eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Fri, 15 Feb 2019 00:00:26 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <5c65f30c$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.182
    X-Trace: 1550185228 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 492 89.64.51.182:32108
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2004
    X-Received-Body-CRC: 1794399447
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650072
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    > zastanawiam, z jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
    > km/h, to na 6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h.

    Dla takich założeń pewnie najekonomiczniej będzie jechać 70km/h przy
    1500rpm.

    Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa,
    to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

    Na niższych obrotach może jeszcze trochę dałoby się zejść ze zużyciem
    paliwa, ale pewnie minimalnie i raczej nie warto.

    Natomiast na pewno każde zwiększenie prędkości (czy nawet jazda pod
    górę) powinno wtedy być robione z redukcją.


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: