    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Opony całoroczne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <q...@4...net>
    <n0kera$9jk$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 26 Oct 2015 10:17:14 +0100

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 06:48:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych,
    > więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;)

    Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie
    wydają się takie duże.
    Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia).

    A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle
    zabrakło wprost przyczepności (bo samochody nie wypadają prosto z zakrętu
    na którym nie dali rady skręcić), tylko mam wrażenie że przyczypność to tam
    była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś
    za zakrętem po długiej szamotaninie.

    Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i
    zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował.

    Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to
    rybę na jakiś wysokoprofilowych bardziewiakach kierowca by ogarnął, a na
    dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady?

    Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :)