  • 161. Data: 2014-04-07 13:08:22
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-04-06 22:26, Michał Lankosz pisze:

    > Oj, musiałem to przegapić. Klon AVRISP MKII na bazie LUFA powinien działać?

    Nie, ten potrafi tylko programować. U mnie korzysta się z ICE 2 i 3,
    "maluszki" tylko do programowania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 162. Data: 2014-04-07 13:16:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-04-06 22:24, Michał Lankosz pisze:

    > 4 piny całkowicie wystarczają do programowania jak i debugowania.
    > W firmie stosujemy własny standard gniazdka, a piny są opisane na płytce :)

    To po jakimś czasie lubi się mścić niestety, jak jednak pojawia się w
    końcu standard i oczywiście nijak nie pasuje do tego, co się wymyśliło.

> [...]
    > Keila, IARa i TrueStudio. Źródła z tego ostatniego w większości pasują
    > też do gcc. W zasadzie to ja widzę, że wygląd ide KEILa i IARa
    > przypominają epokę AVR Studio 3 lub 4. Eclipse jest okropną kobyłą, może
    > nawet większą niż Atmel Studio 5 czy 6. W firmie w tym piszą więc trzeba
    > było się przestawić i w sumie nawet polubiłem i przyzwyczaiłem się. Co
    > rusz odkrywam niesamowicie wygodne funkcjonalności.
    > Wracając do przykładów od ST, wystarczy zainstalować demo KEILa,
    > otworzyć projekt, podłączyć płytkę Discovery, kliknąć debug i 'micha'

    No tak, ale... Atmel Studio już jest (potwór wielki, żeby jeszcze było
    po co). Keila czy IAR trzeba by było kupić, i od razu pojawia się
    pytanie o uzasadnienie. "Bo mi się podoba" jest dość kiepskim pomysłem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 163. Data: 2014-04-07 13:21:13
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-04-07 11:40, Piotrek pisze:
    > A jak byś chciał dołożyć dyszkę i pobawić się nieco bardziej rozbudowaną "zabawką"
    to ...

    > Click --> <http://www.ti.com/ww/en/launchpad/launchpads-tivac-
    ek-tm4c1294xl.html>

    > i przychodzi DHL-em po 3-4 dniach

    Przesyłka do Polski jest za darmo?
    20$ to cena netto, na granicy mogą doliczyć jeszcze VAT.

  • 164. Data: 2014-04-07 13:22:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-04-07 00:27, Mario pisze:
> [...]

    Bo lubię mieć jak należy bez dodatkowego kombinowania, ale widzę, że
    jednak się nie obejdzie

    > Można użyć takich z rastrem 1,25. złącze 2*5 zajmuje bardzo mało
    > miejsca. Do SWD wystarczyłoby dać 2*2.

    No, małe conieco mnie bierze jak muszę zrobić przejściówkę do ICE3.
    Tylko czekam jak te cieniutkie tasiemki popękają. Nie wierzę im.

    Pozdrawiam

    DD

  • 165. Data: 2014-04-07 13:29:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 07.04.2014 13:21, Elektrolot pisze:

    ek-tm4c1294xl.html>

    > Przesyłka do Polski jest za darmo?
    > 20$ to cena netto, na granicy mogą doliczyć jeszcze VAT.

    Cena zawiera przesyłkę, paczka jest wysyłana z Holandii, więc nie ma już
    żadnego cła. Zamawiałem niedawno i żadnych dodatkowych opłat nie było.

  • 166. Data: 2014-04-07 13:47:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-04-07 00:32, Pszemol pisze:
    > "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message

    Nie dopisałeś, że w dół :)

    > No ale LPC810 to taki scalak dla Sylwestra, aby sobie
    > pisał w asemblerze i liczył instrukcje... 4k flash i 2k ram.

    W zasadzie to już dość, żeby trochę "zaszaleć". Oprócz "dużych"
    projektów mam też trochę "drobnoustrojów", i w sumie najbardziej mi w
    nich brakuje SRAMu. Ten procek jest dobrym powodem do tego, żeby
    przyjrzeć się dokładniej ARMom z fabryki NXP, bo pchanie tam XMegi to
    drobna przesada ;)
    Tylko patrzę, patrzę, i o ile widzę go w DIP8, to już w SO8 czy czymś
    podobnym już nie widzę. No, ale TSSOP16 w ostateczności też może być.

    Pozdrawiam

    DD

  • 167. Data: 2014-04-07 14:12:30
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Wyjątkowo nietrafne porównanie.

    W sumie racja, przekręcasz kluczyk na zapłon, naciskasz start i czekasz
    minutę na odpalenie silnika.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 168. Data: 2014-04-07 14:52:05
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.04.2014 o 11:40 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> pisze:

    > A jak byś chciał dołożyć dyszkę i pobawić się nieco bardziej rozbudowaną
> [...]
    Taa w sam raz zabawka dla poczatkującego, pdf procka liczy drobne 1880str,
    faaaaktycznie lepsze od avr-a.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 169. Data: 2014-04-07 15:23:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-07 14:52, janusz_k wrote:
    > Taa w sam raz zabawka dla poczatkującego, pdf procka liczy drobne
    > 1880str, faaaaktycznie lepsze od avr-a.

    Ale ja się nie odnosiłem do tego czy lepsze czy gorsze bo to jakby
    dyskusja tego samego typu co "czy samochód jest lepszy/gorszy od roweru".

    A odpowiedź jest przecież oczywista: zależy do jakiego zastosowania.

    Pokazałem jedynie produkt kosztujący 6 dyszek, przy użyciu którego
    możesz przetestować funkcjonalność rodziny poczynając od migania ledami
    przez UARTy, CANy, SPI, I2C, USB, ADC, etc. a na postawieniu serwera www
    czy też innych RTOSach używających powyższego kończąc.

    Firmowy toolchain (bez ograniczeń wielkości kodu dla *tej* platformy)
    masz za darmo. Do tego (rzeczywiście) sporo dokumentacji + *liczne*
    przykłady + spora społeczność użytkowników.

    Dzięki CMSIS masz przenaszalność (na poziomie kodu źródłowego) pomiędzy
    produktami różnych producentów oraz platformami (M0-M4, M4F).

    Między innymi dla tego konkretnego procesora masz "fimware" w ROM dzięki
    któremu początkujący spokojnie może sobie odpuścić czytanie dokumentacji
    procesora i peryferiami operuje na poziomie "magicznych zaklęć" typu:

    g_ui32SysClock = MAP_SysCtlClockFreqSet((SYSCTL_XTAL_25MHZ |
    SYSCTL_OSC_MAIN | SYSCTL_USE_PLL | SYSCTL_CFG_VCO_480), 120000000);

    ROM_GPIOPinTypeGPIOOutput(GPIO_PORTN_BASE, GPIO_PIN_0 | GPIO_PIN_1);

    GPIOPinWrite(GPIO_PORTN_BASE, GPIO_PIN_0, 0);

    IMHO trudno znaleść lepszą zabawkę do nauki i to w dodatku w tej cenie.

    A jak trzeba to i w docelowym rozwiązaniu daje się użyć (jako piggyback)
    i za grosze masz niebanalny, wszystkomający, szybki pół-produkt.

    Piotrek

  • 170. Data: 2014-04-07 15:37:51
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    >
    > A jak trzeba to i w docelowym rozwiązaniu daje się użyć (jako piggyback)
    > i za grosze masz niebanalny, wszystkomający, szybki pół-produkt.

    No właśnie zabawkę. mi zbytnio nie chce się uczyć migania diodami tylko chcę
    istniejący soft wrzucić w hardware i aby działało i abym sprzedał a za
    zarobione pieniądze oddał się rozrywce, niekoniecznie związanej z
    mikroprocesorami.

    jp