eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSimpson vs. Niski Cotes[OT] Re: Simpson vs. Niski Cotes
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: [OT] Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Date: Wed, 14 Nov 2012 16:58:55 +0000 (UTC)
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <k80ikd$rfk$1@news.task.gda.pl>
    References: <509ee300$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7olf5$rpm$1@news.task.gda.pl> <k7rnav$8eq$1@node2.news.atman.pl>
    <k7t76g$3f0$1@zeus.man.szczecin.pl> <k7teu1$d2c$1@news.task.gda.pl>
    <k7u1eu$etq$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <k7u7d2$l47$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <k7ugh8$tf1$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <k7uj2l$u29$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    Reply-To: Baranosiu <r...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: user-46-112-250-225.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1352912335 28148 46.112.250.225 (14 Nov 2012 16:58:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Nov 2012 16:58:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:200862
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 14.11.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    [...]
    > no wlasnie przegladam tutoriale do glsl'a
    > i nizbyt mi sie to podoba, do tego cos
    > zaslyszalem ze sa spore niekompatybilnosci
    > miedzy roznymi kartami, do tego pewne
    > 'sciezki wykonania' sa podobno
    > niepodopracowywane na niektorych kartach
    > (i dzialaja ale wolno) tak ze odnosze
    > nie za dobre wrazenie o tym wszystkim :/

    Język to jedno, a funkcjonalności sprzętowe GPU to drugie. Jak na
    przykład x86 w swoim FPU nie ma sprzętowo liczb zmiennoprzecinkowych o
    128-bitowej precyzji, to czy byś pisał kod w C czy w Assemblerze, to
    128-bitowa arytmetyka zmiennoprzecinkowa będzie wolna i tyle. Tak samo
    jest z językiem shaderów, jak GPU nie ma jakiejś funkcjonalności, to w
    jakimkolwiek języku byś jej nie napisał, nie będzie wsparta
    sprzętowo. Pozatym niektóre "ścieżki wykonania" są w niektórych GPU
    zrealizowane mikrokodem, a w innych są "hardwired" - po prostu karty
    graficzne różnią się między sobą - żadna nowość :D
    Różnice między GPU były są i będą, tak samo jak były są i będą
    niekompatybilności różnych CPU (nawet w rodzinie x86), program
    powinien "zapytać" o funkcjonalności z których może skorzystać zamiast
    "w ciemno" zakładać, że są one dostępne (w skrajnym przypadku można
    pisać z użyciem OpenGL czy DirectX na karty, które w ogóle nie mają
    GPU :D).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: