eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!border2.nntp.ams1.giganews.c
    om!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...com>
    <c...@g...com>
    <q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Fri, 15 Feb 2019 00:28:45 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <q44md1$jhb$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <5c65f9ae$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.182
    X-Trace: 1550186926 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 89.64.51.182:32083
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650075
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-14 o 22:25, Irek.N. pisze:
    >
    >> To akurat nieistotne.
    >>
    >> Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach
    >> wykonuje. Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy
    >> chlodzeniu silnika.
    >>
    >> Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
    >> Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile
    >> paliwa schodzi  przy jakim obciazeniu.
    >
    > Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
    > trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
    > jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.

    Max kilka % przy 300km/h - stosowane w F1, motocyklach sportowych, ale
    tak naprawdę bez większego znaczenia dla mocy i sprawności.

    To zjawisko zaczyna mieć istotne znaczenie jak jest mowa o silnikach
    odrzutowych w samolotach (i prędkościach 800+km/h) :)


    > Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
    > jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
    > nie to.

    Im na sprężarce mniejsza różnica ciśnienia, tym mniejszy opór stawia na
    wydechu.
    Ale to nie są zjawiska istotniejsze niż opór aerodynamiczny który stawia
    nadwozie.


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: