  • 1. Data: 2014-10-05 21:58:16
    Temat: Rurka termokurczliwa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy widac klej w rurce termokurczliwej z klejem?
    Kupiłem rurki, ale kleju nie widać. Sprzedawca sam zwątpił czy to są z
    klejem.
    Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei się?
    Chciałem zakończyć kabel grzejny taką rurką.

    Robert

  • 2. Data: 2014-10-05 22:25:15
    Temat: Re: Rurka termokurczliwa
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-10-05 21:58, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei się?
    > Chciałem zakończyć kabel grzejny taką rurką.

    Nie wiem czy wszystkie tak mają, ale tych których ja używałem miały klej
    i to mocno widoczny.
    Używałem od fi 120mm do 15mm. Klej był koloru niby taki mleczny, po
    podgrzaniu wypływał na końcach. Nie mocno ale było to widoczne.
    Co ciekawe, izolacja między żyłami spadała jak klej był gorący, po
    ostudzeniu było ok.

  • 3. Data: 2014-10-05 22:33:24
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-10-05 21:58, Robert Wańkowski pisze:
    > Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei się?
    Nie próbowałem. Podejrzewam że tak, jeśli przytrzymasz do ostygnięcia.
    Jeśli pytasz by zakończyć tak np kabel, to nie radziłbym.
    Albo coś do środka i zgrzać, albo są do tego specjalne termozgrzewalne
    kapturki, tylko nie wiem czy na małe średnice też.

  • 4. Data: 2014-10-06 08:08:35
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 05.10.2014 o 21:58, Robert Wańkowski pisze:
    > Czy widac klej w rurce termokurczliwej z klejem?

    U mnie słabo, ale widać.

    > Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei się?

    Tak.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 5. Data: 2014-10-06 12:05:01
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Czy widac klej w rurce termokurczliwej z klejem?

    widać jeśli wiesz na co patrzeć ty jak widać nie wiesz
    rurka z klejem jest trochę grubsza i sztywniejsza
    jeżeli masz dwie, jedna z klejem druga bez to od razu widać różnice
    jednak ty masz tylko jedną

> [...]
    > Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei
    > się? Chciałem zakończyć kabel grzejny taką rurką.

    sklei się
    jezeli dobrze podgrzejesz i ściśniesz kombinerkami to w tej z klejem
    wypłynie trochę kleju takiego jak w gluegunie
    przy normalnym zastosowaniu (obkurczenie na kablu) rurka trochę traci
    na długości i wtedy widać pozostałości kleju a czasami tworzy się taki
    wałeczek przy końcu na obwodzie

    jeffrey

  • 6. Data: 2014-10-06 21:07:20
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Czy rurka bez kleju po podgrzaniu i zaciśnięciu kombinerkami sklei się?
    > Chciałem zakończyć kabel grzejny taką rurką.

    W rurkach grubościennych klej zdecydowanie widać. Na dokładkę najlepsi
    producenci nanoszą na powierzchnię takich rur jakieś barwne ciapki
    zanikające po osiągnięciu właściwej temperatury - żeby łatwiej było
    kontrolować prawidłowość procesu (choć mnie wystarczy jak wycisnę z
    rurki ładną obrączkę kleju).

    W rurkach cienkościennych kleju jest mniej - i czasem trudno się go
    dopatrzeć.

    Rurka bez kleju raczej się sama nie sklei - chyba że zgrzejesz ja do
    temperatury mięknięcia. Ponadto rurka bez kleju nie uszczelni porządnie
    styku kabel - rurka.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2014-10-06 21:10:34
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jeffrey pisze:

    > widać jeśli wiesz na co patrzeć ty jak widać nie wiesz
    > rurka z klejem jest trochę grubsza i sztywniejsza
    > jeżeli masz dwie, jedna z klejem druga bez to od razu widać różnice
    > jednak ty masz tylko jedną

    NIekoniecznie. Są też cienkościenne rurki z klejem - w zasadzie o
    grubościach porównywalnych z co grubszymi bez kleju. Bo rury
    grubościennej, takiej do robienia zewnętrznych powłok muf kablowych to
    faktycznie ze zwykłym termokurczem pomylić się nie da.

> [...]
    > przy normalnym zastosowaniu (obkurczenie na kablu) rurka trochę traci na
    > długości i wtedy widać pozostałości kleju a czasami tworzy się taki

    A ja bym radził zacząć od nauki czytania ze zrozumieniem - jaki ci klej
    wypłynie z rurki bez kleju?

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-10-06 22:59:02
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-10-06 21:07, Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]

    możesz też oprócz kleju sprawdzić wielkość po skurczeniu

    najczęściej "zwykłe" mają z reguły 2:1 natomiast te z klejem 3:1 lub
    nawet więcej

  • 9. Data: 2014-10-07 07:20:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > A ja bym radził zacząć od nauki czytania ze zrozumieniem - jaki ci
    > klej wypłynie z rurki bez kleju?
    taaak, hmm przyganiał kocioł garnkowi...
    jeffrey

  • 10. Data: 2014-10-07 07:24:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Rurka bez kleju raczej się sama nie sklei - chyba że zgrzejesz ja do
    > temperatury mięknięcia.
    sama nie ale pod wpływem nacisku kombinerek już tak, wielokrotnie tak
    robiłem przy zakończeniu przewodu albo jak robiłem czujniki
    temperatury

    jeffrey