  • 121. Data: 2012-03-26 17:50:47
    Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-23 05:39, Aron pisze:
    > paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na
    > paliwo wzrosly w 2011 w porownaniu z 2010.
    > W sumie nic dziwnego, jak ktos raz zakosztowal samochodu to nie
    > przesiadzie sie z powrotem do autobusu czy puciongu.
    >
    > ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?

    Nie ma granicy. Zrezygnować mogą ci którzy mieszkają w dużych miastach z
    dobra komunikacją miejską. Problem polega na tym że od wielu lat co raz
    więcej ludzi mieszka pod dużymi miastami i tam bardzo często nie ma
    żadnej alternatywy dla samochodu. Można kombinować - kupić inne auto na
    LPG (tymczasowo rozwiąże to problem), kupić skuter np 150cm3 - przez
    7-8mc można jeździć za cenę 13-16zł za 100km.

    Drogie paliwo to także zabójstwo dla ludzi którzy mało zarabiają i
    dojeżdżają do pracy oddalonej o wiele kilometrów. W pewnym momencie
    skończą się alternatywy i zamiast jeździć do pracy będą siedzieć w domu
    ponieważ to co zarobią będą musieli oddać państwu i tak cholernie wysoko
    opodatkowanej pensji.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 122. Data: 2012-03-26 17:56:25
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-23 12:06, J.F pisze:

    > Niestety - ale zasoby ropy nie sa nieskonczone :-)

    Nie są ale jeżeli zacznie się wydobywać ropę z łupków jak gaz to okaże
    się że tej ropy oczywiście droższej ale jednak jest tyle że wystarczy na
    kolejne 300 lat.

    > Poczekaj jak ropa skoczy do 150$ :-(
    > Ale owszem - ropa niby coraz drozsza, a silniki w europejskich
    > econoboxach coraz mocniejsze :-)

    Ropa już kosztowała pod 150$ w 2008 roku. Tylko że w PL $ był po 2 zł.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 123. Data: 2012-03-26 18:05:42
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-25 23:58, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Z którym przystankiem się rozpędziłem?

    Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
    rzadziej niż metro.

    > Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im
    > priorytetów - i tak będą wolne.

    Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i
    tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P

    Shrek.

  • 124. Data: 2012-03-26 20:59:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 26.03.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    > Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki
    > rzadziej niż metro.

    Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
    Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
    odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach. A im mniej
    przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
    odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów, o ile
    dobrze pamiętam w szczycie ten przejazd zajmuje około 30min: to daje
    średnią 16km/h. Likwidacja przystanków połączona z priorytetem w dwóch
    newralgicznych miejscach IMO spokojnie pozwoliła by na dwukrotne
    skrócenie tego czasu.

    > Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i
    > tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P

    Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w
    momencie likwidacji zbędnych przystanków.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 125. Data: 2012-03-26 21:00:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 26.03.2012 The_EaGle <g...@d...pl> napisał/a:

> [...]
    > LPG (tymczasowo rozwiąże to problem), kupić skuter np 150cm3 - przez
    > 7-8mc można jeździć za cenę 13-16zł za 100km.

    Będzie jeszcze drożej pojawią się alternatywy. Można pojechać z
    sąsiadem, można puścić jakiegoś prywatnego busa, można jazdę ograniczyć
    do najbliższej stacji kolejowej/pksu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 126. Data: 2012-03-26 21:18:28
    Temat: Odp: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:p6v0n7lsdq52dg761hg3ctm4vsdlurd1i4@4ax.
    com...

    > To chyba interregio.

    Dokładnie.
    Jeździłem kilka razy ekspresem IR (IRE) za 30 zł w dwie strony, pierwsza
    klasa z klimą, internetem za friko.....
    Za 3 zł bodajże mogłeś sobie zarezerwować miejsce.

    Ale takie pociągi tylko między Szczecinem, Poznaniem i Warszawą jeżdżą.

  • 127. Data: 2012-03-26 21:18:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-26 20:59, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
    > Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
    > odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach.

    IMHO nie - nie te odległości - bardziej się opłaca wyciąc autobusy na
    trasie tramwajów. Nawet jeśli bedą trochę wolniejsze, to i tak na takie
    bliskie odległości szybsze niż troszkę szybszy tramwaj + autobus i dużo
    tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki,
    to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na
    Gocławek.

    > A im mniej
    > przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
    > odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów,

    6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba
    instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.

    > Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w
    > momencie likwidacji zbędnych przystanków.

    No i co do meritum się zgadzamy. A dwa czy trzy przystanki w tą czy w
    tamtą, to już szczegół.

    Shrek.

  • 128. Data: 2012-03-26 21:44:26
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

> [...]
    > tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki,
    > to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na

    Nie zgadzam się. W przypadku małych odległości czas przejazdu jest
    nieistotny, i tak dłużej będziesz czekał na autobus/tramwaj niż jechał.
    Problem jest z szybkim przejazdem pomiędzy dzielnicami. Szybki przejazd
    wymaga dwóch rzeczy: wydzielonego pasa ruchu i małej ilości przystanków.
    Na tej trasie tramwaj ma wydzielone torowisko, wystarczy zlikwidować
    zbędne przystanki.

    > 6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba
    > instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.

    Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów
    stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie
    zwiększy korki.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 129. Data: 2012-03-26 22:03:30
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjn1f42.73c.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Będzie jeszcze drożej pojawią się alternatywy. Można pojechać z
    > sąsiadem, można puścić jakiegoś prywatnego busa, można jazdę ograniczyć
    > do najbliższej stacji kolejowej/pksu.

    Alternatywy już się pojawiły gdy paliwo przekroczyło cenę 4 zł. W zasadzie
    na masową skalę.
    Mówię o kradzieżach paliwa z asamochodów. Mnie kiedyś spuścili cały bak ON z
    cieżarówki (FSC Lublin)- o ile da się tak powiedzieć - kulturalnie bez
    większych zniszczeń. Korek nie był zamykany na kluczyk więc odkręcili i
    spuścili wężykiem. Korek zabrali i musiałem kupić nowy.
    Sąsiadowi z alfy spuścili benzynę już bardziej brutalnie - przebili majzlem
    bak od spodu. Alfa miała wysoko tył i do baku było się łatwo dostać. Ile się
    dało zebrali, reszta wylała się na asfalt. To właśnie skutek tanich
    samochodów i drogiej benzyny. A będzie jeszcze gorzej, może nie od razu jak
    w Mad Maxie dla też źle.

  • 130. Data: 2012-03-26 22:15:18
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-26 21:44, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów
    > stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie
    > zwiększy korki.

    Walczysz o trzy minuty na trasie Centrum - Gocławek - bez znaczenia, a
    nie wszyscy jeżdzą do końca - średnio wydzie +1,5 minuty vs konieczność
    przesiadek do autobusów w korkach.

    Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy.

    Shrek.