  • 1. Data: 2011-02-10 17:56:02
    Temat: Obudowy smd (szybkie pytanie)
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Powoli wysiadam ;) szukam nazwy obudów smd kondensatorów jak w linku:
    http://www.cyfronika.com.pl/t/index.php?cPath=5_23_1
    28
    Potrzebuje symbol jaki wybrać podczas projektowania płytki.
    Nie zamierzam sam wszystkiego projektować. Co trzeba to wykonałem ale to są
    przecież chyba standartowe obudowy ?

    Piotr sq3ogx

  • 2. Data: 2011-02-10 20:29:22
    Temat: Re: Obudowy smd (szybkie pytanie)
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-10 18:56 Gejzero SQ3OGX napisał(a):

> [...]
    > Potrzebuje symbol jaki wybrać podczas projektowania płytki.
    > Nie zamierzam sam wszystkiego projektować. Co trzeba to wykonałem ale to

    Jakiego używasz programu?

    Zresztą na tej stronie masz pokazany sugerowany footprint. Ile zajmie go
    narysowanie ręcznie (w kilku rozmiarach)? 10 minut? Szybciej niż
    czekanie na odpowiedź na grupie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-02-11 06:08:13
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-02-10 18:56 Gejzero SQ3OGX napisał(a):

    > Jakiego używasz programu?

    Tak jakoś się zawziołem kilka lat temu na Protela i mi zostalo. Aktualnie
    wróciłem do robienia płytek po długiej przerwie i wszystko sobie
    przypominam. Przekopuje się przez biblioteki zebrane przez lata ;)
    A może polecicie coś nowszego i bardziej przyjaznego ?

    > Zresztą na tej stronie masz pokazany sugerowany footprint.
    > Ile zajmie go narysowanie ręcznie (w kilku rozmiarach)? 10 minut?

    Upss. Tu nie dotarłem bo akurat na szybko chciałem zaprezentować o co mi
    chodzi.
    Jeżeli mam wzor footprint to jest kwestia nawet mniej niz 10 min. ale trzeba
    go mieć a ja go tutaj nie zauważyłem.
    Do zrobienia zostały mi jeszcze tylko przekaźniki, ale tego napewno gotowego
    nie znajde.

    Piotr sq3ogx

  • 4. Data: 2011-02-11 07:49:56
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przekopuje się przez biblioteki zebrane przez lata ;)
    > A może polecicie coś nowszego i bardziej przyjaznego ?

    Skoro Protel to pewnie 99, a więc dosyć stary, jak na oprogramowanie.
    Nowsza wersja to Altium.

    Ogólnie Protel jest przyjazny nawet w starszej wersji. Obecny Altium, jesli
    chodzi o schematy i PCB oczywiście posiada pewne udogodnienia, ale działa
    podobnie. Niestety z moich doświadczeń jego zmorą są błędy programu, powodujące
    jego zawieszenia. Przynajmniej u mnie zdarza się to często i jakoś nie znam
    sposobu by je zdiagnozować. Przez jakiś czas szukałem rozwiązania i pytałem
    dystrybutora, ale niestety nie udało mi się zmusić programu do pewnej pracy.
    Pamiętam tylko, że część błędów może być spowodowany kartą graficzną. Ale nie
    wiem jak to sprawdzić dokładnie. Poza tym u kolegi na innym kompie jest
    podobnie, a on ma inną konfigurację komputera.

    Może ktoś wie jak zaradzić temu - zdiagnozować, co może wywoływać 'Access
    violations'? W niektórych projektach praktycznie ciężko coś zrobić. A za program
    płaciliśmy ok. 40kPLN w wersji serwerowej.

    Pamiętam też, że z którąś z pierwszych wersji DXP nie miałem żadnych problemów i
    byłem zadowolony, bo P99 gryzł się z Acrobat Reader pod Win98.
    EM

  • 5. Data: 2011-02-11 08:33:16
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > violations'? W niektórych projektach praktycznie ciężko coś zrobić. A za
    > program płaciliśmy ok. 40kPLN w wersji serwerowej.

