eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony całoroczne › Re: Opony całoroczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony całoroczne
    Date: Mon, 26 Oct 2015 18:05:19 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <n0lmgb$kgq$1@node2.news.atman.pl>
    References: <562cea10$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0iqkc$na1$1@node2.news.atman.pl>
    <562cf5c7$0$637$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0itf7$eku$1@node1.news.atman.pl>
    <562d04c6$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0j0vd$if1$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@4...net>
    <n0j4dm$m0k$1@node1.news.atman.pl>
    <b2b4kqrw0unr$.vebtwi6d6jdz.dlg@40tude.net>
    <n0j5fg$1dd$2@node2.news.atman.pl>
    <q...@4...net>
    <n0kera$9jk$1@node2.news.atman.pl>
    <12yjkhj40nbb5$.1n97ahvi2z8ks$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1445879115 21018 83.142.198.226 (26 Oct 2015 17:05:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2015 17:05:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <12yjkhj40nbb5$.1n97ahvi2z8ks$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570999
    [ ukryj nagłówki ]

    On 26.10.2015 10:17, Tomasz Pyra wrote:

    >>> No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia...
    >>
    >> Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych,
    >> więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;)
    >
    > Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie
    > wydają się takie duże.
    > Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia).

    No na suchej nawierzchni w lato, to każda powinna sobie poradzić. Ale my
    rozmawiamy o porównaniu opocny całorocznej w zimę, która ma słabą
    etykietę o opinię na mokrym z klasą wyższą. A w mieście (i w większości
    tras), to rzadko jedziesz w śniegu. Jeśli już to raczej na mocno
    posolonym czyli brei czy wręcz w słonej wodzie. Tu bym się tych
    navigatorów obawiał.


    > A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle
    > zabrakło wprost przyczepności (bo samochody nie wypadają prosto z zakrętu
    > na którym nie dali rady skręcić), tylko mam wrażenie że przyczypność to tam
    > była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś
    > za zakrętem po długiej szamotaninie.

    Też racja. Z tym że pierwotny uślizg dupy był jednak na zewnątrz. Gdyby
    wtedy przyczepności nie zabrakło nie byłoby całej akcji.

    > Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
    > zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.

    No w sumie na coś takiego to rzeczywiście opony nie pomogą, a jedynie
    chyba ESP.

    > Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to
    > rybę na jakiś wysokoprofilowych bardziewiakach kierowca by ogarnął, a na
    > dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady?
    >
    > Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :)

    Do tych samych wniosków doszliśmy;)

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: