  • 131. Data: 2009-01-21 14:51:55
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: Marx <M...@n...com>

    Roman Rumian pisze:

    > O, dzięki !
    > To będzie wreszcie aparat, który jest mi potrzebny.
    > Jakiośc zdjęć z kompakta w słabym oświetleniu jest doprawdy wkurzająca.

    jest dobra. Tylko lampe podepnij.
    Marx

  • 132. Data: 2009-01-21 14:53:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marx wrote:

    > nie mozna, tak jak nie ma aparatow cyfrowych robiacych tylko cz-b
    > zdjecia mimo, iz teoretycznie bylyby tansze, zdjecia mialyby wyzsza
    > rozdzielczosc, RAWy bylyby mniejsze itp. Ale co to ma do rzeczy?

    Przecież każdy tak potrafi :>

    Rawy wcale nei byłyby mniejsze.

  • 133. Data: 2009-01-21 14:58:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Radio Erewan napisał:

    > No, w przypadku lustrzanki z matrycą 4/3 czy APS-c brak f/8 może być
    > problemem przy matrycy 30 czy 40 mpix, a bodaj o tym pisał Arkadiusz.
    > Z punktu widzenia fotografii, a nie przemysłu telekomunikacyjnego, z
    > nastaniem Panasonica G1 nadchodzi MBSZ prawdopodobna śmierć maleńkich
    > matryc. Na ten temat możemy pospekulować, jak chcesz.

    Obawiam się, że jesteś zbyt wielkim optymistą. Chyba że Olympus pójdzie
    va banque i wypuści zwykłe kompakty z matrycą 4/3.

    Z odpowiednią polityką cenową to by naprawdę wstrząsnęło rynkiem.

    m.
    --
    Do stu tysięcy syfilitycznych kaczorów!

  • 134. Data: 2009-01-21 15:00:59
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > Obawiam się, że jesteś zbyt wielkim optymistą. Chyba że Olympus
    > pójdzie va banque i wypuści zwykłe kompakty z matrycą 4/3.
    >
    > Z odpowiednią polityką cenową to by naprawdę wstrząsnęło rynkiem.

    Raczej tylko ta grupa ;)

    Statystycznego wali to ile mm.kw. ma matryca -
    wazne ile ma Mpix i jakiego zoooma.
    No i czy reklama w TV jest ladna.

  • 135. Data: 2009-01-21 15:04:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx pisze:
    > dalmierzy? w dobie wycinania wziernikow? :)

    Jak się okaże, że do wizjera trzeba pchać drogi ekran LCD wysokiej
    rozdzielczości, specjalnie mieć porządny procesor, a i tak będą lagi, a
    w ciemności problemu... to chyba nagle dalmierze wrócą do łask. Tym
    bardziej, że na rynku wiele zapomnianych fajnych szkieł, które są za
    grosze.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 136. Data: 2009-01-21 15:18:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

> [...]
    > w ciemności problemu... to chyba nagle dalmierze wrócą do łask. Tym
    > bardziej, że na rynku wiele zapomnianych fajnych szkieł, które są za

    Ale co mają szkła z dalmierzy do body z celownikiem dalmierzowym? :/

  • 137. Data: 2009-01-21 15:21:31
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Jakub Jewuła napisał:

    > Raczej tylko ta grupa ;)
    >
    > Statystycznego wali to ile mm.kw. ma matryca -
    > wazne ile ma Mpix i jakiego zoooma.
    > No i czy reklama w TV jest ladna.

    Dział marketingu Olympus ma niezły więc o reklamy nie musisz się
    martwić. A stado testów gdzie taki kompakt masakruje G10 jakością zdjęć
    też by nie zaszkodziło.

    m.
    --
    Terminus Est

  • 138. Data: 2009-01-21 15:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, Marx wrote:

    > nie mozna, tak jak nie ma aparatow cyfrowych robiacych tylko cz-b zdjecia
    > mimo, iz teoretycznie bylyby tansze, zdjecia mialyby wyzsza rozdzielczosc,
    > RAWy bylyby mniejsze itp. Ale co to ma do rzeczy?

    Dobra, to zmieniam warunek: czy są telefony umożliwiające oglądanie
    w warunkach oświetlenia od słabego (ale nie "ciemno jak...")
    do skrajnie jasnego bez zużywania kilowata na podświetlenie?

    To ma do rzeczy, bo piszesz że "można kupić" coś co jest wystarczająco
    dobre, skoro i kiedyś było dobre.
    No to pytam, bo podświetlany LCD ma więcej wad niż zalet (w TELEFONIE).

    > wlasnie ze w wiekszosci nie ma na co...

    No piszę: tulejka na plaster, gumkę albo inny drut, byleby
    obudowy trzymała.
    I to nie jest dowcip, było ostatnio (o tym, że użyszkodnicy stosują).
    Sugerowanie że to "nieprofi" nie przejdzie, sugerowanie że to jest
    złe bo niecentryczność i faftylion wad jest dla odmiany zagrożone
    poważnym argumentem "stosuje się w rozwiązaniach fabrycznych"
    (ów zestaw niecentrycznosci, niewygody - mimo szybkości - w zakładaniu
    i inne takie się stosuje, nie łapanie na plaster) :>

    > polar oczywiscie...

    Przecież polar jest TAK SAMO użyteczny w kompakcie jak i lustrzance.
    Podobnie jak filtr do podczerwieni. I wszystkie inne.

    Padła sugestia że "posiadaczowi lustrzanki coś się wciśnie" i był
    między tym filtr - szukam przypadków dla których obiektem wciskania
    ma byc akurat posiadacz lustrzanki.

    Jedyną RÓZNICĘ w zakresie filtrów widzę w zastosowaniu szarego
    filtra do wymuszenia dużej GO (poprzez możliwość otwarcia
    przysłony w jasnym szkle w jasny dzień, w kompakcie trochę
    trudno o GO osiągalną z f:1,4 i FF :)).
    W każdym innym przypadku filtr danego typu nada się w kompakcie
    *tak samo*, jak w "lustrze".

    BTW: sugeruję na allegro popatrzeć na filtry i zastanowić się
    do czego są kupowane wszystkie filtry 49mm i mniejsze.

    pzdr, Gotfryd

  • 139. Data: 2009-01-21 15:48:53
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale co mają szkła z dalmierzy do body z celownikiem dalmierzowym? :/

    No bo te szkła ruszają właśnie dźwigienką do dalmierza.
    Anyway póki co może ten pomysł jest tańszy niż porządny ekran.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 140. Data: 2009-01-21 16:50:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-21 13:48:25 +0100, Radio Erewan <r...@g...com> said:

    > Produkcja małpek nie jest bardzo zyskowna. Jest w tej chwili, w czasach
    > trudnego pieniądza, obarczona jeszcze dodatkowym ryzykiem.

    IMHO nie - większe ryzyko to lustra powyżej entry-level. ~800 zł na
    kompakta jakoś łatwiej wysłupłać w czasach kryzysu, niż oszczędzone (w
    większości przypadków) dwie średnie krajowe.
    BTW wróbelki ćwierkają, że Canon prawdopodobnie przełoży na jesień
    premierę 500D, niby właśnie w związku z kryzysem.

    de Fresz