    Używamy w firmie Protela 3 (jak dobrze pamiętam to 12kPLN w 98roku).
    Też się często potrafił wieszać i do tego uszkadzać jakieś swoje pliki
    konfiguracyjne (pomagało nadgrywanie zachowanych starych).

    Dopracowaliśmy się takiej reguły: "Koniecznie pozamykać wszystkie okna przed
    próbą zamknięcia całej aplikacji." i przestał się wieszać.

    Natomiast jak poza Protelem pozmieniam jakieś nazwy plików projektów, czy
    usunę któreś to się wiesza. On ma listę 10 ostatnio otwieranych plików +
    jeszcze jakąś dużo większą (wcześniej otwierane, czy jakoś tak) i jak
    któregoś nie ma przy otwieraniu programu to się wiesza totalnie.
    Trzeba wtedy kilka razy próbować go otwierać, ale czasem trzeba aż wyłączyć
    komputer (i to nie koniecznie jeden raz).
    Może problemy kolejnych wersji są podobnej natury.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-02-11 09:54:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-02-11 08:49, EM pisze:

> [...]
    > może być spowodowany kartą graficzną. Ale nie wiem jak to sprawdzić
    > dokładnie. Poza tym u kolegi na innym kompie jest podobnie, a on ma inną

    A u mnie (odpukać) Altium od roku chodzi bez problemu - nie przypominam
    sobie zwiechy tego programu, a czasem mam sporo pootwierane - może nie
    największe projekty i biblioteki, ale zawsze trochę. 3GB RAM, dwa
    rdzenie, tania dwuportowa VGA (znaczy się na słabym Radeonie, bo karta
    Asusa) z dwoma monitorami i najważniejsze - chipset Intela (945). Czasem
    trochę zwolni pracę (być może w takim wypadku na jednordzeniowym procku
    wygląda to jak zwiecha), ale za chwilę jest już OK. Zresztą te chwile
    nie są ani częste ani długie, żebym miał odpalonego task managera cały
    czas, a zanim się zorientuję to już po problemie.

    > Może ktoś wie jak zaradzić temu - zdiagnozować, co może wywoływać
    > 'Access violations'? W niektórych projektach praktycznie ciężko coś
    > zrobić. A za program płaciliśmy ok. 40kPLN w wersji serwerowej.

    Ja mam jednostanowiskową, być może dlatego. Zresztą w takiej sytuacji
    dużo może zależeć od sprawności sieci, a ty można sporo napsuć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2011-02-11 10:28:12
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d54f3f9$1@news.home.net.pl...

    > Dopracowaliśmy się takiej reguły: "Koniecznie pozamykać wszystkie okna
    > przed próbą zamknięcia całej aplikacji." i przestał się wieszać.

    Dokładnie to samo zauważyłem, zamknę program z otwartymi oknami to sie
    wysypuje.
    A jak zamykam okna po kolei to jest grzeczny.
    Ogólnie to jest ok bo praktycznie nie potrzebuje "pamięci" w porównaniu z
    aktualnie dostępnymi programami.
    Angielski u mnie też teraz lepszy niż podczas pierwszych kontaktów z tym
    pakietem, także łatwiej idzie się połapać co do czego.
    Chyba jednak nie będę się rozglądał za czymś innym do moich projekcików ;)

    Pozdrawiam
    Piotr sq3ogx

  • 8. Data: 2011-02-11 13:14:08
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Ja mam jednostanowiskową, być może dlatego. Zresztą w takiej sytuacji dużo
    > może zależeć od sprawności sieci, a ty można sporo napsuć.

    Jeśli chodzi o wersję serwerową, to akurat na moim kompie jest serwer, więc nie
    ma problemu. Poza tym to tylko kwestia licencji, więc nie wyobrażam sobie, żeby
    to mogło powodować błey innego rodzaju niż licencyjne.

    Komputer mam wystarczający: Intel Quad 2,4GHz, 3G RAM

    Teraz mam właśnie nowy projekt i problem się pojawia gdy chcę rozmieszczać
    elementy. Podczas próby obrotu wywala często błąd. Ten sam projekt u kolegi na
    innym kompie zachowuje się tak samo (nie korzysta z mojej licencji). Po prostu
    nie da się pracować.
    Teraz jednak zaczął działać lepiej... nie wiem dlaczego, może akurat nie dotykam
    krytycznych komponentów.

