  • 151. Data: 2014-04-07 07:54:41
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > - Panie pułkowniku Leci na nas rakieta!
    > - Spokojnie kapralu. Naciśnijcie guziczek, odczekamy 15 sekund, a pot

    Czekamy parę godzin ;)
    http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Yorktown_%28CG-48%2
    9

    Wracamy do domu, bo coś się zacięło ;)
    http://it.slashdot.org/story/07/02/25/2038217/softwa
    re-bug-halts-f-22-flight

  • 152. Data: 2014-04-07 08:14:58
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Dobrze, że producenci samochodów w te brednie nie uwierzyli,
    > bo inaczej musiałbym na noc zostawiać samochód na biegu jałowym.
    > Inaczej musiałbym przez minutę kręcić rozrusznikiem rano,
    > bo to Panie nowoczesny samochód, a nie jakieś dziadostwo!
    > :-)

    Wyjątkowo nietrafne porównanie.

    --
    Michał

  • 153. Data: 2014-04-07 08:15:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Apr 2014 20:10:59 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Myślisz że wojsko naprawdę dba o to aby coś było tanie? :-)

    W Polsce tak.

    --
    Marek

  • 154. Data: 2014-04-07 08:53:16
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 00:00, Pszemol pisze:

    > Ciekawe czemu tego wyświetlacza nie podłączyli do jakiegoś AVRa, co?

    Bo nie umieli porządnie napisać w ASM.
    Wygrałem jakiś zestaw? z ARMem czy 8051?

    --
    Michał

  • 155. Data: 2014-04-07 09:01:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.04.2014 o 22:26 Michał Lankosz <m...@t...pl> pisze:

    > Oj, musiałem to przegapić. Klon AVRISP MKII na bazie LUFA powinien
    > działać?
    A tego nie wiem bo takiego nie mam, pdi jest obsługiwane bezpośrednio przez
    avr studio.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 156. Data: 2014-04-07 09:14:57
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Pszemol wrote:

    > "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    >
    > Jak się już przesiadasz to może przesiądź się na jakiegoś dobrego
    > ARMa zamiast ciągnąć jakieś archaizmy w XXI wieku... ;-)

    Może faktycznie trzebaby o tym ARMie pomyśleć?

    W związku z tym skorzystam z okazji, że duskusja w toku, i się zapytam,
    jako, że jesteś ich gorącym zwolennikiem:

    1. Około 128KB ROM, max 8 kb (4 też będzie OK) RAM, SPI (lub 2xSPI), 2xUART
    2. TQFP 44..64, oraz so28.
    3. Prosty, dostępny programator (nie potrzebuję debugerów)
    4. Zasilany jednym napięciem (kiedyś coś mi się o oczy obiło, że arm na dwa
    napięcia zasilania)
    5. Możliwość zrealizowania RTC (niekoniecznie sprzętowo), możliwość
    podłączenia Xtal 32768.
    6. Wewnętrzny oscylator RC 1%, tak aby można było nim UARTY taktować.
    7. Sprawdzony, niewieszający się.
    8. Praca od 3,0 V, niski pobór prądu <1mA@4MHz

    jp

  • 157. Data: 2014-04-07 09:40:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

  • 158. Data: 2014-04-07 10:32:06
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-07 09:14, jacek pozniak pisze:
    > Może faktycznie trzebaby o tym ARMie pomyśleć?
    >
    > W związku z tym skorzystam z okazji, że duskusja w toku, i się zapytam,
    > jako, że jesteś ich gorącym zwolennikiem:

    To może i ja:

    > 1. Około 128KB ROM, max 8 kb (4 też będzie OK) RAM, SPI (lub 2xSPI), 2xUART
    > 2. TQFP 44..64, oraz so28.
    > 4. Zasilany jednym napięciem (kiedyś coś mi się o oczy obiło, że arm
    > na dwa napięcia zasilania)

    Większość obecnie ma wewnętrzny regulator.

    > 5. Możliwość zrealizowania RTC (niekoniecznie sprzętowo), możliwość
    > podłączenia Xtal 32768.
    > 6. Wewnętrzny oscylator RC 1%, tak aby można było nim UARTY taktować.
    > 7. Sprawdzony, niewieszający się.

    http://www.st.com/web/en/catalog/mmc/FM141/SC1169/SS
    1031
    http://www.st.com/web/en/catalog/mmc/FM141/SC1169/SS
    1574
    low power:
    http://www.st.com/web/en/catalog/mmc/FM141/SC1169/SS
    1295
    filtrujesz pod siebie

    > 3. Prosty, dostępny programator (nie potrzebuję debugerów)
    RS232? w prockach siedzi bootloader, niektóre mają też i przez USB
    ALE! kupujesz (niech będzie kryptoreklama) najtańszą zabawkę:
    http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=18
    9175
    niecałe 50zł i masz programator z debuggerem
    Debugowanie często naprawdę pomaga, i to mówi osoba, która przesiadła
    się z AVRów.

    > 8. Praca od 3,0 V, niski pobór prądu <1mA@4MHz
    2,4 - 3,6V może być? Co do prądu to już zależy z czego i jak korzystasz,
    w datasheet masz napisane jakie bloki ile biorą.

    --
    Michał

  • 159. Data: 2014-04-07 11:25:07
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > 2,4 - 3,6V może być? Co do prądu to już zależy z czego i jak korzystasz,
    > w datasheet masz napisane jakie bloki ile biorą.

    Dzięki za info, 50zł to mogę się szarpnąć.

    Jak rozumiem, ten mniejszy scalak to jest narzędzie do programowania a ten
    większy to system docelowy?
    Czyli mógłbym z tego urządzenia wyciągnąć kabelki i podłączyć je do mojego
    systemu docelowego, i traktować je jako programator?
    I rozumiem, że jak zainstaluję arm-gcc tool chain to będę mógł z lini
    poleceń skompilować i zaprogramować system docelowy via to urządzenie?

    Ciekawe czy ten programator działa pod Linuxem.

    jp

  • 160. Data: 2014-04-07 11:40:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-07 11:25, jacek pozniak wrote:
    > Dzięki za info, 50zł to mogę się szarpnąć.

    A jak byś chciał dołożyć dyszkę i pobawić się nieco bardziej rozbudowaną
    "zabawką" to ...

    Click -->
    <http://www.ti.com/ww/en/launchpad/launchpads-tivac-
    ek-tm4c1294xl.html>