    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Date: Thu, 14 Feb 2019 22:34:06 +0100

    > Mylnie zakladasz ze komputer pokazuje prawde. I ze pokazuje ja caly czas. Nawet jak
    mu wyjdzie na koniec jazdy dobre spalanie to nie znaczy ze pokazuje chwilowe tak jak
    sie w cylindry leje.

    > W wiekszosci wypadkow tam jest kreatywna ksiegowosc i komp pokazuje cos jako tako
    zgodne z rzeczywistoscia ale nie zawsze.

    Pewnie tak, ale...
    - średnia się zgadza,
    - chwilowa porusza się zazwyczaj w obszarze 0 (hamuje silnikiem) a 20
    (taki pręcik zabezpieczający wskazówkę przed wypadnięciem - jak
    przyspieszam) ;)

    Tak na serio, lekkie dodanie gazu i już jest naście i to grube. Bardzo
    spokojna jazda to okolice 9-10 (mówię o mieście), dojazd do odległego
    celu na takim półgazie to kilka....powiedzmy 5.

    > Nie ma co filozofowac.
    > I co ma wyjsc wyjdzie.

    Dokładnie. Dowiemy się.

    > Tempomat to juz zuplenie inna sprawa.
    > Jazda na tempomacie nie gwarantuje mniejszego spalania.

    Ale jak będę ręcznie sterował, to odcisnę swoje piętno na wyniku. A jako
    że - nawet podświadomie - będę chciał, żeby coś z tego wyszło, możemy
    zostać okłamani.
    Zobaczymy jak będzie na drodze. Tempomat sprawdza się tylko jak jest luźno.

    Miłego.
    Irek.N.