    Poza tym jeśli wezmę zoom all, to widzę, że coś niby jest poza płytką. Ale nawet
    po usunięciu wszystkich podzespołów zoom all daje takie samo okno. Zrobiłem też
    nowy projekt PCB, zaimportowałem elementy ponownie i tak jest źle...

    Na jakieś problemy przy zamykaniu to nawet nie zwracam uwagi, bo to nie
    przeszkadza w pracy...

    Aktualnie mam wersję 7.1.0.14670, a więc nie najnowszą. Z tego co pamiętam, to
    jakieś 2-3 lata temu nie miałem takich problemów - program pracował stabilnie.
    Dopiero po którymś upgrade zaczęły się komplikacje.

    Zastanawiam się gdzie mogę zasięgnąć rady, co stanowi problem. Pewnie tylko u
    producenta.
    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2011-02-11 14:48:37
    Temat: Re: Obudowy smd (szybkie pytanie) - troche NTG i calkiem OT
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-02-11 14:14, EM pisze:

> [...]
    >
    > Komputer mam wystarczający: Intel Quad 2,4GHz, 3G RAM
    > Zastanawiam się gdzie mogę zasięgnąć rady, co stanowi problem. Pewnie

    A jak z innymi programami? Bo to, co opisujesz, to raczej wygląda albo
    na jakiś problem sprzętowy (np kiepski RAM, mocno zakurzony radiator
    procka, uszkodzony dysk, słaba wtyczka zasilania dysku), albo problem
    typu uszkodzona struktura dysku (czasem warto przelecieć chkdsk), albo
    jakieś paskudztwo się zainstalowało w kompie (czasem trudno jest
    namierzyć, jak korzysta z różnych metod ukrywania się), albo gryzie się
    z jakąś biblioteką - wtedy najlepiej obsadzić system na nowo i po kolei
    sprawdzać, kiedy będzie źle. Ale to temat raczej nie na tę grupę. Czasem
    też antywirusy potrafią namieszać...
    Ja mam wersję 9, na szkoleniu to różnie działało faktycznie, chociaż
    projekty były raczej dość malutkie, ale w firmie nie mam kłopotu,
    chociaż zajmuję się również innymi sprawami, więc używam wielu różnych
    programów, i jest OK. Raczej najpierw obsadziłbym na pewnym sprzęcie i
    systemie, a dopiero potem szukałbym problemów z oprogramowaniem. Dla
    mnie pewny sprzęt to płyta Asusa na chipsecie Intela z aktualnym biosem,
    pamięć Kingstona, dobry zasilacz (ja lubię Fortrony i lepsze Modecomy,
    mogą być Chieftec-i) o wystarczającej mocy, dysk Seagate. Przetestowane
    w wielu konfiguracjach. Szczególnie nie lubię wszelkich płyt na
    chipsecie SIS, średnio nie lubię VIA, a z AMD dawno nie walczyłem. No i
    pamiętaj, że Windows generalnie lubi od czasu do czasu być odświeżony.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2011-02-12 08:06:24
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 11-02-2011 15:48, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > chipsecie SIS, średnio nie lubię VIA, a z AMD dawno nie walczyłem. No i
    > pamiętaj, że Windows generalnie lubi od czasu do czasu być odświeżony.

    OK, rozumiem, że masz podejrzenia, ` co do konfiguracji.
    Tymczasem, żaden inny program mi nie szwankuje, także używam wielu.
    Nigdy nie dzieje się nic dziwnego poza Altiumem. I tak jak wspominałem
    projekt ode mnie tak samo powoduje błędy u kolegi. U niego też często sa
    takie błędy jak robi swoje projekty. Czasem walką z niestabilnością
    programu trwa dłużej niż projektowanie.

    Wcześniej pracowałem na innym komputerze, sytuacja była podobna.

    Tak teraz myślę, że to może jednak jakiś problem z bibliotekami,
    praktycznie wyłącznie pracujemy na swojej bazie.
    --
    Pozdr
    EM