  • 31. Data: 2009-12-21 22:41:25
    Temat: Re: PTgui - Pro ?
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    SylwesterZarębski wrote:
    > A jest gdzieś wersja dla ortodoksyjnych nieużytkowników JavaScript?
    > Taka zwykła, po prostu ze zdjęciami bez całej niepotrzebnej otoczki.

    Niestety nie, ale można skorzystać z bezpośrednich linków do katalogów
    zdjęć.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/albums/SNS-HDR/slides
    http://www.mmj.pl/~snibisz/albums/SNS-HDR-HD/slides

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 32. Data: 2009-12-22 06:40:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Dez., 17:57, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tylko skompresowalem dynamike.  Staram sie aby mój algorytm robil to jak
    > najlepiej ale jestem swiadom tego, ze idealny nie jest.
    > Chetnie zobacze inna propozycje takiej kompresji. Pliki zródlowe w formacie
    > OpenEXR, mozna pobrac ze strony Marka D.
    Fairchilda.http://www.cis.rit.edu/fairchild/HDRPS/HD
    Rthumbs.html

    > Mozliwe, ze przyczyna nie tkwi tylko w obrazach zródlowych.  Trzeba wziac
    > pod uwage, ze obrazy z galerii zostaly wygenerowane automatycznie. Mozliwe,
    > ze mozna by je poprawic w postobróbce.

    zauwazlym, ze Twoj algorytm bardzo dobrze sklada zdjecia ze soba.
    w photomatixie wystepuje przesuniecia a u Ciebie jest zlozone
    bezblednie - to powazny azut.

    Z drugiej strony wiele prac wymaga indywidualnego dobrania proporcji
    tonowania , czego program automatyczny z natury rzeczy zrobic nie
    moze.

    NIe przewidujesz wersji uprszczonej skladajacej tylko automatycznie
    zdjecia i zapisujce je w formacie .hdr ?
    Tonowanie .hde w razie potrzeby moznaby dokonac w innych programach "
    z suwakami".

  • 33. Data: 2009-12-22 07:43:31
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > zauwazlym, ze Twoj algorytm bardzo dobrze sklada zdjecia ze soba.
    > w photomatixie wystepuje przesuniecia a u Ciebie jest zlozone
    > bezblednie - to powazny azut.

    SNS-HDR automatycznie wyrównuje ekspozycje, ale tylko przesuniecia. Niestety
    zdarza mu sie pogubic i rozjechac nawet pasujace ekspozycje. Na szczescie po
    ostatnich poprawkach, rzadziej sie to przytrafia.

    Do wyrównywania ekspozycji polecam program align_image_stack. W tym co robi,
    nie ma sobie równych.
    Program SNS-HDR posiada opcje -da, która wylacza automatyczne wyrównywanie
    ekspozycji.

    > Z drugiej strony wiele prac wymaga indywidualnego dobrania proporcji
    > tonowania , czego program automatyczny z natury rzeczy zrobic nie
    > moze.

    SNS-HDR byl optymalizowany pod katem "naturalnego" mapowania tonów.
    Bajkowych obrazów nie da sie w nim uzyskac.
    Jezeli masz jakis przyklad mapowania tonów z innego programu, który jest
    wedlug Ciebie bardziej naturalny od tego uzyskanego z programu SNS-HDR, to
    chetnie zobacze. Zawsze mozna cos w algorytmie poprawic.

    > NIe przewidujesz wersji uprszczonej skladajacej tylko automatycznie
    > zdjecia i zapisujce je w formacie .hdr ?
    > Tonowanie .hde w razie potrzeby moznaby dokonac w innych programach "
    > z suwakami".

    Mysle na tym i w niedlugim czasie taka funkcjonalnosc dodam. Plik Radiance
    HDR mozna jednak wygenerowac w innych programach a biorac pod uwage, ze
    czynnosc ta nie jest skomplikowana, plik wynikowy bedzie podobny.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 34. Data: 2009-12-22 07:56:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > nie ma sobie równych.
    > Program SNS-HDR posiada opcje -da, która wylacza automatyczne wyrównywanie

    mam na mysli pokrycie konturow

> [...]
    > wedlug Ciebie bardziej naturalny od tego uzyskanego z programu SNS-HDR, to
    > chetnie zobacze. Zawsze mozna cos w algorytmie poprawic.

    te programy z mozliwoscia nastaw w zaleznosci od polozenia suwakow ,
    daja rozne efekty , od skrajnego przegiecia do prawie ze braku
    widocznego wplywu,

    > Mysle na tym i w niedlugim czasie taka funkcjonalnosc dodam. Plik Radiance
    > HDR mozna jednak wygenerowac w innych programach a biorac pod uwage, ze
    > czynnosc ta nie jest skomplikowana, plik wynikowy bedzie podobny.

    I o to chodzi.
    waznym jest dokladne zlozenie konturow. sam plik rad .hdr mozna poddac
    tonowaniu roznymi programami w zaleznosci od potrzeb , Twoim , albo
    innym " z suwakami ". Czasem trzeba podniesc kontrast , inym razem
    obnizyc, rozjasnic , pociemnic - to zalezy od konkrtenego motywu i
    wizji fotografa - a tej algorytmem przewidziec sie nie da.

    Gdyby w tak wygodny sposob mozna bylo zrobic jak w Twoim programiem
    rad.hdr to bylyby to istotna pomoca.
    Mozliwosc dobre zlozenia konturow ma o tyle praktyczne znaczenie , ze
    mozna sie obejsc przy fotografowaniu bez statywu - a to juz kolosalne
    ulatwienie.
    Kiedys photomatix mial mozliwosc recznego ustawienia konturow ,
    niestety nie rozwinieto tej funkcji , a nawet usunieto.

  • 35. Data: 2009-12-22 07:57:21
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Uzytkownik "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> napisal

> [...]
    > wedlug Ciebie bardziej naturalny od tego uzyskanego z programu SNS-HDR,
    > to chetnie zobacze. Zawsze mozna cos w algorytmie poprawic.

    Ja mysle, ze zostaniesz milionerem, tylko szybko wypuszczaj
    tania wersje komercyjna, bo konkurencja zapewne nie spi
    i Twój program juz zna i kombinuje

    a potem Cie i tak Adobe wykupi, jak wszystkich ;)

    pozdro !

    Witek

  • 36. Data: 2009-12-22 08:28:53
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Witek Kaszkin wrote:
    > Ja mysle, ze zostaniesz milionerem

    Może w przyszłym wcieleniu, ale i ta perspektywa jest ciekawa.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 37. Data: 2009-12-22 08:34:34
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > mam na mysli pokrycie konturow

    Jednak problemem bedzie jak sie delikatne obroty przydarza - bedzie
    nieostro.
    align_image_stack radzi sobie z przesunieciami i obrotami w trzech osiach.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 38. Data: 2009-12-22 08:50:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 09:34, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nieostro.
    > align_image_stack radzi sobie z przesunieciami i obrotami w trzech osiach.

    co wlasciwie robi ten program ?
    sklada 3 zdejcia i zastepuje je czym ?

  • 39. Data: 2009-12-22 09:15:23
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > co wlasciwie robi ten program ?
    > sklada 3 zdejcia i zastepuje je czym ?

    align_image_stack?
    Wrzuca sie do niego ekspozycje a program je wyrównuje i zapisuje pod nowymi
    nazwami w formacie tiff.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 40. Data: 2009-12-22 09:46:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 10:15, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > align_image_stack?
    > Wrzuca sie do niego ekspozycje a program je wyrównuje i zapisuje pod nowymi
> [...]

    przekopalem google , setki odnosnikow powolujacych sie na program a
    tego nie znalazlem

    nie masz przypaadkiem linku pod reka ?
    bylbym wdzieczny .