  • 21. Data: 2009-12-18 22:37:20
    Temat: Re: PTgui - Pro ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Program HDR konczy analize na brzegach zdjecia. Jezeli obszar jest ciagly
    > analizowane sa "zawiniete" punkty.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    z cala pewnosci a nie stwierdzilem bledow skladania wewnatrz
    ( skladanie niezauwazalne ) jesli skladalem uprzednio juz mapowane
    hdr-y

    na zlaczu krawedzi zauwazylem pewna niedokladnosc polegajaca na jakby
    podwojnym nalozeniu obrazu , ale nie wieze jej z hdr .
    Ten blad wystepuje rowniez i nie dla hdr-ow ale przyjrze sie temu
    blizej.

    jesli mialoby chodzic o wyrownie kontrastow ,tonow na brzegach , to
    nie zauwazylem z tego tytulu problemow ,

    Pytalem o mozliwosc calkowitego zlozenia np w ptgiu HDR wraz z jego
    mapowaniem z tego wzgledu , ze w niektorych przypadkach photomatix
    troche za bardzo odrealnia obraz. Nie zawsze sluzy to obrazowi ,
    roznice widac jesli porownac ze zlozeniem z innym programem. Np
    przypominam sobie , jesli robilem jakies testy to akurat w tym
    przypadku zlozenie Twoim programem do hdr bardziej mi odpowiadalo ,
    gdyz nie odrealnialo obrazu.

    Ale jakos nie szlem dalej tym sladem.

  • 22. Data: 2009-12-18 22:46:26
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > przypominam sobie , jesli robilem jakies testy to akurat w tym
    > przypadku zlozenie Twoim programem do hdr bardziej mi odpowiadalo ,

    Jezeli chodzi a naturalne mapowanie tonów w plikach Radiance HDR oraz
    OpenEXR, to mój program duzej konkurencji nie ma.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/albums/SNS-HDR-HD

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 23. Data: 2009-12-19 16:20:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jezeli chodzi a naturalne mapowanie tonów w plikach Radiance HDR oraz
    > OpenEXR, to mój program duzej konkurencji nie
> [...]

    tak tez sobie przypominam.
    mozesz wskazac link skad mozna pobrac ten program. wiem jest gdzies w
    archiwum , ale pewnie nie uda mi sie szybko odnalezc.

  • 24. Data: 2009-12-19 17:01:53
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > mozesz wskazac link skad mozna pobrac ten program. wiem jest gdzies w
    > archiwum , ale pewnie nie uda mi sie szybko odnalezc.

    Podalem linka kilka postów wyzej, widocznie przeoczyles.
    http://www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 25. Data: 2009-12-19 19:20:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Dez., 18:01, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Podalem linka kilka postów wyzej, widocznie przeoczyles.http://www.sns-hdr.com
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    dzieki - rzeczywiscie przeoczylem

    pzdr
    xxx

  • 26. Data: 2009-12-19 19:23:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Podalem linka kilka postów wyzej, widocznie przeoczyles.
    > http://www.sns-hdr.com

    Widzę że dopracowałeś program, efekty są bardzo naturalne. Szkoda że w
    galerii nie ma pośrednich ekspozycji z których składane były HDR. jedne
    z niewielu HDR które do mnie przemówiły.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 27. Data: 2009-12-19 21:40:02
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    cichybartko wrote:
    > Widzę że dopracowałeś program, efekty są bardzo naturalne. Szkoda że w
    > galerii nie ma pośrednich ekspozycji z których składane były HDR. jedne z
    > niewielu HDR które do mnie przemówiły.

    Bazą dla obrazów z galerii były pliki OpenEXR, udostępnione przez Marka D.
    Fairchilda.
    Pliki te można pobrać ze strony autora:
    http://www.cis.rit.edu/fairchild/HDRPS/HDRthumbs.htm

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 28. Data: 2009-12-21 15:50:51
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > Jezeli chodzi a naturalne mapowanie tonów w plikach Radiance HDR oraz
    > OpenEXR, to mój program duzej konkurencji nie ma.
> [...]

    Hmm tak z polowe tych zdjec zostalo HDRowaniem zepsutych.
    Przymajniej sadzac po efekcie koncowym.

    (Doczytalem ze to nie Twoje zdjecia, wiec pretensje nie do Ciebie ;))

    Rozumiem, ze teraz monitory coraz wieksze, ale bez przesady ;)

  • 29. Data: 2009-12-21 16:57:22
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Jakub Jewula wrote:
    > Hmm tak z polowe tych zdjec zostalo HDRowaniem zepsutych.
    > Przymajniej sadzac po efekcie koncowym.

    Ja tylko skompresowalem dynamike. Staram sie aby mój algorytm robil to jak
    najlepiej ale jestem swiadom tego, ze idealny nie jest.
    Chetnie zobacze inna propozycje takiej kompresji. Pliki zródlowe w formacie
    OpenEXR, mozna pobrac ze strony Marka D. Fairchilda.
    http://www.cis.rit.edu/fairchild/HDRPS/HDRthumbs.htm

    > (Doczytalem ze to nie Twoje zdjecia, wiec pretensje nie do Ciebie ;))

    Mozliwe, ze przyczyna nie tkwi tylko w obrazach zródlowych. Trzeba wziac
    pod uwage, ze obrazy z galerii zostaly wygenerowane automatycznie. Mozliwe,
    ze mozna by je poprawic w postobróbce.

    > Rozumiem, ze teraz monitory coraz wieksze, ale bez przesady ;)

    Istnieje dedykowana dla "maluchów" wersja galerii.

  • 30. Data: 2009-12-21 22:35:22
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 17:57:22 +0100, Sebastian Nibisz napisał(a):

    > Istnieje dedykowana dla "maluchów" wersja galerii.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/albums/SNS-HDR

    A jest gdzieś wersja dla ortodoksyjnych nieużytkowników JavaScript?
    Taka zwykła, po prostu ze zdjęciami bez całej niepotrzebnej otoczki.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski