eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Optymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 71. Data: 2019-02-14 22:16:24
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie podales co za auto :-)

    Bo nie ma to zasadniczo znaczenia.
    Wózek ma ponad 360KM i 720Nm, diesel oczywiście (nie nie przetopię...,
    jest zajebisty taki jaki jest!)

    > Ogolnie mozliwe, zobacz
    > https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/dragspher
    e.html
    >
    > zwykla kula, a spada wspolczynnik przy pewnej predkosci.
    > I to ponoc z powodu wiekszych turbulencji !

    No właśnie, kula, słabo kształtem nawiązuje do wozodła. Generalnie
    słyszę, że z aerodynamiką to nie jest za dobrze - cichy samochód, ale
    przy większych prędkościach robi się głośny. Poruszałem się też
    Tuaregiem, starszawym. Bardzo przyjemnie i cicho nawet przy szybkiej
    jeździe (za to inne aspekty - np. zawieszenie - koszmar).

    > Ale zeby "typowy suw" tez tak mial ? Troche watpie, pewnie z natury m
    > duzo turbulencji

    Ty wątpisz, ja nie wierzę :)
    O ile zjawisko jest do ogarnięcia, nawet można się go spodziewać, o tyle
    w przypadku bryły złożonej trochę gorzej u mnie z wyobraźnią :(

    > http://www.pl.vortex-generators.com/turbulizatory.ht
    ml

    Pacz Pan jaka technika. Czyli co, mamy sobie ponaklejać elementy na
    karoserii? ;)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 72. Data: 2019-02-14 22:21:48
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > kilka razy ... o ile jeszcze chcialo Ci sie czesto tankowac ... i nie
    > byla to kwestia nachylenia terenu stacji ..

    No nie za bardzo. Na baku robię i powrót, czasami tankuję 150km od
    startu, ale tylko raz.
    Trafi się trasa w przyszłym tygodniu jak sądzę. Zobaczymy.
    Zrobię tempomatem z tankowaniami na tym samym odcinku. A->B postaram się
    130, B->A 170 (powinno być już pusto).

    > Sobie przypomnialem jeszcze jedno zjawisko - opor falowy opon.

    Znam zjawisko, ale w temacie drgań, a nie "wspomagania".

    Miłego.
    Irek.N.


  • 73. Data: 2019-02-14 22:25:52
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>


    > To akurat nieistotne.
    >
    > Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach wykonuje. Ped
    powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy chlodzeniu silnika.
    >
    > Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
    > Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile paliwa schodzi
    przy jakim obciazeniu.

    Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
    trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
    jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
    Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
    jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
    nie to.

    Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
    powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to i
    moc/sprawność może być większa.
    Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się jeździ?

    Miłego.
    Irek.N.


  • 74. Data: 2019-02-14 22:34:06
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Mylnie zakladasz ze komputer pokazuje prawde. I ze pokazuje ja caly czas. Nawet jak
    mu wyjdzie na koniec jazdy dobre spalanie to nie znaczy ze pokazuje chwilowe tak jak
    sie w cylindry leje.
    >
    > W wiekszosci wypadkow tam jest kreatywna ksiegowosc i komp pokazuje cos jako tako
    zgodne z rzeczywistoscia ale nie zawsze.

    Pewnie tak, ale...
    - średnia się zgadza,
    - chwilowa porusza się zazwyczaj w obszarze 0 (hamuje silnikiem) a 20
    (taki pręcik zabezpieczający wskazówkę przed wypadnięciem - jak
    przyspieszam) ;)

    Tak na serio, lekkie dodanie gazu i już jest naście i to grube. Bardzo
    spokojna jazda to okolice 9-10 (mówię o mieście), dojazd do odległego
    celu na takim półgazie to kilka....powiedzmy 5.

    > Nie ma co filozofowac.
    ...
    > I co ma wyjsc wyjdzie.

    Dokładnie. Dowiemy się.

    > Tempomat to juz zuplenie inna sprawa.
    > Jazda na tempomacie nie gwarantuje mniejszego spalania.

    Ale jak będę ręcznie sterował, to odcisnę swoje piętno na wyniku. A jako
    że - nawet podświadomie - będę chciał, żeby coś z tego wyszło, możemy
    zostać okłamani.
    Zobaczymy jak będzie na drodze. Tempomat sprawdza się tylko jak jest luźno.


    Miłego.
    Irek.N.


