  • 141. Data: 2009-01-21 16:53:39
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-20 19:35:43 +0100, Radio Erewan <r...@g...com> said:

    > Jakiś "wysyp" choćby jednego aparatu bez filtra AA w ostatnich 3-4 latach?

    Większość (o ile nie wszystkie) PhaseOne ;-)

    de Fresz

  • 142. Data: 2009-01-21 17:20:51
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 17:50:58 +0100, de Fresz napisał(a):

    > IMHO nie - większe ryzyko to lustra powyżej entry-level. ~800 zł na
    > kompakta jakoś łatwiej wysłupłać w czasach kryzysu, niż oszczędzone (w
    > większości przypadków) dwie średnie krajowe.
    > BTW wróbelki ćwierkają, że Canon prawdopodobnie przełoży na jesień
    > premierę 500D, niby właśnie w związku z kryzysem.

    O problemie pieniądza pisałem z punktu widzenia producenta. Minimalna
    marża, duży wolumen -> duża kasa zapakowana w ryzykowną i bardzo
    konkurującą jedynie ceną część rynku. Lustrzanki po 800 zł też są MBSZ
    problemem dla producenta.

    Na rynku luster gryzie się 7 zawodników - Canon, Nikon, Olympus, Panasonic,
    Pentax, Sony i Samsung.

    Na rynku małpek dodać trzeba jeszcze Casio, Kodaka, Fuji, Sigmę, Ricoha,
    Sanyo, Toshibę, Epsona, HP (chyba że się wycofali - nie pamiętam)
    Firmy pogłębiające dno, - Aiptek, Pentagram (nie pamiętam więcej tych
    dziwacznych nazw) i część przyzwoitych aparatów od komórkowców - Noikia,
    SE, Motorola.

    Zgodzisz się, że to nieco większa rzesza tych, co próbują coś na tym rynku
    zarobić? A marże są o wiele niższe, sprzedaż nie niesie za sobą followupu w
    postaci zakupu akcesoriów (z wyjątkiem nośnika danych). Niech będzie, że
    tylko 20% użytkowników lustrzanek coś do aparatu dokupuje poza obiektywem
    kitowym, zdecydowanie jest to jednak więcej jak zero.

    Klient kupujący produkt za 1000zł+ ma też inną kieszeń i inne nawyki.

    Włożenie miliona w towar, który musisz szybciutko opierdzielić, by mieć z
    tego 50 tysięcy zysku, to śliska sprawa. Rytm wymiany małpek to w tej
    chwili 2-3 cykle rocznie. Czyli musisz wyjść na swoje w 3 miesiące, albo
    jesteś w plecy. Rytm na rynku prawdziwych aparatów (porządne kompakty +
    dslr) to ~18 miesięcy, z czego pierwsze 6-12 miesięcy, to sprzedaż na
    poziomie ceny z przyzwoitą marżą.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 143. Data: 2009-01-21 18:25:58
    Od: mt <t...@i...pl>

    [..]
    > Na rynku luster gryzie się 7 zawodników - Canon, Nikon, Olympus, Panasonic,
    > Pentax, Sony i Samsung.

    8 zawodników, jeszcze Fuji:)

    --
    marcin

  • 144. Data: 2009-01-21 18:29:05
    Od: mt <t...@i...pl>

    mt pisze:
    > [..]
    >
    > 8 zawodników, jeszcze Fuji:)

    No i o Sigmie zapomniałem, czyli dziewięciu.

    --
    marcin

  • 145. Data: 2009-01-21 18:49:20
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 19:25:58 +0100, mt napisał(a):

    > [..]
    >
    > 8 zawodników, jeszcze Fuji:)

    Co do Fuji, to się okaże w tym roku czy jeszcze są na rynku. Sigma
    sprzedaje na świecie 1000 sztuk jednego modelu, więc to jest tylko hobby
    zarządu. Jak chcesz policzyć tych, co sprzedają poniżej 1000 sztuk rocznie,
    to dorzuć jeszcze średni format, Hassel, to co pozostało po Mamiyi i
    konstruktorów tylnych ścianek, Seitzów czy aparatów dla snobów. Nie trzeba
    się z nimi liczyć, choćby ze względu na to, że pewnie najsłabsza marka z
    wielkiej siódemki sprzedaje sama o rząd czy dwa rzędy wielkości więcej jak
    cała ta hałastra niszowych sprzętów razem wzięta.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 146. Data: 2009-01-21 19:09:48
    Od: Roman Rumian <g...@c...edu.pl>

    Marx pisze:
    (...)

    > jest dobra. Tylko lampe podepnij.
    > Marx

    Kiedy fotografuje wnętrza katedr, sceny na wolnym powietrzu też ?

    Roman Rumian

  • 147. Data: 2009-01-21 19:19:12
    Od: m...@a...net.pl

    >Przecież polar jest TAK SAMO użyteczny w kompakcie jak i lustrzance.

    Ale nie taki.
    Do kompakta wystarczy tanszy - liniowy.
    :-)

    Michal

  • 148. Data: 2009-01-21 19:19:49
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 16:46:14 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jedyną RÓZNICĘ w zakresie filtrów widzę w zastosowaniu szarego
    > filtra do wymuszenia dużej GO (poprzez możliwość otwarcia
    > przysłony w jasnym szkle w jasny dzień, w kompakcie trochę
    > trudno o GO osiągalną z f:1,4 i FF :)).
    > W każdym innym przypadku filtr danego typu nada się w kompakcie
    > *tak samo*, jak w "lustrze".

    W kompakcie dysponujesz przysłonami 2.8-8 i szary filtr jest bardzo
    przydatny, bez względu na głębię. Dowodem na to filtr szary montowany w
    środku obiektywu w Canonach z serii G.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 149. Data: 2009-01-21 19:53:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Się właśnie pojawiło pełne review.

    http://dc.watch.impress.co.jp/cda/static/image/2009/
    01/09/g1_022l.jpg
    http://dc.watch.impress.co.jp/cda/static/image/2009/
    01/09/g1_023l.jpg

    :>

  • 150. Data: 2009-01-21 20:17:03
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gl7d75$4sr$2@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Marx nabazgrał:

    > mam z nia bliska stycznosc, kupa jakich malo. A te czcionki to wymyslil
    > jakis kitajec chyba...

    Nooo, i aparatu nie ma, taka wiocha :)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c