-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.f
r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Opony całoroczne
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <562cea10$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
<n0iqkc$na1$1@node2.news.atman.pl>
<562cf5c7$0$637$65785112@news.neostrada.pl>
<n0itf7$eku$1@node1.news.atman.pl>
<562d04c6$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<n0j0vd$if1$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<n0j4dm$m0k$1@node1.news.atman.pl>
<b2b4kqrw0unr$.vebtwi6d6jdz.dlg@40tude.net>
<n0j5fg$1dd$2@node2.news.atman.pl>
<q...@4...net>
<n0kera$9jk$1@node2.news.atman.pl>
Date: Mon, 26 Oct 2015 10:17:14 +0100
Message-ID: <12yjkhj40nbb5$.1n97ahvi2z8ks$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1445851043 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8367 89.77.179.152:2821
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2857
X-Received-Body-CRC: 1449617399
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570975
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 26 Oct 2015 06:48:29 +0100, Shrek napisał(a):
> On 26.10.2015 00:05, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Co oczywiście nadal może oznaczać że zabraknie komuś tych 5km/h :)
>>
>> Natomiast większe różnice są moim zdaniem w przewidywalności samochodu,
>> czyli tym im łatwiej prowadzić na takiej oponie samochód w poślizgu. I tu
>> jakoś tak wychodzi że im opona ma lepszą przyczepność tym trudniej miotanie
>> auta opanować - w sumie niby oczywiste, bo im lepsza przyczepność tym
>> szybsze reakcje samochodu.
>>
>> No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia...
>
> Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych,
> więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;)
Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie
wydają się takie duże.
Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia).
A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle
zabrakło wprost przyczepności (bo samochody nie wypadają prosto z zakrętu
na którym nie dali rady skręcić), tylko mam wrażenie że przyczypność to tam
była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś
za zakrętem po długiej szamotaninie.
Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.
Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to
rybę na jakiś wysokoprofilowych bardziewiakach kierowca by ogarnął, a na
dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady?
Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :)
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.15 12:15 J.F.
- 26.10.15 16:11 Marek
- 26.10.15 17:29 Cavallino
- 26.10.15 17:30 Cavallino
- 26.10.15 18:05 Shrek
- 26.10.15 18:12 Shrek
- 26.10.15 19:00 Budzik
- 27.10.15 07:52 J.F.
- 27.10.15 08:07 J.F.
- 27.10.15 08:56 Tomasz Stiller
- 27.10.15 09:00 Budzik
- 27.10.15 09:45 Miroo
- 27.10.15 09:52 J.F.
- 27.10.15 09:55 J.F.
- 27.10.15 10:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=