  • 75. Data: 2019-02-14 23:48:30
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 14 Feb 2019 18:51:12 +0100, w <q449qg$7qm$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    > wrote in message news:8g496eh796qo6s5qjk4ffuja90lu94t5ho@4ax.com...
    >
    > >> >> 1. Najwolniej
    > >> >> 2. Max 70
    > >> >>
    > >> >> Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.
    > >>
    > >> >Bzdury. 70-tką spokojnie pojedziesz na 5. biegu, a dieslem to już w
    > >> >ogóle
    > >> >bez
    > >> >problemu.
    > >>
    > >> Na 5 tak, ale na 6 już niekoniecznie. U mnie na szóstce przy 100km/h mam
    > >> 2000 obr/min, a poniżej 1700 to już samochód nie jedzie. W instrukcji
    > >> zresztą mam, ze poniżej 1500 obr/min nie powinno sie jeździć.
    >
    > > Czyli będziesz miał 1500obr/min przy 75km/h. Da się.
    >
    > Założenia masz na samej górze. Nie da się. Tzn. da się, ale szkoda silnika.

    Szkoda, nie szkoda -- ta szkoda wcale nie jest taka oczywista.


  • 76. Data: 2019-02-14 23:51:47
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 14 Feb 2019 11:55:46 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

    > W dniu czwartek, 14 lutego 2019 02:00:29 UTC-6 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > > Wed, 13 Feb 2019 23:45:40 +0100, w <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>,
    > > "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał(-a):
    > >
    > > > Sam się dziwię. Mam wykres z hamowni, ale nic więcej.
    > >
    > > Jakie masz na hamowni opory powietrza przy 160km/h? :D
    >
    > To akurat nieistotne.

    Ależ jest to kluczowe.

    > Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach wykonuje. Ped
    powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy chlodzeniu silnika.

    Brawo. Właśnie rozwiązałeś problem, z którym żaden inżynier do tej pory sobie
    nie poradził -- jak zniwelować (najlepiej do 0) opór powietrza.

    Rozumiem, że jazda z górki czy pod górkę to też ma nie za duże znaczenie?


  • 77. Data: 2019-02-14 23:59:58
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    >
    > Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na
    > kolach wykonuje. Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze -
    > przy chlodzeniu silnika.

    Przy 160 to własnie opor aerodynamiczny bedzie przeciez najwazniejszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.


  • 78. Data: 2019-02-15 00:00:26
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    > zastanawiam, z jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
    > km/h, to na 6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h.

    Dla takich założeń pewnie najekonomiczniej będzie jechać 70km/h przy
    1500rpm.

    Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa,
    to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

    Na niższych obrotach może jeszcze trochę dałoby się zejść ze zużyciem
    paliwa, ale pewnie minimalnie i raczej nie warto.

    Natomiast na pewno każde zwiększenie prędkości (czy nawet jazda pod
    górę) powinno wtedy być robione z redukcją.


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl


  • 79. Data: 2019-02-15 00:11:16
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Thursday, February 14, 2019, 5:12:07 PM, you wrote:

    [...]

    >>> Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.
    >> Właśnie po to zapytałem tu, żeby dowiedzieć się, jaka to jest ta
    >> "najniższa rozsądna" prędkość ;-)
    > Zależy od tego po czym jedziesz.
    > Na dwupasmówce, to tak ze 150. ;-)

    Zależy od wartości roboczogodziny i ceny paliwa. Czasem może to być 88
    km/h za TIRem. O ile masz aktywny tempomat z radarem i samoczynne
    utrzymywania pasa ruchu ;)

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 80. Data: 2019-02-15 00:28:45
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-02-14 o 22:25, Irek.N. pisze:
    >
    >> To akurat nieistotne.
    >>
    >> Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach
    >> wykonuje. Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy
    >> chlodzeniu silnika.
    >>
    >> Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
    >> Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile
    >> paliwa schodzi  przy jakim obciazeniu.
    >
    > Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
    > trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
    > jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.

    Max kilka % przy 300km/h - stosowane w F1, motocyklach sportowych, ale
    tak naprawdę bez większego znaczenia dla mocy i sprawności.

    To zjawisko zaczyna mieć istotne znaczenie jak jest mowa o silnikach
    odrzutowych w samolotach (i prędkościach 800+km/h) :)


    > Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
    > jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
    > nie to.

    Im na sprężarce mniejsza różnica ciśnienia, tym mniejszy opór stawia na
    wydechu.
    Ale to nie są zjawiska istotniejsze niż opór aerodynamiczny który stawia
    nadwozie.


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: