  • 1. Data: 2015-10-25 15:41:20
    Temat: Opony całoroczne
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    Podzielicie się swoimi opiniami na temat opon całorocznych?

    Mały background - chciałem kupić komplet opon zimowych (Uniroyal MS Plus
    77) do mojego aktualnego kompletu letnich (Continental Contiecocontact 3
    ze stycznia 2014r.). Niestety przy okazji naprawy opony, wulkanizator
    przekazał mi złą wiadomość - opony pojeżdżą może jeszcze ze sezon.

    To trochę wszystko zmienia, jak kupię teraz Uniroyale na zimę to za rok
    będę się bujał z letnimi, co może być lekko za ciężkie dla mojego portfela.

    Zastanawiam się więc nad kupnem całorocznych. Na tapetę wziąłem Kleber
    Quadraxer.

    Różnica względem zakupu kompletu zimówek to 120zł. Finansowo fajna
    rzecz, nie muszę kupować za rok nowego kompletów letnich, nie muszę
    płacić za wymianę, nie muszę płacić za przechowanie.

    Pytanie o ekonomie użytkowania i bezpieczeństwo. Wiecie już jakie marki
    mniej więcej mnie interesują, robię około 2500 km miesięcznie, głównie
    trasy (dojazdy do pracy obwodnicami, odwiedziny rodziny siódemką, także
    trochę jazdy po mieście), samochód do Focus 2 (195/65 R15).

    Czy wybór całorocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie się uwagami?

  • 2. Data: 2015-10-25 15:57:18
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.10.2015 15:41, PlaMa wrote:

> [...]
    > trochę jazdy po mieście), samochód do Focus 2 (195/65 R15).
    >
    > Czy wybór całorocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie się uwagami?

    Ja jeźdzę na Vredensteinach Quatraxach 5. Głównie miasto, ale trochę
    tras też. Nie narzekam. Zwłaszcza w zimie. Prawdę mówiąc jak nie
    jeździsz po kopnym śniegu, to uważam, że w zimie lepiej się sprawaują
    dobre całoroczne niż zimowe. Bo tak po prawdzie kiedy ostatnio jechałeś
    w kopnym śniegu? Zwykle jak już to błoto pośniegowe lub wręcz w deszczu
    a z tym IMHO lepiej radzą sobie całoroczne. Zwłaszcza na jesieni i
    wiosnę. Jakbym miał robić komplet premium to wziąłbym całoroczne na
    jesień,zimę i wiosnę oraz letnie na od maja do września;)

    BTW - z tymi finansami to też nie do końca tak, bo jak kupisz dwa
    komplety to jednak starczają na dwa razy dłużej, choć rzeczywiście
    odpada koszt wymiany. Z drugiej strony więcej jak 6 lat na jednych
    gumach i tak nie wypada specjalnie jeździć. Kwestia czy tym wózkiem
    jeszcze zdążysz zajeździć oba (czytaj czy zamierzasz nim jeżdzić dłużej
    niż powiedzmy 6 lat, bo przy tych przebiegach to liczy się właściwie
    tylko starzenie mieszanki;)

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-10-25 15:57:52
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-10-25 o 15:41, PlaMa pisze:

    > Czy wybór całorocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie się uwagami?

    ja kupiłem w tym roku Quattrac 3 do dwóch aut. Na razie jestem
    zadowolony, ale nie wiem jak będą się sprawować na śniegu. Na suchym
    piszczą na zakrętach, na mokrym trzymają się dość dobrze. Przy ciśnieniu
    2,1 w Kangoo 14" auto pływało po drodze, teraz nabiłem 2,9 i jest raczej ok.

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-10-25 16:00:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 15:41:20 +0100, PlaMa napisał(a):
    > Podzielicie się swoimi opiniami na temat opon całorocznych?

    Mam Debice Navigator.
    Jak byly nowe (~pol roku) to IMO swietnie sobie radzily na sniegu.
    Potem juz nie mam zdania - bylo gorzej, ale w plaskim miescie, po
    gorach juz nie jezdzilem. Moze bylo wiecej lodu niz sniegu, moze sie
    zuzyly.

    Maja kiepski wynik z etykiety na mokrym, ale prawde mowiac nie
    zauwazylem tego na drodze. Z tym ze ja na deszczu profilaktycznie
    zwalniam (a i tak jade szybciej niz inni ... o ile moge ich
    wyprzedzic)

    Goodyear Vector mialy dobre oceny w ADAC i spokojnie z zimowkami
    konkurowaly. Z tym ze gumiarz mnie uswiadomil - za nadwyzke na
    komplecie spokojnie na kilka wymian starczy. Teraz ceny sie zmienily.

    No i czekaja Michelin CrossClimate - reklamuja je bardzo, mam ochote
    sprawdzic ...

    J.

  • 5. Data: 2015-10-25 16:31:19
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-25 o 15:57, Shrek pisze:

    > Ja jeźdzę na Vredensteinach Quatraxach 5. Głównie miasto, ale trochę
    > tras też. Nie narzekam. Zwłaszcza w zimie.

    A w lecie? Upały i zwłaszcza na mokrym?

> [...]
    > wiosnę. Jakbym miał robić komplet premium to wziąłbym całoroczne na
    > jesień,zimę i wiosnę oraz letnie na od maja do września;)

    Nabogato :)

> [...]
    > jeszcze zdążysz zajeździć oba (czytaj czy zamierzasz nim jeżdzić dłużej
    > niż powiedzmy 6 lat, bo przy tych przebiegach to liczy się właściwie

    Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebiegu
    25000-35000 rocznie to raczej ich nie zajeżdżę i dlatego kupno 2ch
    kompletów opon trochę mnie martwi.

  • 6. Data: 2015-10-25 16:45:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.10.2015 16:31, PlaMa wrote:

    > A w lecie? Upały i zwłaszcza na mokrym?

    W lecie chyba jednak trochę słabiej niż letnie - w sumie to głównie
    odczucie (być może podświadome) niż fakty, bo jednak nigdy mi
    przyczepności nie zabrakło, a lubię się po górskich seprentynach
    powygłupiać. Więc jeśli jeżdzisz "cywilnie" to bez problemu powinno
    starczyć. Na autostradach zwykle 150-160, ale naprawdę awaryjnych
    hamowań autostradowych na nich jeszcze (i mam nadzieję, że tak zostanie)
    nie miałem, więc się nie wypowiem.

    > Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebiegu
    > 25000-35000 rocznie to raczej ich nie zajeżdżę i dlatego kupno 2ch
    > kompletów opon trochę mnie martwi.

    To nie kombinuj, tylko bierz całoroczne - byle nie z niskiej półki. Dwa
    komplety IMHO mają sens jak jest szansa, że obywdwa zajedziesz w ciągu
    5-6 lat. Inaczej to ekonomicznie specjalnie sensu nie ma.

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-10-25 17:05:55
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:31:19 +0100, PlaMa napisał(a):

    > A w lecie? Upały i zwłaszcza na mokrym?

    Ja połowę poprzedniego i całe tegoroczne lato przejeździłem na zimówkach.
    Jeździ się jak najbardziej normalnie. I w upały, i w ulewę, i 500
    kilometrów autostradą z jedną przerwą na siku. Przejechałem tak Focusem już
    50 tys. kilometrów i żyję. Bieżnika też jakoś dramatycznie nie ubyło, ale
    pomału rozglądam się za nowymi oponami, bo na zimę to już tego bieżnika
    może być mało. Gdybym nie wiedział, to nigdy bym się nie domyślił latem, że
    jeżdżę na zimówkach. W drugim aucie mam całoroczne Uniroyale AllSeason i
    jeździ się super.
    Jedyne całoroczne, których nie polecam, to stare Dębica Navigator:
    http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-navigator?gc
    lid=CK7f0Nf-3cgCFVG6GwodeG0HUw
    O ile na śniegu i suchym dawały radę, to na mokrym ślizgały się okropnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2015-10-25 17:35:17
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-10-25 o 16:45, Shrek pisze:

    > To nie kombinuj, tylko bierz całoroczne - byle nie z niskiej półki.

    To uwaga ogólna czy konkretnie do mojego wyboru? Wydawało mi się, że
    Kleber to wprawdzie tańszy brat Michelina ale jakościowo to porządna
    średnia półka.

    > Dwa
    > komplety IMHO mają sens jak jest szansa, że obywdwa zajedziesz w ciągu
    > 5-6 lat. Inaczej to ekonomicznie specjalnie sensu nie ma.

    Jestem pewien, że nie zajeżdżę.

    Całoroczne to plus czy minus przy sprzedaży auta?

  • 9. Data: 2015-10-25 17:45:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.10.2015 17:35, PlaMa wrote:

    > To uwaga ogólna czy konkretnie do mojego wyboru? Wydawało mi się, że
    > Kleber to wprawdzie tańszy brat Michelina ale jakościowo to porządna
    > średnia półka.

    Ogólna. Kleber jest chyba OK, ale nie jeżdziłem, więc się nie
    wypowiadam. Za Vredensteiny mogę odpowiadać głową, bo sam na nich
    jeźdzę;) Miałem raczej na myśli, żebyś nie brał Debicy czy jakiś
    chińczyków;).

    > Jestem pewien, że nie zajeżdżę.
    >
    > Całoroczne to plus czy minus przy sprzedaży auta?

    Raczej nikt na to nie patrzy. Ale jakbym miał się zastanawiać, to dla
    mnie plus - wskazuje, że właściciel robi raczej małe przebiegi rocznie i
    raczej bez sportowego zacięcia:) Choć opony przyt sprzedaży to mogą być
    zupełnie przypadkowe.

    Shrek.

  • 10. Data: 2015-10-25 18:22:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PlaMa pisze tak:

    > To uwaga ogólna czy konkretnie do mojego wyboru? Wydawało mi się,
    > że Kleber to wprawdzie tańszy brat Michelina ale jakościowo to
    > porządna średnia półka.

    Miałem letnie i wydaje mi się że były śliskie na mokrym. Sprawdź to
    jakoś. Może na początek kup tylko dwie. Ja już nie kupię Klebera nigdy.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.