  • 71. Data: 2012-05-11 17:52:56
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie da się ukryc.
    > Ale jest tzw. "problem dowodowy", dosc trudno dowiesc prawdziwosci
    > podejrzenia, w praktyce chyba trzeba by dowodzić prawdziwosci
    > oszustwa (jako podstawy do podejrzenia, mimo że takie odwrócenie
    > rol wyglada absurdalnie).

    Podejrzenie z natury nie jest ani prawdziwe ani nieprawdziwe może być tylko
    uzasadnione lub nieuzasadnione.

  • 72. Data: 2012-05-11 18:47:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w
    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    >Pomówieniem będzie dopiero jak okaże się to nieprawdą.

    jestes pewny ?
    Bo o ile pamietam to w KK tak nie calkiem jawnie to napisano ... no
    dobra, liste wyjatkow rozszerzono, a nie przepraszam, a nie, sami
    sobie analizujcie
    0553

    Przepraszam za dukanie - ale analiza musi byc bardzo dokladna :-)

    J.

  • 73. Data: 2012-05-11 21:35:27
    Od: " Adam" <a...@N...gazeta.pl>

    Czytam z niedowierzaniem dyskusję, która wywiązała się po moim poście. Tak
    skomasowanej dawki braku umiejętności rozumienia tekstu pisanego, złośliwości
    i doszukiwania się podtekstów w każdym słowie dawno nie widziałem.

    Opisałem swoją przygodę ze sklepem baloon.pl. Deklarowałem dowody na
    potwierdzenie swoich słów - okazuje się, że są potrzebne. Zatem prosze bardzo
    - screeny obu zamówień:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8502eb5cfd3e870
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c93c29509652f5f
    .html

    Jeśli jakość zbyt marna, to proszę o sugestie gdzie je umieścić, by była
    lepsza.
    Na fakturach jest napisane dokładnie to samo. Oczywiście, jeśli niedowiarkowie
    uznają to za niezbędne, to je zeskanuję i podeślę. Zdjęcia oponom też moge
    zrobić, a co mi tam.

    A teraz garść zbiorczych odpowiedzi i komentarzy, żeby nie nabijac postów
    odpowiedając każdemu z osobna.

    1. Nigdy i nigdzie nie napisałem, że baloon.pl to oszuści. Zasugerowałe za to,
    że potencjalny kupujący u nich "powinien traktować ich jako potencjalnych
    oszustów i dokładnie spradzać, czy dostał to co zamówił" i zdanie swoje
    podtrzymuję. A jeśli ktoś nie rozróżnia stwierdzeń: "jest oszustem" i
    "powinien być traktowany jako potencjalny oszust", to mogę jedynie współczuć,
    bo dyskutować nie ma sensu. Proszę tylko nie wmawiać mi, że napisałem coś,
    czego - nie mając dowodów na świadome łamanie prawa - bym nie napisał.
    2. Nie wiem na ile zaistniała sytuacja jest efektem świadomego wysyłania
    innego towaru niż został zamówiony, a na ile bałaganu czy pomyłki. Mam swoją
    teorię, ale nie potrafie jej poprzeć faktami, więc zachowuję ją dla siebie, a
    upubliczniam tylko fakty, które jestem w stanie potwierdzić, zostawiając ocenę
    czytelnikom.
    3. Nigdy i nigdzie się nie "piekliłem", nie próbowałem wymusić wymiany
    uszkodzonych opon itp. Mimo iż mam podstawy do próby załatwienia sprawy na
    drodze sądowej to nie będę tego robił, bo gra nie jest warta (w moim odczuciu)
    świeczki. Z opon jestem zadowolny, w innym sklepie dokupiłem AC01 i muszą ją
    tylko wymienić. Dokumentację sprawy zachowam i tyle. Mam nadzieję (i z tego
    powodu pisałem pierwszego posta), że ewentualni ich klienci, po przeczytaniu
    mojej historii, będą dokładnie spradzali co dostają.
    4. Nie uważam, że muszę być alfą i omegą w każdej dziedzinie. Od tego są
    specjaliści. Ja z grubsza mogę sprawdzić, czy dostaję (produkt/usługę), którą
    zamawiałem, ale nie będę poświęcał czasu, by zastanawiać się czy powinna być
    gdzieś "1" czy może "2". Skoro zamówiłem "2", mam zafakturowaną "2", to
    zakładam, ze dostałem "2". Co więcej, zakładam, że rzetelna firma, jeśli ze
    swojej winy wyśle mi jednak "1", to nie będzie chowała głowy w piasek i
    zwalała winy na to, że ja się nie znam na szczegółach.
    5. Nie pamietam, czy na oponach z pierwszej dostawy były kartki ze
    szczegółowym opisam. Może tak, może nie. Może były, ale przykryte listami
    przewozowymi. Po prostu nie pamiętam. Na dodatkowej oponie, która przyszła
    dziś z innego sklepu, nie ma takiej kartki, jaką ktoś przywoływał (na
    marginesie, dziękuję za link do strony z tą kartką, na przyszłość może się
    taka strona przydać).
    6. Gwoli ścisłości - nie twierdzę, że mogłem uniknąć całej sytuacji, gdybym
    nie wierzył w fachowość i rzetelność sklepu baloon.pl (czyli przygotował się
    do weryfikacji otrzymanego towaru). Co więcej, dziś oglądając po raz kolejny
    opony, znalazłem również na nich napis (co prawda małymi literkami) AC01, więc
    ta informacja też na oponie jest. Ja popełniłem błąd, że tego dokładnie nie
    sprawdziłem i mam nauczkę. Napisałem posta, aby inne osoby mogły - być może -
    nauczyć się czegoś na moim błędzie i tyle. A że większość uczestników dyskusji
    próbuje odwracać kota ogonem i całkowitą winę przypisywać mi, to już zupełnie
    inna sprawa. :)

    I na marginesie - dziękuję tym, którzy wnieśli merytoryczny wkład w dyskuję,
    starali się zrozumieć co napisałem oraz zgodzili się z tym, że postawy sklepu
    baloon.pl nie należy traktować jako wzoru do naśladowania :)

    pozdrawiam
    Adam

  • 74. Data: 2012-05-11 22:24:02
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik " Adam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo dyskutować nie ma sensu. Proszę tylko nie wmawiać mi, że napisałem coś,
    > czego - nie mając dowodów na świadome łamanie prawa - bym nie napisał.

    Tutaj nie ma czego współczuć. Po prostu uświadom sobie, że Twoje słowa mogą
    być różnie odbierane i mimo, że Twoje intencje mogły być inne, to jednak
    Twoje słowa i mogą być różnie interpretowane, a Ty za nie pociągnięty do
    odpowiedzialności.

    Jeśli w ten sposób rozmawiałeś z obsługą, to nie dziw się, że potraktowali
    Cię jak "potencjalnego oszusta".

> [...]
    > przeczytaniu
    > mojej historii, będą dokładnie spradzali co dostają.

    Zanim zacząłeś myśleć o sądzie, itp., dlaczego nie napisałeś do tej firmy
    formalnej reklamacji i rzeczowo nie wyjaśniłeś problemu?
    Rozumiem, że jesteś niezadowolony z kontaktu z pracownikami z obsługi, ale
    mogłeś trafić na niekompetentną osobę, jej gorszy dzień, nie dogadaliście
    się, itp.
    Pisząc reklamację, zmuszasz sprzedawcę do analizy zgłoszenia i formalnej
    odpowiedzi. W przypadku ewentualnej sprawy sądowej masz dodatkową
    dokumentację. Zawsze mnie dziwi, że ludziom chce się skarżyć na forach czy
    grupach, a nie chce prowadzić zwykłej korespondencji ze sprzedawcą.

> [...]
    > być
    > gdzieś "1" czy może "2". Skoro zamówiłem "2", mam zafakturowaną "2", to

    IMHO nie masz racji. Sam nie dołożyłeś należytej staranności, żeby sprawdzić
    co dostałeś, ale całkowitą winą obarczasz sprzedawcę.
    W transakcji są co najmniej dwie strony i obie mają swoje obowiązki. W tym
    wypadku nie musiałeś być specjalistą, wystarczyłoby dokładnie porównać to co
    masz na fakturze z literkami na oponie. To potrafi każdy nie będący
    analfabetą (a w zasadzie i analfabeta powinien sobie poradzić).

    Co więcej, zakładam, że rzetelna firma, jeśli ze
    > swojej winy wyśle mi jednak "1", to nie będzie chowała głowy w piasek i
    > zwalała winy na to, że ja się nie znam na szczegółach.

    J.w. Złożyłeś formalną reklamację na piśmie (np. e-mail)?

    A że większość uczestników dyskusji
    > próbuje odwracać kota ogonem i całkowitą winę przypisywać mi, to już
    > zupełnie
    > inna sprawa. :)

    Przecież Ty zrobiłeś dokładnie to samo. W pierwszym poście całkowitą winą
    obarczyłeś sprzedawcę. :-)

> [...]
    > sklepu
    > baloon.pl nie należy traktować jako wzoru do naśladowania :)

    Nie zauważyłem, żeby ktokolwiek w tym wątku pochwalał postawę tego sklepu.
    Część próbowała Ci tylko uświadomić, że nie tylko sklep w tym wypadku jest
    winny powstania Twojego problemu. ;-)

  • 75. Data: 2012-05-11 23:01:42
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > A oni mi "taki towar pan zamowil i taki jak zamowil dostal. I g* nas
    > obchodzi ze poprzednie opony byly inne" :-)

    Nie rozumiem do czego zmierzasz. Co mnie obchodzi inne zamówienie?
    Jest towar, ma w opisie właściwość/funkcję na której mi zależy, sprzedawca
    ma taki dostarczyć. Przy odbiorze sprawdzam i jak nie ma tego na czym mi
    zależało, to towar zwracam. Przy nowym zamówieniu zaczynam procedurę od
    początku.

    Jeśli w opisie nie było wzmianki, że właściwość/funkcja jest, a mimo to ją
    dostaję, to też nie oczekuję, że następnym razem będzie. Ewentualnie
    kontaktuję się ze sprzedawcą i to potwierdzam.

    > gdzie homologowane ! wyprodukowane moga byc gdzie indziej.

    Dokładnie. Pisałem na szybko i myślałem już o czym innym. :-)

    > Ale co sprawdzasz - czy jest, czy w urzedzie co tam w homologacji napisano
    > ?

    Tylko czy jest. Bez przesady... ;-)

    > To ja chcac zamowic konkretny model powinienem podac nr homologacji ktory
    > zamawiam :-)

    Przesada. Jeśli producent pod danym numerem katalogowym sprzedaje towar, to
    zakładam, że ma takie same lub zbliżone własności (i nie wpływają one na
    użytkowanie).

    > Ale to dalej oznacza ze musimy sie wykazac dobra pamiecia wzrokowa, albo
    > odbierac towar z komputerem w reku i porownywac bieznik :-)

    Jak już autor wątku przyznał, na oponie były jednak informacje umożliwiające
    jednoznaczne zidentyfikowanie opony.
    Pamięć wzrokową można dzisiaj zastąpić wydrukiem, telefonem/smartfonem, itp.
    ;-)

    Weryfikację można przeprowadzić również na spokojnie po odbiorze. Myślę, że
    jak by autor wątku zgłosił problem przed założeniem opon to i sprzedawca
    byłby mniej podejrzliwy/bardziej skory do dyskusji.

    > Ale jak masz obejrzec na zywo, jesli jeszcze nie kupiles ? :-)

    Nie kupuję tej opony to po co mam ją oglądać? ;-)

    Zakładam, że na oponie są informacje umożliwiające jej identyfikację. Nie
    widziałem takiej, na której ich nie było.

    > No dobra, zajrzalem sobie na baloon.pl, teraz maja tylko AC02, co
    > klientowi nie ulatwia, bo nie widzi ze jest jeszcze model AC01 z ktorym
    > mozna pomylic.
    > http://baloon.pl/opony/531778,Yokohama_C.drive_2-AC0
    2_215_60R16_99H

    > nie wiem czy bylo wczesniej, ale teraz w nazwie jest 2
    > Yokohama C.drive 2-AC02 215/60R16 99H
    > Na fotce z duzym trudem mozna dostrzec napis C drive 2, ale to juz trzeba
    > byc podejrzliwym bardzo :-)
    >
    > A potem jeszcze mozna odnalezc takie cos
    > http://baloon.pl/opony/406699,Opony_YOKOHAMA_215_60R
    16_99H_AC02

    > i badz tu madry :-)

    Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem w czym masz problem. ;-)
    Patrzę na te linki i nie wiem czego tu nie rozumiesz. Opisy są jakie są. Jak
    masz wątpliwości, to pytasz sprzedawcę.

    > No jakzesz innego, przeciez producent zamiescil wyrazne ostrzezenie
    > "wykonanie wloskie" i co klient ma pretensje :-)

    No niby tak... Ale jeśli sprzedawca pod tym samym numerem katalogowym
    sprzedaje towar różnej jakości (zależnej od miejsca produkcji), to na to
    niewiele poradzisz. Możesz jedynie się samodokształcać i wtedy pilnować co
    zamawiasz. ;-)

    > Teraz tez juz wiem ze trzeba starannie czytac wszystkie napisy na
    > lozyskach i znam ich znaczenie - ale to nie jest wiedza powszechnie znana
    > :-)

    Że trzeba czytać wszystkie napisy? ;-)

  • 76. Data: 2012-05-12 00:59:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 May 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Pomówieniem będzie dopiero jak okaże się to nieprawdą.

    ...która to uwaga, niezależnie od słusznosci, nie dotyczy
    jednak omawianego przypadku, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2012-05-12 09:44:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Adam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Opisałem swoją przygodę ze sklepem baloon.pl. Deklarowałem dowody na
    > potwierdzenie swoich słów - okazuje się, że są potrzebne. Zatem prosze

    Ciekawe czy teraz różne Chrisy i inni czepiacze, co to wiedzieli lepiej od
    Ciebie co zamawiałeś, przeproszą i odszczekają, czy jak zwykle ogon pod
    siebie i będą udawać że weekend i ich nie ma.

  • 78. Data: 2012-05-12 09:47:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości grup

    > IMHO nie masz racji. Sam nie dołożyłeś należytej staranności, żeby
    > sprawdzić co dostałeś, ale całkowitą winą obarczasz sprzedawcę.
    > W transakcji są co najmniej dwie strony i obie mają swoje obowiązki.

    Poproszę o cytat z przepisów, z których wynika, iż to klient sklepu
    internetowego ma się doktoryzować z cech towaru i sposobu jego odbierania,
    oraz że sklep nie ponosi całkowitej odpowiedzialności za dostarczenie towaru
    innego niż zamawiany.

    > Przecież Ty zrobiłeś dokładnie to samo. W pierwszym poście całkowitą winą
    > obarczyłeś sprzedawcę. :-)

    Jego prawo, zwłaszcza że miał rację.

  • 79. Data: 2012-05-12 09:47:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1205120058190.2640@quad..
    .

    > ...która to uwaga, niezależnie od słusznosci, nie dotyczy
    > jednak omawianego przypadku, prawda?

    Oczywiście że dotyczy, skoro sklep wypiął się na reklamację.

  • 80. Data: 2012-05-12 12:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 23:01:42 +0200, Iksinski napisał(a):

> [...]
    > dostaję, to też nie oczekuję, że następnym razem będzie. Ewentualnie
    > kontaktuję się ze sprzedawcą i to potwierdzam.

    Wlasnie o to chodzi - jestes calkowicie pewien ?

    Spodobala ci sie nazwa Continental, bo troche powatpiewam w swiadomy wybor
    konkretnej opony, chyba ze zarzadzasz jakas flota,
    wybierasz i zamawiasz opony "CPC 195/65R15 91 V".

    Przyjezdzaja, ogladasz, typ "CPC 195/65R15 91 V" - zgadza sie, maja odlane
    w gumie "E3 costam", kurier sie niecierpliwi, ty wyciagasz lupe i patrzysz
    dalej. Zauwazasz cos dziwnego na rancie - przy czym musimy zalozyc ze masz
    o oponach wieksze pojecie niz przecietny nabywca, ktory moze nawet
    "zwyklego rantu" nie widzial.
    Powiedmy ze nawet wiesz o co w tym chodzi, ochrona felgi, nie zalezalo co,
    ale dobra rzecz, ogladasz opone dalej, zauwazasz literki FR ML SI,
    gdzies dalej K132512, potem DOT HC VM KG4M 1210.

    Podpisujesz czy telefon do sprzedawcy z prosba o wyjasnienie ?

    A za miesiac nieszczescie, potrzebujesz opony, to wybierasz ten sam artykul
    ze sklepu, czy piszesz e-maila "prosze o sptrzedaz 1 sztuki opony
    CPC 195/65R15 91 V E3 costam FR ML SI K132512 DOT HC VM KG4M 1210 " ?

    Bo potem przyjdzie opona, nie ma tego zabezpieczenia ML, a sprzedawca
    mowi "o co chodzi ?
    zamowil pan CPC 195/65R15 91V dostal pan CPC 195/65R15 91V, co sie nie
    podoba ?"

    > Tylko czy jest. Bez przesady... ;-)

    Dlaczego bez przesady - oficjalne dokumenty cenna rzecz.
    Tylko raczej niedostepne, ale moze i do nich internet kiedys zawita.

    > Przesada. Jeśli producent pod danym numerem katalogowym sprzedaje towar, to
    > zakładam, że ma takie same lub zbliżone własności (i nie wpływają one na
    > użytkowanie).

    Wiem ze maja zblizone, ale ja bym chcial 4 takie same :-)

> [...]
    > jednoznaczne zidentyfikowanie opony.
    > Pamięć wzrokową można dzisiaj zastąpić wydrukiem, telefonem/smartfonem, itp.

    Czarne na czarnym zle sie drukuje :-)

    Komputerkow faktycznie przybylo - notebooki, netbooki, pady, telefony.

    > Weryfikację można przeprowadzić również na spokojnie po odbiorze. Myślę, że
    > jak by autor wątku zgłosił problem przed założeniem opon to i sprzedawca
    > byłby mniej podejrzliwy/bardziej skory do dyskusji.

    No wiesz - chcial zamowic yokohama c-drive, dostal yokohama c-drive, to
    zalozyl, jezdzil i byl szczesliwy.
    I gdyby nie te dwa wkrety to moglby byc szczesliwy jeszcze pare lat :-)

    > Nie kupuję tej opony to po co mam ją oglądać? ;-)

    A inne ogladasz ?

    2_215_60R16_99H
    16_99H_AC02
    > Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem w czym masz problem. ;-)
    > Patrzę na te linki i nie wiem czego tu nie rozumiesz.

    Ta druga .. C-drive, czy nie ?

    J.