  • 1. Data: 2011-02-10 14:06:39
    Temat: czy któryś kolega (a jeszcze lepiej koleżanka :), używa eclipse do AVR ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    ... i może się ogólnie podzielić wrażeniami ?
    Jak toto się ma do wynalazków w rodzaju IAR workbench AVR, czy Codevision
    AVR ?
    Nie chcem ale muszem się zagłębić w któreś z powyższych... i tak właśnie
    szukam wsparcia duchowego... :)

  • 2. Data: 2011-02-10 14:34:57
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    sundayman denied rebel lies:

> [...]
    > Codevision AVR ?
    > Nie chcem ale muszem się zagłębić w któreś z powyższych... i tak

    Co prawda nie koleżanka, ale cóż ;P

    Osobiście Eclipsa nie lubiłem, ale stał się u nas niepisanym standardem
    i go trochę polubiłem. Nie mam porównania z tymi innymi, które
    wymieniłeś (jedynie z NetBeans, którego mi się zdarzało do Javy używać
    - ale to nie AVR, oraz z KDevelop3, którego używałem do AVR), ale jak
    dla mnie jest dosyć potężny - nawigacja po kodzie jest świetna,
    podpowiedzi zawartości funkcji w dymku to niezły bajer (:)
    Poprawnie rozpoznaje #define i ukrywa kod nie kompilowany (nawet kiedy
    używasz własnych Makefile). Tworzone przez nigo makefile działają i nie
    trzeba w nich grzebać (na marginesie - do ARM też jest wtyczka i też
    działa - choć jej nie przetestowałem zbyt wnikliwie).

    Integracja z SVNem jest nienajgorsza (mogłoby być lepiej), wtyczka do
    programowania jest niezła i da się ją dostosowć (nawet bardzo
    nieszablonowo - u siebie zastąpiłem odwołanie do avrduda swoim
    skryptem, który robi trochę magii przed oddaniem sterowania do
    avrduda).

    Kilka rzeczy jest denerwujących (wtyczka do programowania jest
    cholernie czuła na niewybrany projekt) i nie znalazłem kilku
    przydatnych skrótów klawiszowych.

    Ale generalnie wart jest przyjrzenia się - o ile nie cierpisz na brak
    zasobów (u mnie dosyć długo się uruchamia i wyłączyłem sprawdzanie
    pisowni bo momentami odczywałem spowolnienie).

    Aha. Pracuję na dwóch monitorach, więc mogę być nie do konca obiektywny
    (;)

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Bein' drunk and weary I went
    (::) (::)|to Molly's chamber

  • 3. Data: 2011-02-10 16:50:30
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Co prawda nie koleżanka, ale cóż ;P

    No cóż, życie nie zawsze jest różowe ;)

> [...]
    > pisowni bo momentami odczywałem spowolnienie).
    > Aha. Pracuję na dwóch monitorach, więc mogę być nie do konca obiektywny

    Aha, bardzo dziękuję.
    Na zasoby narzekam (hłe hłe), ale to mnie nie boli, bo poszukuję czegoś, na
    czym by się przyszłościowo
    oprzeć, toteż i w razie potrzeby sobie dostawię 2-gi monitor :), a zasoby
    planuję powiększyć, to może nie będzie dramatu.

    I tak już parę razy podchodziłem (z daleka) do Eclipse - ale na razie tylko
    na odległość rzutu kamieniem...
    A z tego co widzę, to mocno uniwersalne narzędzie - co by mi pasowało
    właśnie.
    No dobrze, bardzo koledze dziękuję, zapewne będę musiał jeszcze w
    przyszłości zadać kilka kłopotliwych pytań, no
    ale może grupa to jakoś zniesie...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-02-11 07:59:51
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-02-10 15:06, sundayman pisze:
> [...]
    > AVR ?
    > Nie chcem ale muszem się zagłębić w któreś z powyższych... i tak właśnie

    Ja używam Eclipsa ale pod ARMy. Zmieniłem system na Win7 x64 i pracuje się
    tragicznie. Pod XP nie
    było problemów. Nie wiem dlaczego, ale regularnie następuje zwis Eclipse. W różnych
    losowych
    momentach. Czy spotkał się ktoś z was z takim problemem?

  • 5. Data: 2011-02-11 08:29:12
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 11/02/2011 07:59, Elektrolot wrote:

> [...]
    > regularnie następuje zwis Eclipse. W różnych losowych momentach. Czy
    > spotkał się ktoś z was z takim problemem?

    to chyba znane zjawisko gdy uruchamia sie programy x86 w emulacji 64bit.

  • 6. Data: 2011-02-11 10:37:19
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-02-11 09:29, Cezar pisze:

    > to chyba znane zjawisko gdy uruchamia sie programy x86 w emulacji 64bit.

    emulacji 64bit?

    Mam wersję Eclipse 64bit.