  • 1. Data: 2011-02-10 13:03:00
    Temat: Naprawa wsmacniacza
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Mam wzmacniacz 2x 150W. Nie dycha nic.
    Toroid jak się zowie, napięcia AC takie jak trzeba 32V.
    Tranzystory IRF 240 wydają się sprawne.
    Oba kanały nie dają impulsu na głośniki. Nie widzę
    obwodu opóźnionego załączania. Konstrukcja wydaje się prosta jak
    cep. Potrzebuje naprawić bo napędzają kolumny odsłuchowe, a koncert
    się zbliża.
    Najbardziej mnie dziwi, że oba kanały reagują tak samo (nie reagują wcale)
    Bezpieczniki sprawdzone
    Wiem, że to nie bardzo ma sens.
    Coś w stylu , panie doktorze boli mnie w boku , co to może być?
    Ale, może jakaś podpowiedź?

    Takie rzeczy zazwyczaj nie sprawiały mi kłopotu, a tu klops.

    Artur(m)

  • 2. Data: 2011-02-10 13:18:49
    Temat: Re: Naprawa wsmacniacza
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Artur(m) nabazgrał(a):
    > Mam wzmacniacz 2x 150W. Nie dycha nic.
    > Toroid jak się zowie, napięcia AC takie jak trzeba 32V.

    Mostek prostowniczy ?

    Może ścieżki pęknięte/upalone ?

    G.B.

  • 3. Data: 2011-02-10 13:49:17
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    1. sprawdzić zasilanie (ogólnie, i zasilanie końcówek mocy) , jeśli OK to :
    2. podłączyć sygnał z zewnątrz, sprawdzić czy jest sygnał na wyjściu
    przedwzmacniacza / wejściu końcówek mocy, jeśli OK ;
    3. sprawdzić, czy jest sygnał na wyjściu końcówki mocy, ale przed
    przekaźnikiem załączającym głośniki, jeśli OK ;
    4. sprawdzić przekaźnik wyjściowy, i jego zasilanie ; jeśli OK :
    - wzmacniacz sprawny :)

    Oczywiście, jeśli na którymś etapie nie jest OK, no to kolega zlokalizował
    miejsce usterki...
    A potem schemat, lutownica, kawa i ciasteczka :)

  • 4. Data: 2011-02-10 18:36:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > przekaźnikiem załączającym głośniki, jeśli OK ;
    > 4. sprawdzić przekaźnik wyjściowy, i jego zasilanie ; jeśli OK :

    5. sprawdzić gniazda we/wy
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 5. Data: 2011-02-11 07:30:20
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > 1. sprawdzić zasilanie (ogólnie, i zasilanie końcówek mocy) , je?li OK to
    > :

    Dziś sprawdziłem DC na obu końcówkach ~36V
    rozkręciłem i będę mierzył systemowo:)

    > 2. podł?czyć sygnał z zewn?trz, sprawdzić czy jest sygnał na wyj?ciu
    > przedwzmacniacza / wej?ciu końcówek mocy, je?li OK ;

    Chciałem to na koniec:)

    > 3. sprawdzić, czy jest sygnał na wyj?ciu końcówki mocy, ale przed
    > przekaĽnikiem zał?czaj?cym gło?niki, je?li OK ;

    Własnie nie ma żadnego przekaźnika.

    > 4. sprawdzić przekaĽnik wyj?ciowy, i jego zasilanie ; je?li OK :
    > - wzmacniacz sprawny :)

    Jw. To byłoby zbyt proste.

    Artur(m)

  • 6. Data: 2011-02-11 07:40:07
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 5. sprawdzić gniazda we/wy

    Niezwykle śmieszne, wyobraź sobie, że ta prosta rzecz wpadła
    mi do głowy rano:).
    Choć ze względu, że obie końcówki zachowują się podobnie
    mało prawdopodobne.
    Jedyną racjonalną diagnozą powyższej sytuacji jest spalenie obu końcówek
    jednocześnie.
    Tfu, tfu, tfu,... na psa urok.

    Z kolei, pomiar omomierzem wykazuje podobne rezystancje
    wszystkich 4 tranzystorów. Raczej nawet w przypadku
    "spalenia końcówki" raczej nie "palą" się wszystkie?!

    Artur(m)

  • 7. Data: 2011-02-11 17:43:19
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Coś w stylu , panie doktorze boli mnie w boku , co to może być?
    > Ale, może jakaś podpowiedź?

    Brak jakiegoś napięcia pomocniczego zasilającego przedwzmacniacze lub
    stopień wejściowy końcówek? Np. +/- 15V na opampy (jeśli są).

    e.

  • 8. Data: 2011-02-11 17:58:08
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niezwykle śmieszne, wyobraź sobie, że ta prosta rzecz wpadła
    > mi do głowy rano:).
    Ale ja na poważnie. I jeszcze jedno, jest gniazdo słuchawkowe? Czasem psują
    się te rozłączane styki. A jakie jest napięcie na wyjściu?
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 9. Data: 2011-02-14 08:49:47
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > 5. sprawdzić gniazda we/wy

    Jakiś człowiek popełnia błędy i wszczyna wojnę, inny spowoduje katastrofę
    budowlaną,
    - ja tylko spowodowałem niepotrzebny ruch na grupie:(.
    Najmniej oczywiste sprawy w naprawie odsuwa się na koniec.
    Co niby sprawdzać w gniazdach:)
    A tu i gniazdo sprawne i jednak "nie działa"
    Gniazda głośnikowe speakony z "podwójnym sposobem podłączania".
    Końcówka od głośnika była podłączona w sposób który nie podłączał
    do wzmacniacza, więc wzmacniacz nie mógł grać!!!
    Po prostu nie znałem sposobu podłączania speakona.

    Dzięki za pomoc
    Usprawiedliwieniem (słabym dość) jest, że kupiony z Allegro z notatką
    (prawdopodobnie) zepsuty, więc szukałem uszkodzenia:).

    Artur(m)