  • Data: 2012-11-14 17:24:04
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k80411$gpo$...@n...news.atman.pl...
    > W co trzecim poście obraza kogoś lub wyzywa.

    Po moich 90% "postów" albo AK albo bartek-LTG czują się obrażeni.

    Zasadniczo, w tym co piszę, nie ma żadnych słów powszechnie uważanych za
    obraźliwe, nikogo nie "wyzywam".

    Owszem, piszę w temacie - tj. w temacie wątku - czyli o metodach całkowania
    i wątpliwościach jakie w związku z nimi powstają. Starając się - poza
    własnymi "filozoficznymi" argumentami - podawać to co jest w literaturze
    przedmiotu, przykładowe programy i wyniki obliczeń. Być może wydaje się to
    komuś zwykłym trollowaniem, lecz dzięki temu np. mam już (swoją i
    poprawioną) funkcję liczącą całkę według reguły Simpsona kilkadziesiąt razy
    dokładniejszą niż "z Wikipedii". Dodatkowo mam, dzięki - tak, tak - twojej
    uprzejmości materiał referencyjny do testowania własnych procedur/funkcji. A
    poza tym - zachęciło mnie to do przejrzenia QUADPACK-a i Alglib-u. Trochę
    też zmartwiło mnie, że funkcje sklejane dają małą dokładność (tj. mniejszą
    niżbym oczekiwał).

    Wydaje mi się, że wielu ludzi nie potrafi dyskutować o czymś - np. "czy
    lepsza jest metoda A czy B" - bo każda dyskusja to u nich sprowadza się do
    walki z oponentem, na zasadzie "samiec alfa może być tylko jeden". Uwielbiam
    trollowanie... ale trollowanie sportowe to właśnie spory nad wyższością A
    nad B (oraz B nad A) - a nie pyskówki.