzi o wartosc merytoryczna tego co napisales - bo
    przeciez nie musisz znac sie na zeglarstwie.

    w sensie czysto logiczno - formalnym palnales glupote , ktorej nikt
    prawidlowo myslacy by nie napisal.

    a sens twojej wypowiedzi jest mniej wiecej taki :

    nie trzeba umiec bo sie mozna nauczyc.

    a to co napisales jest jedna z glupszych wypowiedzi jakie
    przeczytalem w ostatnim tygodniu.

    po co sie uczyc skoro nie trzeba umiec?

    a jesli sie nauczyles to nie mozesz powiedziec ze nie umiesz

    czyli

    A) nie umiesz i sie nie uczysz - wtedy moznaby powiedziec ze
    umiejetnosc nie jest konieczna do odbycia rejsu

    albo

    B) nie umiesz i sie uczysz dlatego ze umiejetnosc jest konieczna do
    odbycia rejsu.

    poniewaz zgodnie z zasadami logiki kartezjanskiej cos jednoczesnie nie
    moze bys koniecznym i niekoniecznym (Koniugacja)
    wiec palnales wewnetrzna sprzecznosc.

    jestem pewnien ze nie zrozumiesz tego co napisalem wiec juz lepiej to
    zostaw.

    XXX

  • 28. Data: 2009-08-22 16:12:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 08:54:59 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > co jest wazne to tego sam wiedziec nie mozesz.

    Tak, o guru, tylko ty wiesz co ja mogę wiedzieć. Po co ja w ogóle z tobą
    dyskutuję? Wrzuć mnie do KF za sprzeczne zdanie.

    > to wogole nie chodzi o wartosc merytoryczna tego co napisales - bo
    > przeciez nie musisz znac sie na zeglarstwie.

    Wyobraź sobie, że jak zaczynałem przygodę z żaglami, byłem zupełnie
    zielony. I nie przeszkodziło mi to cieszyć się pierwszym rejsem, od
    pierwszego dnia, ucząc się w trakcie tego co potrzebne.
    Ale ja miałem wspaniałego kapitana jako nauczyciela, a nie
    żeglarza-teoretyka, specjalistę od analizy logicznej.

    > w sensie czysto logiczno - formalnym palnales glupote , ktorej nikt
    > prawidlowo myslacy by nie napisal.
    >
    > a sens twojej wypowiedzi jest mniej wiecej taki :
    >

    > nie trzeba umiec bo sie mozna nauczyc.

    A ty się urodziłeś z umiejętnością żeglowania, czy wyssałeś te umiejętności
    w niemowlęctwie?

    Reszty twojego bełkotu nie chce mi się nawet komentować.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 29. Data: 2009-08-22 16:24:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A ty się urodziłeś z umiejętnością żeglowania, czy wyssałeś te umiejętności
    > w niemowlęctwie?

    wybacz ale jestes wyjatkowy cymbal.

    przeciez sam napisales ze nie trzeba umiec bo sie mozna pozniej
    nauczyc.

    a po co sie uczyc? - po to zeby umiec zrobic rejs.

    i nie o rejs tutaj chodzi , tylko o onalogie tak jak w rejsie
    wykorzystujemy pojedyncze elementy ktore nauczylismy sie robic i
    laczymy je w pewna calosc tworzaca wlasnie rejs
    tak w fotorafii istnieja pojedencze elementy techniczne i
    estetyczne , ktore laczymy w calosc robiac obraz.

    tyle napisalem do zeglarza , ktory robi zdjecia

    > Reszty twojego bełkotu nie chce mi się nawet komentować.

    nie komentuj , nic nie zrozumieles i nie zrozumiesz.
    dzieli nas przepasc.

  • 30. Data: 2009-08-22 17:50:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 09:24:48 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > wybacz ale jestes wyjatkowy cymbal.

    Swojej opini o tobie nie upublicznię.

    > przeciez sam napisales ze nie trzeba umiec bo sie mozna pozniej
    > nauczyc.

    A co, nie można się nauczyć, trzeba przyjść z taką wiedzą na świat?

    > a po co sie uczyc? - po to zeby umiec zrobic rejs.

    Żeby zostać szeregowym członkiem załogi nie trzeba. Od organizacji jest
    kapitan i, jeśli to rzeczywiście większy jacht, oficer/oficerowie.

    > i nie o rejs tutaj chodzi , tylko o onalogie

    Ach, więc już nie chodzi o rejs? No proszę.

    > tak jak w rejsie
    > wykorzystujemy pojedyncze elementy ktore nauczylismy sie robic i
    > laczymy je w pewna calosc tworzaca wlasnie rejs

    Masz takie pojęcie o żeglarstwie, jak ja o rodzeniu dzieci.

    > tak w fotorafii istnieja pojedencze elementy techniczne i
    > estetyczne , ktore laczymy w calosc robiac obraz.

    Nie ma to jak powiedzieć coś, co tak naprawdę nic nie znaczy. Nuż wezmą za
    wtajemniczonego?

    > tyle napisalem do zeglarza , ktory robi zdjecia

    > nie komentuj , nic nie zrozumieles i nie zrozumiesz.
    > dzieli nas przepasc.

    Tak. I bardzo się z tego cieszę.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer