  • 111. Data: 2012-03-26 09:40:55
    Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-23 22:35, Dysiek pisze:

    > Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin

    Może dla odmiany używaj słów zgodnie z ich powszechnie obowiązującym znaczeniem. To
    ułatwia rozmowę.

  • 112. Data: 2012-03-26 09:54:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-23 17:15, Ergie pisze:

    > To chyba oczywiste. Jak ma jechać do kina do sąsiedniego miasta autem w 10 minut,
    albo autobusem z dwoma przesiadkami i tracić godzinę, to nawet jakbym miał darmowe
    bilety autobusowe taniej wyszło by mnie pojechać autem. Czas to pieniądz - zamiast
    np.

    A jeśli ktoś po prostu lubi jeździć? Wielu jest takich... zwłaszcza na tej grupie :)
    I od razu kalkulacja się zmienia - jak widzisz bardzo subiektywne to jest.

    > tracić 2h wolę zrobić jedną nadgodzinę a drugą spędzić z rodziną to chyba
    normalne.

    No, ale są dni kiedy za spędzanie czasu z rodziną powinni płacić stawkę jak za
    nadgodziny w kopalni,
    chyba że ktoś ma końskie zdrowie i stalowe nerwy ;) Nie masz czasem ochoty aby droga
    z pracy trwała
    jak najdłużej? Przecież kiedyś trzeba odpoczywać, no nie? A w pracy nie zawsze się
    da... ;)

  • 113. Data: 2012-03-26 10:26:55
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-26 09:26, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    .googlegroups.com...

> [...]
    > A teraz popatrzmy na komunikacje miejską np. we Wrocławiu.
    > Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,-
    >
    > Jedziemy z rodziną 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zł.
    > Auto moje zużywa około 10 l ON/100km w mieście. Zakładam że paliwo
    > kosztuje 6zł/l. Przejeżdżam autem za koszt biletów MPK 20km. Mieszkam
    > niedaleko centrum, więc w bez względu gdzie bym jechał, w jedna stronę
    > mam max około 6-9km. Więc juz autem jest taniej. Taniej, bo płacąc 12zł
    > za bilety płacę nie za kilometry tylko od wejścia do tramwaju lub autobusu.
    [...]

    To liczmy dalej. Moje auto zużywa średnio ok 6l w trasie i ok 10l w
    mieście, ale na krótkich odcinkach ok 15l. Do wyliczeń przyjmę 12.

    Chcę z rodziną wyskoczyć w dwa miejsca np. do parku i starówkę. Łącznie
    przejadę ok 25km. Czyli 18PLN na samo paliwo. Ale to wariant
    optymistyczny bo do tego dochodzi szukanie miejsca do parkowania. Czyli
    kolejne paliwo, czas oraz koszt samego parkingu. I to razy 2. Czyli za
    parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca,
    czyli suma prawie 50pln.

    Weźmy jeszcze nerwy, tu korek, tam korek, tam ktoś z rejestracją n "L"
    się chamsko wepchnie, no i te szukanie miejsca do zaparkowania.

    Reasumując, nie zawsze wychodzi taniej i lepiej. Owszem wszystko można
    różnie zorganizować.

    > Więc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to się ma do
    > drogiego paliwa?

    To różnie wychodzi, czasem jest czasem nie ma. Faktem jest, że Ci od
    zbiorowej komunikacji robią strasznie dużo aby ludzie z niej nie korzystali.

    > Oczywiście nasuwają sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest
    > tanie, albo ekonomiści od wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z
    > penisem na głowy się pozamieniali a ludzi mają za barany. Ja stwierdzam
    > że to drugie.

    A ja uważam, że paliwo na pewno jest za tanie. Ceny biletów wcale nie są
    wysokie, tylko komunikacja jest mało dostępna.

    A.

  • 114. Data: 2012-03-26 10:31:19
    Temat: Odp: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisal w wiadomosci grup

    > Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy, bilet
    > na IC z miejscówka kosztowal w obie strony 150 PLN. Tyle samo kosztowalo
    > paliwo potrzebne na pokonanie trasy -Bytom-Warszawa-Bytom. I teraz jadac
    > samemu moglem sobie wybierac i zazwyczaj wybieralem pociag bo nie musialem
    > "robic" za kierownica - w sumie to zadna przyjemnosc dymac 300 km w jedna
    > strone nudna gierkówka.ty
    > Ale juz jadac w dwie osoby pociag zaczynal kosztowac 300 zl, a samochód
    > nadal 150, w trzy osoby pociag 450 a samochód nadal 150

    Pociag moze tez kosztowac 30 zl, jak dobrze z promocjami i taryfami trafisz,
    samochód moze tez kosztowac i 300 zl, zalezy czym sie jedzie.

  • 115. Data: 2012-03-26 12:06:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > grupie :)
    > I od razu kalkulacja się zmienia - jak widzisz bardzo subiektywne to jest.

    Zgoda.

> [...]
    > aby droga z pracy trwała
    > jak najdłużej? Przecież kiedyś trzeba odpoczywać, no nie? A w pracy nie

    Też zgoda :-)
    Z naciskiem na "czasem"

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 116. Data: 2012-03-26 16:28:56
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Pociag moze tez kosztowac 30 zl,

    To chyba interregio. Jak dobrze trafisz, to siedzisz. A jak nie, to
    całe 300 kilometrów stoisz w korytarzu. Bo te promocje w IC to jakieś
    Yeti: wszyscy słyszeli, nikt nie widział ;) Przynajmniej mnie się
    nigdy nie udało załapać na promocję w IC.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 117. Data: 2012-03-26 16:47:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/03/2012 08:26, Krzysztof 45 wrote:
> [...]
    > cena za bilety wzrasta do 24zł lub i więcej zł. gdy przekroczą granice
    > miasta. Więc za te pieniądze wydane na bilety, ja bym już przejechał

    1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od
    jednorazowych.

    2. Nie liczysz utraty wartości samochodu, ubezpieczenia, przeglądu itp.
    Nawet jeśli założymy, że samochód i tak masz i te koszty są stałe, to
    zużycie opon, olejów, srolejów, częstsze serwisy, sprzęgło, zawieszenie
    i cała reszta kosztów też sporo doda do tych przejazdów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 118. Data: 2012-03-26 16:49:13
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]

    Nawet jeśli założymy, że samochód i tak masz i te koszty są stałe, to
    zużycie opon, olejów, srolejów, częstsze serwisy, sprzęgło, zawieszenie
    i cała reszta kosztów też sporo doda do tych przejazdów. A koniec końców
    nie wypijesz piwa po pracy, bo samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 119. Data: 2012-03-26 17:32:47
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kamil napisał(a):
    > 1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od jednorazowych.
    Dla całej rodziny by raz dwa razy w tygodniu gdzieś pojechać? Bezsensu. Miesięczne
    bilety kosztowały
    by mnie około 270 zł tj. paliwa na około 450km autem po mieście.
> [...]
    koniec końców
    > nie wypijesz piwa po pracy, bo samochód.
    To są koszta za komfort, niezależność, dojazd dokładnie do punktu i możliwość
    przewożenia nie mało
    maneli na np. piknik rodzinno wędkarski.
    --
    Krzysiek

  • 120. Data: 2012-03-26 17:34:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Arek napisał(a):
    > ...] Czyli za
    > parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca,
    > czyli suma prawie 50pln.
    Przesadzasz trochę a nawet i to bardzo :)
    --
    Krzysiek