  • 1. Data: 2015-10-25 12:05:51
    Temat: Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e?
    Od: Marek <f...@f...com>

    O co chodzi z tymi Rometami? O 4e dużo się pisało 2 lata temu, były
    ogólnopolskie akcje jazd testowych. Teraz cisza, gdzie tą zabawkę
    można kupić? Szczątkowe informacje mówią, że wyprzedawany jest tylko
    rocznik 2012 modelu 4e ale gdzie to już tajemnica. Czy ktoś w PL
    (klient indywidualny a nie salon, do jazd próbnych) w ogóle ten
    pojazd nabył?
    Na wiosnę 2015 miała ruszyć sprzedaż modelu 7e i też cisza, na
    stronie producenta nie ma żadnych informacji.
    O co w tym chodzi? Po chu..steczke przestawiają na targach ofertę
    sprzedaży pojazdu, którego de facto nie można kupić??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-25 16:17:02
    Temat: Re: Wy tu o Tesli a co z Rometem 4e, 7e?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 12:05:51 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > Na wiosnę 2015 miała ruszyć sprzedaż modelu 7e i też cisza, na
    > stronie producenta nie ma żadnych informacji.

    teraz jest 6e w ... tzw. "sprzedazy"
    http://www.6e.romet.pl/

    > O co w tym chodzi? Po chu..steczke przestawiają na targach ofertę
    > sprzedaży pojazdu, którego de facto nie można kupić??

    No jak po co - chca sprzedawac, chca zaistniec, a jednoczesnie zdaja
    sobie sprawe ze przy tej cenie (nieznana ?) i parametrach nikt tego
    nie kupi :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-10-25 16:56:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > No jak po co - chca sprzedawac, chca zaistniec, a jednoczesnie zdaja
    > sobie sprawe ze przy tej cenie (nieznana ?) i parametrach nikt tego

    Swoją drogą czy te szacunki nie są dziwne?
    Akumulator 120Ah 12V - czyli dwa typowe akumulatory rozruchowe w
    samochodach osobowych.
    I to autko ma na tym przejechać 120km?

    1,2kWh/100km?
    To 7x mniej niż Tesla (najbardziej ekonomiczne auto jakie na szybko
    znalazłem) i 10x mniej niż Nissan Leaf.
    Ja rozumiem że pewnie inne warunki testu, ale i tak dziwne.

  • 4. Data: 2015-10-25 17:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:56:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > znalazłem) i 10x mniej niż Nissan Leaf.
    > Ja rozumiem że pewnie inne warunki testu, ale i tak dziwne.

    predkosc 40km/h, masa 588 kg ... ale faktycznie - wychodzi ok 480W.
    Jakby troche malo.
    Ale ... masa bez akumulatorow 335kg - chyba tych akumulatorow wiecej
    niz dwa typowe rozruchowe.
    Jescze
    "Ekonomiczne zużycie energii kW/h, 100km, od pełnego naładowania - 12"

    Hm - do niczego nie pasuje, chyba ze to ma byc 12kWh/100km

    O, w katalogu:
    silnik 2.8kW/60V,
    Ilosc baterii: 5

    J.

  • 5. Data: 2015-10-25 17:47:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 16:17:02 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > teraz jest 6e w ... tzw. "sprzedazy"
    > http://www.6e.romet.pl/

    Błagam 7e miał być w sprzedaży na wiosnę.i był ładniejszy od tego.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-10-25 17:51:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > predkosc 40km/h, masa 588 kg ... ale faktycznie - wychodzi ok 480W.
    > Jakby troche malo.
    > Ale ... masa bez akumulatorow 335kg - chyba tych akumulatorow wiecej
    > niz dwa typowe rozruchowe.

    Siad wzięliście 2? Przecież track jest 10 aku trakcyjnych. Swoją
    drogą łatwy jest do nich dostęp, dużo miejsca. Aż się prosi żeby
    robić własne mody/przeróbki np. na liion czy life...

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-10-25 18:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:51:05 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > drogą łatwy jest do nich dostęp, dużo miejsca. Aż się prosi żeby
    > robić własne mody/przeróbki np. na liion czy life...

    Taaa - a takie 5kWh li-ion to ile bedzie kosztowalo ?

  • 8. Data: 2015-10-25 18:24:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:47:54 +0100, Marek napisał(a):

    > Błagam 7e miał być w sprzedaży na wiosnę.i był ładniejszy od tego.

    No - ten swoj urok ma.

    Ale ... ile widziales 6e na ulicach ? A 4e ?

    To co sie dziwisz, ze 7e jest jeszcze bardziej wirtualny ?

    J.

  • 9. Data: 2015-10-25 20:13:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:15:28 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > "Ekonomiczne zużycie energii kW/h, 100km, od pełnego naładowania - 12"
    >
    > Hm - do niczego nie pasuje, chyba ze to ma byc 12kWh/100km

    No dokładnie - 253kg akumulatorów.
    Więc raczej to poniżej "12V 120Ah" to jakiś babol.
    No chyba że to jedna bateria, a jest ich 5 - zgadzało by się to wtedy z
    napięciem :)

    Kolejna zagadka - dlaczego żelowy?
    Przecież poza tym że jest jakieś 2x droższy, chyba w takim zastosowaniu nie
    ma za bardzo zalet. Może też mowa o AGM, który często jest nazywany
    żelowym?

  • 10. Data: 2015-10-25 21:13:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 18:12:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Taaa - a takie 5kWh li-ion to ile bedzie kosztowalo ?

    Na Aliiexpress są lipole 5Ah po $1. Pakiet 20S da nam 100Ah i ~80V
    akurat do tego silnika, teraz wystarczy połączyć je S-P plus
    customowy układ ładowania, do zrobienia. Tam jest silniczek 5 kW,
    modele rc mają mocniejsze bezszczotkowce.
    Nadal uważam, że 4e/6e to świetna platforma na własne mody.

    --
    Marek