  • 31. Data: 2009-04-07 11:48:09
    Temat: Re: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zł
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    j...@a...at napisał(a):

    [...]

    > musza jednoczesnie zajsc warunki fotograf i sprzet.

    ... i pogoda musi być ;P

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 32. Data: 2009-04-07 11:53:22
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 13:48, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > j...@a...at napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > ... i pogoda musi być ;P
    >
    > j.

    w moim aparacie instrukcja obslugi przewiduje wariant zdjecia z
    zalozonymdeklem na obiektywie.
    znaczy pogoda nie ma znaczenia.:-)

    XXX

  • 33. Data: 2009-04-07 12:11:48
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > mylisz sie - wektory ruchu rzeczywistego obiektu i ruchu pozornego
    > spowodowanego ruchem aparatu sie dodaja.

    tak to jest jak sie nie czyta do konca i wycina polowe tego co przedmowca
    napisal.
    Wiem o tym o czym mowisz tylko ma to nie tak duze znaczenie przy dluzszych
    ogniskowych...
    roznica pomiedzy 100 a 300 mm przy takim samym kadrze bedzie praktycznie
    zadna...
    dlatego dodalem w nawiasie odpowiedni tekst...

    > poruszamy sie w klasie cenowej ok 1000 zl do sony , ktory ma
    > stabilizana matryce.

    ale nie ma to wiekszego znaczenia wszystko w okolicach tej ceny jest raczje
    srednie...

    > IS w obiektywie wogole nie jest tutaj potrzebny

    moj przyklad podal ci dwa obiektywy ze stabilizacja np w canonie maja rozna
    liczbe soczewek... i bynajmniej nie mial ich wiecej zoom!
    nie mowiles ze w Sony tylko stalki sal lepsze i maja mniej soczewek :)

    Steel

  • 34. Data: 2009-04-07 12:13:27
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości
    > hmmm wydawalo mi sie ze autor dojrzal do takiego szkla skoro chce dobre
    > szklo do fotografii sportowej

    Na pewno nie - gdyby był dojrzały do decyzji to nie wyskakiwałby ze
    śmiesznymi 1000PLN
    JDJ

  • 35. Data: 2009-04-07 12:15:32
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > [...]
    >
    > ... i pogoda musi być ;P

    pogoda jest zawsze... :P nie wazne czy zla czy dobra... w kazdej da sie
    robiz djecia :P

    Co do sprzetu i fotografa to oczywiste jest ze slabe ogniwo decyduje...
    jednak gdy dobry sprzet jest istnieje wieksze prawdopodobienstwo ze dobre
    zdjecie wpadnie (np przy serii)
    niz ze przy slabym sprzecie dobry fotkograf sie odpowiednio wstrzeli z taj
    jedna klatka na sekunde :)

    Steel

  • 36. Data: 2009-04-07 12:19:45
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Na pewno nie - gdyby był dojrzały do decyzji to nie wyskakiwałby ze
    > śmiesznymi 1000PLN

    moze liczyl na okazje? :)

    niewazne, za ta kwote ciezko cos dobrego kupic...

    Steel

  • 37. Data: 2009-04-07 12:45:45
    Od: j...@a...at

> [...]
    > ogniskowych...
    > roznica pomiedzy 100 a 300 mm przy takim samym kadrze bedzie praktycznie

    dla motywow nieruchomych ( skoki np zawodnik na laweczce przed
    startem , pilka nozna , np polski atak w natarciu) bedzie dokladnie 3-
    krotna a wiec 1,5 ev nie tak malo.
    dla obiektow ruchomych b bedzie to roznica wymagajaca powiekszenia
    wartosci mianownika w czasie naswietlkenia o wartosc liczbowa 300-100
    = 200 ( np zamiast 1/300 bedzie 1/500 ze wzgledu na ruch aparatu -
    to w uogolnieniu )

    > dlatego dodalem w nawiasie odpowiedni tekst...
    >

    > ale nie ma to wiekszego znaczenia wszystko w okolicach tej ceny jest raczje
    > srednie...

    tak w tej cenie nie ma co liczyc dobry zoom , ale kto wie moze
    strasza stalka minolty dlugoogniskowa dla przyzwoity wynik. Pytanie
    czy autor przyklada wage do jakosci ?

    > moj przyklad podal ci dwa obiektywy ze stabilizacja np w canonie maja rozna
    > liczbe soczewek... i bynajmniej nie mial ich wiecej zoom!
    > nie mowiles ze w Sony tylko stalki sal lepsze  i maja mniej soczewek :)

    gdybym mial uogoilnic to powiedzialybm , gdzies tak od przyslony 8 ,
    11 roznice w jakosci odwzorowania pomiedzy zoomami a stalkami staja
    sie coraz mniej istotne - czesto jakosc praktycznie jest
    porownywalna .
    w obiektywach jasnych dla otwartych przyslon jakosc odwzorowania
    stalek jest zdecydowanie lepsza od zoomow.

    Dobrze skorygowany obiektyw mozna rozpoznac po tym ze juz na malych
    wartosciuach przyslon osiaga maximum rozdzielczosci tak od przyslony
    2,8 , 4,0 potem w miary przymakynia rozdzielczosc spada.
    W obiektywach marnych jest na odwrot.

    XXX

  • 38. Data: 2009-04-07 12:53:15
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...
[...]

    Czyli wiekszosc obiektywów na rynku - zaryzykowalbym nawet stwierdzenie ze
    wszystkie - sa marne :)))
    JDJ

  • 39. Data: 2009-04-07 13:06:54
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > dla motywow nieruchomych ( skoki np zawodnik na laweczce przed
    > startem , pilka nozna , np polski atak w natarciu) bedzie dokladnie 3-
    > krotna a wiec 1,5 ev nie tak malo.

    Wybacz, ale wszystko zalezy... i mowienie ze trzeba ci 1.5ev swiatla wiecej
    jest bzdura...
    Z reki zrobilem taka fotke... http://plfoto.com/1446323/zdjecie.html 1/100s
    f 5.6 ogniskowa 420mm (300/4L + TC x1.4)
    inny przyklad... http://plfoto.com/1040087/zdjecie.html 100-400LIS @400mm
    f5.6 1/30s z reki

> [...]
    > wartosci mianownika w czasie naswietlkenia o wartosc liczbowa 300-100
    > = 200 ( np zamiast 1/300 bedzie 1/500 ze wzgledu na ruch aparatu -

    taaa... ciekaw jestem skad to wziales... mozesz podac zrodlo tej teorii?
    dla mnie oczywiste jest ze majac goscia w ruchu nie wazne czy foce 100tka
    czy 300tka by uzyskac taki sam obraz musze miec taki sam czas...
    przy 1/500s bardziej zamrozisz goscia niz przy 1/320s!
    To chyba nie ulega watpliwosci, przeciez przy wiekszej odleglosci nie
    porusza sie on szybciej! a kadr masz taki sam...

    > tak w tej cenie nie ma co liczyc dobry zoom , ale kto wie moze
    > strasza stalka minolty dlugoogniskowa dla przyzwoity wynik. Pytanie
    > czy autor przyklada wage do jakosci ?

    jasne...mozna mu polecic tez stalke manualna... :)

> [...]
    > 11 roznice w jakosci odwzorowania pomiedzy zoomami a stalkami staja
    > sie coraz mniej istotne - czesto jakosc praktycznie jest

    No i znow uogolniasz... :)
    dla zooma ktory na dlugim koncu ma f6.3 tez bedzie tak samo pracowal dobrze
    jak stalka majaca swiatlo2.8 przy f8??

    > w obiektywach jasnych dla otwartych przyslon jakosc odwzorowania
    > stalek jest zdecydowanie lepsza od zoomow.

    no i tu takze wiele zalezy :)

    > Dobrze skorygowany obiektyw mozna rozpoznac po tym ze juz na malych
    > wartosciuach przyslon osiaga maximum rozdzielczosci tak od przyslony
    > 2,8 , 4,0 potem w miary przymakynia rozdzielczosc spada.

    a jak szklo zaczyna sie od f4 czy 2.8?
    rozdzielczosc spada bo wchodzi w gre dyfrakcja...

    > W obiektywach marnych jest na odwrot.

    hehehehe dobre bo w wieszosci obiektywow szklo rysuje lepiej po przymknieciu
    o 1-2 przyslony... znaczy sie ze 99%obiektywow na rynku jest marna...

    Steel

  • 40. Data: 2009-04-07 13:24:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    j...@a...at napisał(a):

    > w moim aparacie instrukcja obslugi przewiduje wariant zdjecia z
    > zalozonymdeklem na obiektywie.
    > znaczy pogoda nie ma znaczenia.:-)

    Pewnie małym drukiem jest napisane, że na deszczowe dni trzeba stosować
    inne dekielki niż te, przeznaczone do stosowania w dni słoneczne ;P

    j.