  • Data: 2012-11-14 17:58:55
    Temat: [OT] Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: Baranosiu <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.11.2012 kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    [...]
    > no wlasnie przegladam tutoriale do glsl'a
    > i nizbyt mi sie to podoba, do tego cos
    > zaslyszalem ze sa spore niekompatybilnosci
    > miedzy roznymi kartami, do tego pewne
    > 'sciezki wykonania' sa podobno
    > niepodopracowywane na niektorych kartach
    > (i dzialaja ale wolno) tak ze odnosze
    > nie za dobre wrazenie o tym wszystkim :/

    Język to jedno, a funkcjonalności sprzętowe GPU to drugie. Jak na
    przykład x86 w swoim FPU nie ma sprzętowo liczb zmiennoprzecinkowych o
    128-bitowej precyzji, to czy byś pisał kod w C czy w Assemblerze, to
    128-bitowa arytmetyka zmiennoprzecinkowa będzie wolna i tyle. Tak samo
    jest z językiem shaderów, jak GPU nie ma jakiejś funkcjonalności, to w
    jakimkolwiek języku byś jej nie napisał, nie będzie wsparta
    sprzętowo. Pozatym niektóre "ścieżki wykonania" są w niektórych GPU
    zrealizowane mikrokodem, a w innych są "hardwired" - po prostu karty
    graficzne różnią się między sobą - żadna nowość :D
    Różnice między GPU były są i będą, tak samo jak były są i będą
    niekompatybilności różnych CPU (nawet w rodzinie x86), program
    powinien "zapytać" o funkcjonalności z których może skorzystać zamiast
    "w ciemno" zakładać, że są one dostępne (w skrajnym przypadku można
    pisać z użyciem OpenGL czy DirectX na karty, które w ogóle nie mają
    GPU :D).