  • 191. Data: 2014-10-13 14:07:59
    Temat: Re: [OT] OMG!
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dla mnie jest to szemrany interes na granicy art. 286 §1. Zdania nie
    > zmienię. Istnieje tylko dlatego, że konsumentom tego badziewia wstyd
    > przyznać, że wydają kupę kasy bez sensu.

    E tam. A niby co uzasadnia zaporowy koszt np. Lexusa albo
    drogiego zegarka w porównaniu do ich tańszych odpowiedników?
    Różne są sposoby przedłużania, Romanie...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 192. Data: 2014-10-13 14:13:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > E tam. A niby co uzasadnia zaporowy koszt np. Lexusa albo
    > drogiego zegarka w porównaniu do ich tańszych odpowiedników?

    Nie mają takiego przebicia jak zabawki audiovoodoo.

    > Różne są sposoby przedłużania, Romanie...

    Jasne - jest jeszcze videovoodoo, jak się przekonałem w niedawnej
    dyskusji na FB - do telewizora poniżej 10kPLN nie wolno podchodzić.
    Są tacy, którzy twierdzą, że WIDZĄ różnicę pomiędzy częstotliwością
    odświeżania 200Hz a wyższą. Jak również wierzą w to, że telewizor HD
    poprawi obraz 480p i na odwrót (znaczy telewizor z rozdzielczością
    480p poradzi sobie z obrazem HD i będzie lepszy od telewizora HD).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 193. Data: 2014-10-13 14:23:31
    Temat: Re: OMG!
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > To on oszukuje ludzi udając, że przez ten sposób montażu dostarcza
    > ludziom taką jakość jaką wtedy oferował Pionier i inne topowe urządzenia.

    Ja w to nie wnikam: moje zastrzeżenia koncentrowały się raczej na
    prośbie o odpimpanie się od montażu przestrzennego. On wygląda, jak
    wygląda, mechanicznie jest średni, produkcyjnie -- koszmar, ale
    elektrycznie może mieć znakomite właściwości, jeśli się go z głową
    wykona.

    > I tak używa elementów produkowanych pod kątem produkcji masowej.

    No bo innych teraz nie robią, to czego ma używać? :-)

    > Powinien je montować tak żeby była pewność że będzie bezawaryjne a nie
    > montować SOIC w powietrzu na drucikach podlutowanych do pinów.

    Wiesz, to jest bardzo trwały sposób montażu, znacznie lepszy niż
    podstawka. Popatrz na to oczami inżyniera, a nie estety: wytrzymałe
    mechanicznie przewodniki o duzym przekroju, znacznie większym, niż
    odpowiednia ścieżka na PCB. ;-)

    > Jednostkowa produkcja w perfekcyjnie zaprojektowanej i wykonywanej przez
    > CNC obudowie, a w środku płytka uniwersalna i druty prowadzone na krzyż.

    Pół chińszczyzny tak ma...

    > Złocenie to był kamyczek do ogródka audiofili.

    Wiem; podałem jedynie równie "sensowny" kontrprzykład u płytkorobów.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 194. Data: 2014-10-13 14:27:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie mają takiego przebicia jak zabawki audiovoodoo.

    Chyba nie doceniasz...

    http://luxclub.pl/gid,11288918,img,11288929,kat,1016
    273,galeria.html?T[page]=2

    Z czego wykonano ten zegarek, skoro życzą sobie za niego 2 miliony
    złotych? Izotopowo czyste złoto? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 195. Data: 2014-10-13 14:36:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wybór miedzy znachorem a medycyną *NIE* jest równorzędny.

    Dla mnie kluczem jest wybór: jeśli ktoś chce leczyć raka
    rumiankiem, to jego sprawa i mnie nic do tego. Ot, kolejny
    mały triumf teorii pana Darwina...

    > *NIGDY* się nie zmieniły w naszym pokoleniu. Mniej więcej od 100 lat
    > jesteśmy pewni że medycyna potrafi więcej niż przygłup z ziołami. Mamy
    > na to niezliczone dowody.

