  • 1. Data: 2009-12-18 07:54:08
    Temat: PTgui - Pro ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Witam serdecznie kolezanki i kolegow interesujacych sie fotografia
    cyfrowa.

    Czy ktos moze posluguje sie progrmam do skladania panoram PTgui w
    wersji PRO ?

    Interesujue mnie jaki sa w praktyce wyniki zdejc HDR skladanych tym
    programam .

    Uzyteczne ?

  • 2. Data: 2009-12-18 13:25:50
    Temat: Re: PTgui - Pro ?
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...
    > Interesujue mnie jaki sa w praktyce wyniki zdejc HDR skladanych tym
    > programam .

    nie wypowiem sie od strony tego co mozna zrobic w tym programie w samych
    opcjach hdr czy tonemaping, ale jesli zdjecia nie sa ze statywu, to choc
    program ma opcje dopasowania 'bracketingowych fotek' to efekt czesto bywa
    wysoko niesatysfakcjonujacy - tj sa wyrazne rozjazdy i robi sie na panoramie
    takie charakterystyczne echo (nie na calej, ale w roznych miejscach w
    ktorych program mial problemy). nie wiem jak z najnowsza wersja, moze
    lepiej, bo ptgui z wersji na wersje jest coraz lepszy.
    a jak masz naswietlenia ze statywu to jest taki myk - troche czasochlonny
    ale mozesz sie bawic w hdrowanie w innych programach - sortujesz poszczeolne
    ekspozycje, bierzesz pierwsza z brzega (najlepiej 0ev, bo ptgu najlatwiej i
    z najmniejsza iloscia bledow zlozy), robisz panorame a projekt zapisujesz
    sobie. potem w katalogu gdzie miales pierwsza serie dajesz nastepna i tak
    dalej ile ich masz i po wczytaniu projektu w ptgui wduszasz tylko create
    panorama - w efekcie uzyskujesz kilka identycznych panoram o roznej
    ekspozycji. aha - nie bawilem sie tak, ale na zdrowy rozum trzebaby pewno
    bawic sie nazwami plikow aby byly jednakowe...

    pozdr
    piotrek

  • 3. Data: 2009-12-18 14:41:13
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Za duzo czasu na zabawe nie poswiecalem, ale efekty sa mocno srednie... Bede
    mial do zrobienia kilka panoram w HDR ale raczej wykorzystam jakies
    dedykowane programy.

    Pozdr

  • 4. Data: 2009-12-18 16:37:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 15:41, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:
    > Za duzo czasu na zabawe nie poswiecalem, ale efekty sa mocno srednie... Bede
    > mial do zrobienia kilka panoram w HDR ale raczej wykorzystam jakies
    > dedykowane programy.
    >
    > Pozdr

    chcialem wlasnie porownac roznice pomiedzy zlozeniem programem
    dedykowanym , za pomoca PTgui pro.

  • 5. Data: 2009-12-18 16:44:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > ekspozycji. aha - nie bawilem sie tak, ale na zdrowy rozum trzebaby pewno
    > bawic sie nazwami plikow aby byly jednakowe...

    uzyskanie oddzielnie 3 roznie naswietlonych panoram nie jest trudne,
    wlasciwie robi sie to natychmiast , jak kazda zwykla panorame .
    robilem tak ze np wrzucalem do zwyklej wersji ptgui potrojne ujecia
    tego samego kadru roznie naswietlone.
    czyli np do panoramy skladajacej sie z 6 zdjec dawalem 3 identyczne
    zestawy ale roznie naswietlone czyli razem 18 zdjec.
    skladal prawidlowo , usrenial jakos naswietlenie. wynik cos pomiedzy
    normalna expozycja a hdr , z tym ze nie szedlem tym sladem dla roznych
    panoram , byc moze w jakims przypadku takie postepowanie byloby
    uzasadnione.
    W 2 ,3 probach jakie zrobilem wynik mnie nie przekonal , ale jakis
    efekt jest widoczny.

    Wersja pro ma miec wbudowany algrytm do liczenia hdr , i zastanawiam
    sie czy warto , czy nie dokupic.

  • 6. Data: 2009-12-18 17:43:51
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...

> [...]
    > normalna expozycja a hdr , z tym ze nie szedlem tym sladem dla roznych
    > panoram , byc moze w jakims przypadku takie postepowanie byloby

    pewno ze nie jest trudne, ale tutaj znowu - jesli bardzo szeroki kat to i
    pewno mniejsze prawdopodobienstwo rozjechania sie, na wezszym kacie bez
    statywu bledow jest sporo (bo i zdjec do zlozenia jest sporo, juz przy
    cylindruku potrafilem na 1 panorame przy 3 setach zasadzic np 90 zdjec i to
    w jednym rzedzie - ptgui ma gdzie narobic bledow). poszczegolne ekspozycje
    rozjezdzaja sie w panoramie i to widac (i nie mowie o zlym zlozeniu samej
    panoramy, ale wlasnie poszczegolnych naswietlen zeby byla jasnosc). a
    uzyskanie roznych eskpozycji pod warunkiem ze panorama jest dobrze zlozona z
    kilku setow zdjec tez przeciez jest czynnoscia z lotu bo mamy suwak
    exposure - ktory w wypadku jednego setu bylby tylko fajnym feature, ale w
    wypadku kilku ptgui napewno potrafi z tego faktu skorzystac :) aczkolwiek
    opisalem sposob z zapisem projektu bo osobiscie ufalbym bardziej takiemu
    wlasnie rozwiazaniu - po prostu z wlasnego dosiwadczzenia wiem ze wyniki
    samego skladania wielsetowej panoramy robionej bez statywu sa w zasadzie w
    kazdym wypadku obarczone wiekszymi lub mniejszymi ale nadal widocznymi
    bledami. osobiscie jako ze nie chce mi sie rozkladac statywu odpuscilem
    sobie te zabawe wogole (aczkolwiek nie mowie ze w okreslonych warunkach nie
    bede dalej probowal ;))

    co do samych opcji hdr w ptguip - nie napisze duzo (alebo nawet nic :)), bo
    jakos nie bawilem sie jako takim hdrem, zarowno w ptgui jak i w innych
    programach (w ptgui korzystalem jak juz cos z exposure fusion)

    pozdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-12-18 17:58:59
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > wersji PRO ?
    >
    > Interesujue mnie jaki sa w praktyce wyniki zdejc HDR skladanych tym

    Polecam obejrzenie video:
    http://www.fototv.pl/wideo/poradniki/panoramy-male-p
    lanetki-hdr.html
    Jest tam przedstawiony proces tworzenia panoram HDR z wykorzystaniem PTGui.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 8. Data: 2009-12-18 19:16:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 18:58, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    male-planetki-hdr.html
    > Jest tam przedstawiony proces tworzenia panoram HDR z wykorzystaniem PTGui.

    dzieki za link

    on sklada hdr za pomoca ptgui , zys wywoluje hdr do jpeg/tof za pomoca
    photomatixa czyli efekt zlozenia 3 expozycji jest jak w fotomatixie.

  • 9. Data: 2009-12-18 19:35:24
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > on sklada hdr za pomoca ptgui , zys wywoluje hdr do jpeg/tof za pomoca
    > photomatixa czyli efekt zlozenia 3 expozycji jest jak w fotomatixie.

    Trudno jest zdefiniowac uzyskany efekt w Photomatix, bo ten jest zalezny od
    indywidualnych ustawien.
    Mozesz pogladowo wrzucic plik Radiance HDR (*.hdr), wygenerowany przez
    PTGui, do programu SNS-HDR. Mój program lepiej przetwarza takie pliki.

    Pozdrawiam,
    - Bastek-

  • 10. Data: 2009-12-18 19:44:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Dez., 20:35, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Mozesz pogladowo wrzucic plik Radiance HDR (*.hdr), wygenerowany przez
    > PTGui, do programu SNS-HDR. M j program lepiej przetwarza takie pliki.

    wlasnie chcialem sprobowac.
    mozesz podac link ?,

    dla tego powodu jaki pokazano w filmie nie ma sensu zakup wersji pro
    gdyz tonmaping jest robiony i tak w fotomatixie

    a to mozna zrobic dla kazdej grupy zdjec pojedynczo jeszcze przed
    zlozeniem panoramy.
    co zreszta robie. czyli mozna zlozyc panorame z uprzednio juz
    zlozonych pojedynczych hdr-w . Powinno byc nawet troche szybciej.

    To co mnie zainteresowalo - usuwanie statywu i nog

    w wersji nie pro wychodza w tym miejscu na panoramie op usunieciu
    nog , statywu biale dziury - wersja ta nie robi renderingu ( albo ja
    takiej opcji nie odnalazlem) - czyzby to byla roznica do wersji pro ?
    - wie ktos moze ?