    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panas G1 na dpreview
    Date: Wed, 21 Jan 2009 16:46:14 +0100

    On Wed, 21 Jan 2009, Marx wrote:

    > nie mozna, tak jak nie ma aparatow cyfrowych robiacych tylko cz-b zdjecia
    > mimo, iz teoretycznie bylyby tansze, zdjecia mialyby wyzsza rozdzielczosc,
    > RAWy bylyby mniejsze itp. Ale co to ma do rzeczy?

    Dobra, to zmieniam warunek: czy są telefony umożliwiające oglądanie
    w warunkach oświetlenia od słabego (ale nie "ciemno jak...")
    do skrajnie jasnego bez zużywania kilowata na podświetlenie?

    To ma do rzeczy, bo piszesz że "można kupić" coś co jest wystarczająco
    dobre, skoro i kiedyś było dobre.
    No to pytam, bo podświetlany LCD ma więcej wad niż zalet (w TELEFONIE).

    > wlasnie ze w wiekszosci nie ma na co...

    No piszę: tulejka na plaster, gumkę albo inny drut, byleby
    obudowy trzymała.
    I to nie jest dowcip, było ostatnio (o tym, że użyszkodnicy stosują).
    Sugerowanie że to "nieprofi" nie przejdzie, sugerowanie że to jest
    złe bo niecentryczność i faftylion wad jest dla odmiany zagrożone
    poważnym argumentem "stosuje się w rozwiązaniach fabrycznych"
    (ów zestaw niecentrycznosci, niewygody - mimo szybkości - w zakładaniu
    i inne takie się stosuje, nie łapanie na plaster) :>

    > polar oczywiscie...

    Przecież polar jest TAK SAMO użyteczny w kompakcie jak i lustrzance.
    Podobnie jak filtr do podczerwieni. I wszystkie inne.

    Padła sugestia że "posiadaczowi lustrzanki coś się wciśnie" i był
    między tym filtr - szukam przypadków dla których obiektem wciskania
    ma byc akurat posiadacz lustrzanki.

    Jedyną RÓZNICĘ w zakresie filtrów widzę w zastosowaniu szarego
    filtra do wymuszenia dużej GO (poprzez możliwość otwarcia
    przysłony w jasnym szkle w jasny dzień, w kompakcie trochę
    trudno o GO osiągalną z f:1,4 i FF :)).
    W każdym innym przypadku filtr danego typu nada się w kompakcie
    *tak samo*, jak w "lustrze".

    BTW: sugeruję na allegro popatrzeć na filtry i zastanowić się
    do czego są kupowane wszystkie filtry 49mm i mniejsze.

    pzdr, Gotfryd