    Zdarzają się przygłupy z tytułem "lek. med." przepisujące ziółka
    ("kozłek jest dobry na wszystko...") i co im zrobisz?

    > "W tym kablu coś osiąga 91% prędkości światła".

    Stosunkowo prosto da się zmierzyć techniką reflektometryczną.
    Od razu wyjdzie, czy kłamie, więc umieszczanie takich deklaracji
    jest błędem.

    > "Lepszej jakości kabel ethernetowy powoduje bardziej punktowy bas".
    >
    > To jest od razu całe klamstwo.

    A w jaki sposób zamierzasz to wykazać? :->

    > Nieprawda. Zdecydowanej większości dupereli powtarzanych w gazetach
    > audiofilskich nie da się udowodnić.

    I nie tylko w nich. Przecież właśnie to napisałem, więc co jest
    "nieprawdą"? Na tym się opiera ten biznes...

    > Ba, on płaci by być okłamywanym i podświadomie o tym wie.

    A Ty go będziesz przymusowo leczył?

    > Niemoralne jest że kłamstwa te wchodzą z butami w sam środek nauki
    > próbując bełkotem podpierać się pseudo fizyką rodem z Łysenkizmu.

    Fakt, ale nie chce mi się znów rozmawiać o Global Łormingu... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 196. Data: 2014-10-13 15:03:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    273,galeria.html?T[page]=2

    > Z czego wykonano ten zegarek, skoro życzą sobie za niego 2 miliony

    Myślałem, że wskazałeś na ten najdroższy :(
    P.G.

  • 197. Data: 2014-10-13 15:12:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

> [...]
    273,galeria.html?T[page]=2
    > Z czego wykonano ten zegarek, skoro życzą sobie za niego 2 miliony

    Czy te zegarki są sprzedawane jako mające magiczne właściwości poprawy
    czasoprzestrzeni?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 198. Data: 2014-10-13 15:39:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Czy te zegarki są sprzedawane jako mające magiczne właściwości poprawy
    > czasoprzestrzeni?

    Nie wiem, nie stać mnie. Musiałbym sprzedać ze trzy te ledowe
    migacze po milion... Ale ceny godziwej w Twoim rozumieniu to
    chyba nie mają..?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 199. Data: 2014-10-13 15:48:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Nie wiem, nie stać mnie. Musiałbym sprzedać ze trzy te ledowe
    > migacze po milion... Ale ceny godziwej w Twoim rozumieniu to
    > chyba nie mają..?

    Ale nikt nie wmawia kupującym magicznych właściwości - czyli nie
    wyczerpuje znamion przestępstwa opisanego w art. 286 §1 k.k. I tu jest
    właśnie ta różnica pomiędzy wolnym rynkiem a oszustwem.

    BTW: właśnie Red Bull ma kłopoty za ,,dodawanie skrzydeł" w reklamie:
    http://www.pb.pl/3882211,15049,red-bull-zaplaci-bo-n
    ie-dodal-skrzydel

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 200. Data: 2014-10-13 16:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    RoMan Mandziejewicz wrote:

    >E tam. A niby co uzasadnia zaporowy koszt np. Lexusa albo

    Lexus wcale nie jest taki drogi, spojrz raczej na Porsche.

    Jakies tam roznice miedzy Lexusem a Toyota sa, wiec i uzasadnienie
    jest, ale ... na Discovery lecial cykl poswiecony luksusowym
    samochodom, byla i wypowiedz wlasciela, z ktorej wynikalo, ze zaleta
    drogiego samochodu jest to, ze on jest ... drogi.
    Podjezdzasz takim, i juz cie personel lepiej traktuje ...

    >drogiego zegarka w porównaniu do ich tańszych odpowiedników?
    >Różne są sposoby przedłużania, Romanie...

    Tym niemniej srodek ... wstyd :-)
    Lexus jest przynajmniej dobrze wykonczony, Ferrari szybkie itp ...

    J.