  • 31. Data: 2015-10-26 10:01:58
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n0kdbl$85b$...@n...news.atman.pl...
    On 25.10.2015 22:53, J.F. wrote:

    >Nie, nie - pierwsza dyszka już wydana na markowe opony.

    Przeciez pisalem, zebys dorzucil druga - chyba dodatkowa dyszka (bo na
    pierwsza sie godzisz) nie stanowi problemu, jak chcesz jezdzic
    bezpiecznie ?
    Taniej to kosztuje, niz zwyzka w polisie :-)

    >czyli trzecia dyszka (a i to mało bo brakuje prawie 4 dyszki:) w
    >stosunku do jednej dyszki.

    dyszka co miesiac sporo kasy. Na polepszenie obu kompletow powinna
    starczyc, no chyba ze z odsetkami w Providencie liczysz :-)

    J.

  • 32. Data: 2015-10-26 10:17:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 06:48:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych,
    > więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;)

    Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie
    wydają się takie duże.
    Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia).

    A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle
    zabrakło wprost przyczepności (bo samochody nie wypadają prosto z zakrętu
    na którym nie dali rady skręcić), tylko mam wrażenie że przyczypność to tam
    była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś
    za zakrętem po długiej szamotaninie.

    Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
    zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.

    Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to
    rybę na jakiś wysokoprofilowych bardziewiakach kierowca by ogarnął, a na
    dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady?

    Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :)

  • 33. Data: 2015-10-26 12:15:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    e.net...
> [...]

    >Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
    >zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.

    Albo z tylu mial gorsze i aquaplanning sie objawil.

> [...]
    >na
    >dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady?

    Zdarzac to sie pewnie zdarzaja, pytanie czy czeste.

    >Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :)

    A nie bedzie tak, ze kierowca oduczony drobnych poslizgow bedzie
    jechal szybciej i tez wypadnie ?

    J.

  • 34. Data: 2015-10-26 16:11:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Co prawda oprocz bajek, jest tez etykieta energetyczna, a tam
    > faktycznie przyczepnosc na mokrym kiepska.

    Potwierdzam. Wystarczy mocniej przyhamowac na mkrym i jedziesz jak po
    lodzie. TO akurat dotyczy letnich passio.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 35. Data: 2015-10-26 17:29:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.10.2015 o 22:53, J.F. pisze:

    > Dyszka na wymiane (120 zl/rok ... prawie starczy) i dyszka na lepsze
    > opony. Dwa komplety starcza na dluzej niz jeden, wiec ceny drugiego
    > podstawowego kompletu nie licze.

    Ale dwa stare komplety mogą okazać się gorsze we wszystkich porach roku,
    niż ten jeden uniwersalny, za to wymieniany dwa razy częściej.
    Nowe wielosezonówki (i to Navigatory) wydawały mi się zimą lepsze niż
    stare zimówki.

    Więc jednak liczyć trzeba.

  • 36. Data: 2015-10-26 17:30:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.10.2015 o 23:56, J.F. pisze:

    > No nie wiem, moje chyba starsze, blota posniegowego dawno nie bylo,
    > ale na mokrym sobie radza calkiem dobrze.

    Navigator a Navigator II to grubo nie to samo.
    Jeden z nich to starszy model Vectora.

  • 37. Data: 2015-10-26 18:05:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.10.2015 10:17, Tomasz Pyra wrote:

    > Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie
    > wydają się takie duże.
    > Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia).

    No na suchej nawierzchni w lato, to każda powinna sobie poradzić. Ale my
    rozmawiamy o porównaniu opocny całorocznej w zimę, która ma słabą
    etykietę o opinię na mokrym z klasą wyższą. A w mieście (i w większości
    tras), to rzadko jedziesz w śniegu. Jeśli już to raczej na mocno
    posolonym czyli brei czy wręcz w słonej wodzie. Tu bym się tych
    navigatorów obawiał.

> [...]
    > była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś

    Też racja. Z tym że pierwotny uślizg dupy był jednak na zewnątrz. Gdyby
    wtedy przyczepności nie zabrakło nie byłoby całej akcji.

    > Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
    > zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.

    No w sumie na coś takiego to rzeczywiście opony nie pomogą, a jedynie
    chyba ESP.

    Do tych samych wniosków doszliśmy;)

    Shrek.

  • 38. Data: 2015-10-26 18:12:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.10.2015 10:01, J.F. wrote:

    > dyszka co miesiac sporo kasy. Na polepszenie obu kompletow powinna
    > starczyc, no chyba ze z odsetkami w Providencie liczysz :-)

    Jakieś opony premum całoroczne 1200. Navigatory 600PLN różnica na 6 lat
    - 100PLN rocznie, poniżej dyszki miesięcznie.

    Opony premium 2 komplety 2200 (trochę tańsze niż całoroczne) czyli +1400
    w stosunku do navi, wymiana 12 razy 70 PLN = 840. Razem 2240. Podzielić
    na 60 = +37 - więcej niż jedna dyszka dodatkowo;) Tak jak pisałem -
    bliżej 4 dyszek.

    Shrek.

  • 39. Data: 2015-10-26 19:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Kiciński m...@g...com ...

    > Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cie
    > pogoda :)

    Na szczescie tam gdzie ja mieszkam raczej nie zdarza sie tak, ze we
    wrzesniu pada snieg. :)

  • 40. Data: 2015-10-27 07:52:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 18:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Marcin Kiciński m...@g...com ...
    >>
    > Na szczescie tam gdzie ja mieszkam raczej nie zdarza sie tak, ze we
    > wrzesniu pada snieg. :)

    A zimowki juz zalozylesz ? A kiedy sciagniesz ?

    Bo snieg w pazdzierniku czy kwietniu to sie jednak zdarza.

    J.