  • 41. Data: 2014-11-28 23:26:03
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.11.2014 Iguan_007 <i...@g...com> napisał/a:

    > Napewno?
    > <http://www.popsci.com.au/science/solar-panels-now-m
    ake-more-
    electricity-than-they-use,379327>

    Ale to jest teraz, czy ma być w 2020? bo pisałem o tym co jest dziś
    i co wyszło z Googlowego projektu RE<C Panom R. Koningstein i D. Fork.
    W dodatku ich wyniki potwierdza sposób i koszt przymusowego wprowadzania
    odnawialnych źródeł w UE.
    Sam bardzo bym się ucieszył gdyby udało się wyjść ponad kreskę. Ale
    nie na siłę, przy zwiększeniu kosztów, w tym dla środowiska i za pomocą
    kreatywnej księgowości.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 42. Data: 2014-11-28 23:33:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, November 28, 2014, 4:18:24 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale tak akurat jest. Palisz weglem, to tyle tego wegla spalasz ile
    > spalasz.

    Masz 100% odzysk ciepła spalania? w jaki sposób?

    > Grzejesz pradem - to gdzies tam elektrownia spala 3x wiecej tego
    > wegla..

    A jednak mniej.

    > Chyba ze masz pompe ciepla.

    Mam :) Teraz byle klimatyzator to pompa ciepła.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2014-11-28 23:48:27
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 23:26:20 UTC+1 użytkownik kakmar napisał:

> [...]
    > Sam bardzo bym się ucieszył gdyby udało się wyjść ponad kreskę. Ale
    > nie na siłę, przy zwiększeniu kosztów, w tym dla środowiska i za pomocą

    Jaka kreatywna księgowość? Kolektor 2m2 jakiś 1000. Zbiornik z wężownicą 700. Pompka
    i sterowanie 300. Razem 2 tysiące. 5-15 złotych dziennie kosztuje podgrzanie prądem
    wody do mycia, 5zł dla 2 osób. dla nich przy założeniu że 25-30% ciepła będą mieli z
    solara czas zwrotu 4 lata. Trochę długo ale nie jest pod kreska. Pod kreską to w
    Polsce są rekuperatory.

  • 44. Data: 2014-11-28 23:55:12
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, November 29, 2014 8:26:20 AM UTC+10, kakmar wrote:

    > electricity-than-they-use,379327>
    > >
    > Ale to jest teraz, czy ma być w 2020? bo pisałem o tym co jest dziś

    Juz produkuja wiecej. Do 2020 maja splacic to co nieefektywna technologia zuzyla
    wczesniej:

    "Until about 2010 or so, the solar panel industry used more electricity than it
    produced, according to a new analysis. Now, the industry is set to "pay back" the
    energy it used by 2020."

    > i co wyszło z Googlowego projektu RE<C Panom R. Koningstein i D. Fork.
    > W dodatku ich wyniki potwierdza sposób

    Tzn. co wyszlo?

    > Sam bardzo bym się ucieszył gdyby udało się wyjść ponad kreskę. Ale
    > nie na siłę, przy zwiększeniu kosztów,

    To jest duzo trudniejsze niz sie wydaje. Co znaczy "na sile"? Bo sa wyzsze koszty?
    Sa, jak przy kazdej nowej technolgii. Filtry na elektrowni tez zwiekszaja koszty. Czy
    to wystarczajacy argument zeby je zlikwidowac? I dla wyjasnienia: bardzo daleko mi do
    zielonych "przytulaczy drzew", ale trudno mi zignorowac fakt ze zanieczyszczenia
    psuja komfort zycia (rzeki,powietrze). Mam znajomych ktorzy wyprowadzili sie z Pekinu
    tylko ze wzgledu na zanieczyszczenia powietrza. To jest realny problem.

    Odpowiedz mi szczerze: wolalbys miec za plotem elektrownie weglowa czy wodna/solarna?
    I dlaczego ta druga? Czyzbys jednak widzial jakas roznice poza kosztem? ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 45. Data: 2014-11-29 00:07:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Iguan_007 wrote:

    > Odpowiedz mi szczerze: wolalbys miec za plotem elektrownie weglowa czy
    wodna/solarna? I dlaczego ta druga? Czyzbys jednak widzial jakas roznice poza
    kosztem? ;)

    niezła demagogia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2014-11-29 00:26:44
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, November 29, 2014 9:07:37 AM UTC+10, masti wrote:

    > niezła demagogia.

    Mozesz prosze rozwinac co masz na mysli? Chcialem pokazac przedmowcy, ze sa jednak
    jakies pozakosztowe aspekty energii odnawialnej. I wlasnie dlatego podalem przyklad
    filtrow w elektrowni (ktore sa w 100% nieproducyjne i cos kosztuja) czy elektrowni
    "za plotem". Nie widze w tym zadnej demagogii. Chyba kazdy z nas zdaje sobie sprawe,
    ze nowe technologie cos kosztuja (z czasem coraz mniej). Ale od tego daleka droga do
    uznania ich za bezuzyteczne.

