  • 41. Data: 2011-03-05 11:22:56
    Temat: Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > wlasnie, taki zasilacz to marzenie, ale zeby nie tylko dzialal w trybie
    > standby, ale rowniez w trybie normalnej pracy do 50W
    >
    > znasz jakies modele, ktore tak funkcjonuja?

    Mozna szukać wśród zasilaczy modularnych i bezwentylatorowych. Sprawność na
    poziomie 90% moc około 200W. Cena na poziomie 500zł.
    Ideał to nie jest, bo nie znalazłem realnych danych technicznych,
    charakterystyk itp.
    pewnie producent ma coś do ukrycia.

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2011-03-05 17:00:29
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Ale po co?

    Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
    firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
    takiego zasilacza o sprawności np. 90%. Nie jest wielką sztuką uzyskanie
    takiej sprawności, ale nie w tanim, małym i lekkim (typowym) ATX. Zasilacze
    o wysokiej sprawności były już dawno choćby w telewizorach. Jednak w trafo
    jest objętościowo i wagowo co najmniej 4 razy większe. A choćby stopień mocy
    H. Przy 120 W radiator hota jest zimny. Sprawność w okolicach 100%. Można,
    ale to kosztuje.

    Remek

  • 43. Data: 2011-03-05 19:13:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-04 15:53, pw pisze:
    > Witam,
    > poszukuje zasilacza ATX 200W o sprawnosci wiekszej niz 80%
    >
    > pzdr

    Może podejdź inaczej do tematu. Jeśli najważniejsza jest oszczędność
    energii to kup sobie jakąś płytę 3,5'' z Atomem zasilaną z jednego
    napięcia 12V. Bez problemu znajdziesz zasilacz przemysłowy na 12V o
    sprawności 89%. Wyniesie cię to jakieś 1,2 kpln za płytę plus 300 pln za
    zasilacz. Plus VAT.

    MD

  • 44. Data: 2011-03-05 19:39:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
    > Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
    > firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
    > takiego zasilacza o sprawności np. 90%.
    Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to
    400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w
    cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

  • 45. Data: 2011-03-05 21:11:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-03-2011 o 12:03:58 pw <p...@g...com> napisał(a):

    > np tutaj
    >
    > http://www.silentpcreview.com/article1019-page5.html
    >
    > System Idle 31W ale to jest z zasilaczem 400W
    >
    > http://www.silentpcreview.com/article1019-page4.html
    >
    > AC Input 32.0 W
    > DC Output 21.2 W
    > Efficiency 66.3%
    >
    > czyli system pobiera jedynie 21W w idle, ale to jest intel, chipsety amd
    > zuzywaja jeszcze mniej

    Ale ciebie interesuje max pobór i taki ci wyliczyłem z głowy,
    co ci z idle jak będzie potrzebna moc i zasilacz cie wyśle na drzewo,
    skończy ci sie resetem systemu. Nie licz że znajdziesz zasilacz 50W.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 46. Data: 2011-03-06 19:13:17
    Temat: Odp: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > 400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w
    > cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

    dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
    wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

    dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
    idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
    zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
    czyli niska

    nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
    zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
    na pewno nie dziala 8h non stop...

  • 47. Data: 2011-03-06 23:36:23
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik m4rkiz napisał:
    [...]
> [...]
    > idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
    > zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do

    Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako
    serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W
    przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 48. Data: 2011-03-07 09:27:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-06, o godz. 23:36:23
    AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał(a):

    > Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako
    > serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W
    > przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

    Ja po takich wyliczeniach złożyłem sobie serwer na płycie mITX k?óry w
    maksymalnym stresie zżera 26W a normalnie bierze ~14W :-) Zastąpił
    klasyczne PC. Cicho i mało prądu żre. Problem był właśnie z odpowiednim
    zasilaczem i obudową. Skończyło się na obudowie i zasilaczu z Compaq:
    http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ_(desktop_computer) z wyjętym
    wiatrakiem. Pracuje stabilnie od kilku lat.

    Zdrówko

  • 49. Data: 2011-03-08 19:16:05
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.3.2011, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nawet tak nie żartuj.

    Akurat w.w. na pewno nie są 80+.
    http://www.fsp-group.com/english/1_product/2_detail.
    asp?mainid=139&fid=140&proid=541