  • 1. Data: 2012-05-09 12:16:46
    Temat: Kręcenie liczników
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    Jako ciekawostka...
    W Irlandii kupując samochód można skorzystać
    z usług kilku firm - za 20-30EURO (są mniejsze pakiety,
    ale i tak to niska kwota) podając numer rejestracyjny
    samochodu otrzymuje się jego historię + sugestie
    (że np. samochód nie był ubezpieczony przez 3 miesiące
    w okresie od dnia X do dnia Y).
    Dodatkowo otrzymuje się stan licznika... Jak to działa?
    Stan licznika jest spisywany podczas obowiązkowego przeglądu.
    Da się? da... W Polsce jednak taki system by kosztował
    5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na
    przeglądarce IE.

    Tak prosta rzecz... ech.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-05-09 12:39:39
    Temat: Re: Kręcenie liczników
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-05-09 12:16, DooMiniK pisze:

> [...]
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na

    Dodaj jeszcze, że przed wdrożeniem systemu zakupiony byłby wpierw sprzęt
    do jego obsługi, a po 7 latach byłby już przestarzały i po gwarancji, a
    końcowy system i tak by nie działał

    gregor

  • 3. Data: 2012-05-09 12:46:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *DooMiniK* napisał(-a):

    [...]
    > Tak prosta rzecz... ech.

    Komu chipsy i browar?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2012-05-09 12:47:07
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na

    I co by to dało??
    Każdy by kręcił przebieg przed przeglądem... Zamiast 30kkm rocznie
    (faktycznego przebiegu) auto by według papierów przejeżdżało np. 10kkm.
    Czyli i tak chuj i tak chuj.
    Polacy za dużo kombinują, więc taki system to tylko wyrzucenie pieniędzy
    w błoto...

  • 5. Data: 2012-05-09 12:59:09
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-09 12:47, Kamil 'Model' pisze:

    > I co by to dało??
    > Każdy by kręcił przebieg przed przeglądem... Zamiast 30kkm rocznie
    > (faktycznego przebiegu) auto by według papierów przejeżdżało np. 10kkm.

    Nieprawda.
    Teraz kręceniem zajmują się głownie handlarze, którzy po odkupieniu
    samochodu (albo po wzięciu w komis) skręcają licznik do 197000 km. Kręcą
    też "prywatni", którzy sprzedają swój samochód. To jest operacja
    jednorazowa. I to byłoby ukrócone.
    Nie wierzę, że każdy, ani że połowa, ani że nawet 1/4 kręciłaby liczniki
    przed przeglądami - owszem, byłby pewien margines tak działających, ale
    było by ich IMO nawet nie 10%.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2012-05-09 13:01:18
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > I co by to dało??
    > Każdy by kręcił przebieg przed przeglądem... Zamiast 30kkm rocznie

    Oczywiscie, to kwestia mentalnosci a nie systemu. Jesli krecenie
    licznika trwa 30 sekund, nie ma zadnych przeciwskazan zeby nie robic
    tego raz do roku.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2012-05-09 13:06:41
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jodhvb$e2f$1@inews.gazeta.pl...

    > I co by to dało??

    - to że handlarze którzy kupują auta z dużym przebiegiem za małe pieniądze
    przestaliby oszukiwać następnych nabywców skręconym licznikiem.
    - to że nie każdemu by się chciało bawić w coroczną korektę
    - jak się ma auto kilka lat to się nie myśli tak o przebiegu jak w momencie
    sprzedaży

  • 8. Data: 2012-05-09 13:08:16
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    DooMiniK nabazgrał(a):

> [...]
    > 5milonów (minimum), budowa systemu 7 lat, dodatkowo kilka
    > spraw w sądzie o łapówki + działanie systemu tylko na

    Ja taki system mam już gotowy tylko kto by to chciał wdrożyć,,,, spradam za
    10% tego co podałeś :)

  • 9. Data: 2012-05-09 13:08:47
    Od: ojciec <e...@p...pl>

> [...]
    > Czyli i tak chuj i tak chuj.
    > Polacy za dużo kombinują, więc taki system to tylko wyrzucenie pieniędzy

    Było by to utrudnienie, tak jak alarm w samochodzie. Korekta nie była by
    to tak powszechna jak teraz. Mniejszy popyt na kręcenie, mniej
    specjalistów, wyższa cena to znów ograniczenie popytu.

    Zamiast marudzić, zabrać się za programowanie w linuxie i dać Państwu
    produkt(rzecz jasna za pieniądze). Zainteresować społeczeństwo
    problemem, pokazać się w kilku programach motoryzacyjnych, napisać kilka
    artykułów do magazynów motoryzacyjnych, zainteresować dilerów
    samochodowych ich większą konkurencyjnością przy rzetelnej sprzedaży
    samochodów. Sprzętu w dzisiejszych czasach nie trzeba kupować, można
    wykupić usługę main frame u IBM i sprawa załatwiona.
    Tylko komu się chce? Kto chce poświęcić co najmniej dwa lata swojego życia?

    Co do łapówek, zawsze i wszędzie są. Im bardziej cywilizowane państwo
    tym bardziej wyrafinowane metody ich wręczania stąd może w Irlandki
    mniej się o nich mówi.

  • 10. Data: 2012-05-09 13:10:08
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > Czyli i tak chuj i tak chuj.
    > Polacy za dużo kombinują, więc taki system to tylko wyrzucenie pieniędzy

    IMO tak by nie było. Owszem kombinator by przekręcił, ale wiele osób
    pewnie by tego nie zrobiło. Zgaduję że nie zrobiłoby tego 95%
    właścicieli nowych aut, bo 3-latki sprzedawane są dość często z realnym
    przebiegiem, dopiero później auto dużo jeździ na wstecznym...
    Z resztą wystarczyłoby wpisać cofanie licznika jako przestępstwo
    (wymiana licznika tylko z dokumentami i wpisem w SKP) i odpadłoby
    kolejnych kilka % oszustów, z resztą rynek by znormalniał i nikt by się
    nie wstydził przebiegu 500.000km (dla mnie to byłby powód do dumy,
    niestety mój 5-latek przejechał dopiero połowę z tego)...

    Lukasz