    Jestem w 100% pewny, ze krytykujacy energie odnawialna woleliby jednak nie miec
    smrodzacej elektrowni weglowej pod nosem. Bo fajnie sie dyskutuje o samych kosztach
    dopoki nie ten problem nie dotyczy bezposrednio naszego podworka.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 47. Data: 2014-11-29 00:31:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Iguan_007 wrote:

> [...]
    dopoki nie ten problem nie dotyczy bezposrednio naszego podworka.

    bo wskazywanie na not-in-my-backyard symbol jest właśnie demagogią. Nie
    ma żadnego związku z ekonomią produkcji energii

    a co do elektrowni to nie jest to wielki problem. mieszkałem kilka lat
    koło elektrowni. koł tzn 50 metrów. i to jeszcze za komuny kiedy o
    obecnych technologiach ekologicznych elektrowniach nikt nawet nie
    myślał. A ty?

  • 48. Data: 2014-11-29 01:19:08
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, November 29, 2014 9:32:07 AM UTC+10, masti wrote:

> [...]
    >
    > bo wskazywanie na not-in-my-backyard symbol jest właśnie demagogią. Nie
    > ma żadnego związku z ekonomią produkcji energii

    Wlasnie, bo problem nie dotyczy tylko _ekonomii_ produkcji pradu. Jeszcze raz -
    chcesz ekonomii to produkuj prad w elektrowniach na wegiel brunatny, bez filtrowania
    zanieczyszczen. Bedzie taniej!

    > a co do elektrowni to nie jest to wielki problem.

    A jednak:

    "Elektrownie węglowe stanowią w Europie
    znaczne źródło zanieczyszczeń atmosferycznych
    pochodzenia przemysłowego. Inne sektory
    przyczyniające się w dużym stopniu do
    skażenia powietrza to transport, ogrzewanie
    mieszkań oraz rolnictwo. (...) zanieczyszczone powietrze
    jest nadal odpowiedzialne za skrócenie
    spodziewanej długości życia średnio o 8,6
    miesiąca2 , co można przełożyć na 492 000
    przedwczesnych zgonów rocznie3 w krajach
    UE. Jest to najważniejszy w Europie czynnik
    środowiskowy zwiększający ryzyko dla zdrowia."

    http://www.env-health.org/IMG/pdf/nieplacony_rachune
    k_jak_energetyka_weglowa_niszczy_nasze_zdrowie_full_
    report_final.pdf

    > mieszkałem kilka lat
    > koło elektrowni. koł tzn 50 metrów. i to jeszcze za komuny kiedy o
    > obecnych technologiach ekologicznych elektrowniach nikt nawet nie
    > myślał. A ty?

    A ja na szczescie nie. Ale widzialem kiedys co spalanie wegla zostawialo na drzewach
    w okolicy Nowej Huty w Krakowie. Nie chcialbym miec tego w plucach.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 49. Data: 2014-11-29 01:48:04
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 01:19:11 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:

> [...]
    drzewach w okolicy Nowej Huty w Krakowie. Nie chcialbym miec tego w plucach.

    Po co się brandzlujesz rozwiązaniami na które nie masz wpływu. Będę chcieli to
    zarządzą że tylko starymi oponami i kaloszami wolno w Krakowie w piecach palić. O 7
    miesięcy przewidywany czas życia się skróci. Wszystkim się skróci a nie tylko mnie.
    Mnie interesuje żebym jak najmniej płacił za nośniki energii. Żeby tak się stało to
    się musi zrobić rynek konsumenta a nie producenta wspieranego przepisami przez
    państwo. Rynek konsumenta zrobi się tylko w jeden sposób. Jak gospodarstwa domowe
    samodzielnie wdrożą takie sposoby sposoby oszczędzania i pozyskiwania energii że nie
    wpłynie albo wpłynie nieznacznie na komfort życia jaki miały bez indywidualnego
    programu oszczędnościowego. Programy oszczędnościowe wprowadzone przez rządy państw
    uprzemysłowionych odniosły skutek bo dzisiaj ropa jest po 65 dolców za baryłkę.
    Arabusy nawet nie myślą o ograniczeniu wydobycia bo to im nic długofalowo nie da
    tylko za 3 lata przyniesie większe straty. Bo zostaną wprowadzone kolejne rządowe
    programy oszczędzania nośników.

  • 50. Data: 2014-11-29 09:01:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-28 23:48, k...@g...com wrote:

> [...]
    mieli z solara czas zwrotu 4 lata. Trochę długo ale nie jest pod kreska. Pod kreską
    2,5 pln na łba to jak podgrzewasz pełną wannę wody do 55 stopni -
    ciepło. Weź załóż prysznic i już ci wychodzi złotówka:P

    I jeszcze nam opowiedz jak super solary sprawują się w zimę;)