  • 201. Data: 2014-10-13 17:01:35
    Temat: Re: [OT] OMG!
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-13 14:36, Piotr Wyderski pisze:

    > Dla mnie kluczem jest wybór: jeśli ktoś chce leczyć raka
    > rumiankiem, to jego sprawa i mnie nic do tego. Ot, kolejny
    > mały triumf teorii pana Darwina...

    > Zdarzają się przygłupy z tytułem "lek. med." przepisujące ziółka
    > ("kozłek jest dobry na wszystko...") i co im zrobisz?

    > Stosunkowo prosto da się zmierzyć techniką reflektometryczną.
    > Od razu wyjdzie, czy kłamie, więc umieszczanie takich deklaracji
    > jest błędem.

    > A w jaki sposób zamierzasz to wykazać? :->

    Tylko kto ma coś wykazać? Chyba powinien wykazać ten, który reklamuje
    takie cuda. Tylko że on poprosi kolegę żeby napisał, że podczas
    odsłuchiwania usłyszał bardziej punktowy bas. Roman tego nie usłyszy, bo
    nie należy do wybrańców skupionych w kościele audiofilów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 202. Data: 2014-10-13 18:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >BTW: właśnie Red Bull ma kłopoty za ,,dodawanie skrzydeł" w reklamie:
    >http://www.pb.pl/3882211,15049,red-bull-zaplaci-bo-
    nie-dodal-skrzydel

    Hm, w USA ? Ciekawe ...

    No bo u nas stosowna ustawa o zgodnosci z umowa, mozna sie domagac
    miecza swietlnego w nokii, ale w USA maja reklamy takie bardziej
    fantazyjne.
    Aczkolwiek nie wszystkie, bo konkurencja czuwa.

    Choc i w GB ryzykuja
    https://www.youtube.com/watch?v=P4ckJFNkra8

    J.

  • 203. Data: 2014-10-13 18:20:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Tylko kto ma coś wykazać?

    W świecie idealnym: postulujący. W rzeczywistym: "to mi udowodnijcie,
    że nie słyszę! <tupanie nogami>". A gdybym wydał 10k na wzmacniacz,
    to sam bym te punktowe basy słyszał, i nie tylko... ;->

    > Roman tego nie usłyszy, bo nie należy do wybrańców skupionych w kościele
    audiofilów.

    Drogie rzeczy są lepsze. Taki schemat psychologiczny. Ludzie zazwyczaj
    odczuwają duży dyskomfort w sytuacji, gdy muszą przyznać się sami przed
    sobą do dokonania złego wyboru -- znacznie łatwiej jest uroić sobie te
    czarodziejskie cechy i wmawiać innym, że tego nie słyszą. Andrzejowi
    Ławie pozostawiam pociągnięcie tego rozumowania dalej... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 204. Data: 2014-10-13 18:48:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-10-13 14:36, Piotr Wyderski wrote:
    > Dla mnie kluczem jest wybór: jeśli ktoś chce leczyć raka
    > rumiankiem, to jego sprawa i mnie nic do tego. Ot, kolejny
    > mały triumf teorii pana Darwina...

    Kluczowe tutaj bylo pytanie: czy sprzedawanie bredni jest etyczne. Nie
    jest etyczne tak samo jak namawianie na leczenie raka rumiankiem. Ja się
    nie odnoszę do tego czy wolno. Ja się odnoszę do tego czy to jest
    etyczne. Nie jest.

    > Zdarzają się przygłupy z tytułem "lek. med." przepisujące ziółka
    > ("kozłek jest dobry na wszystko...") i co im zrobisz?

    Obowiązkowy egzamin lekarski co rok z *aktualnego* stanu wiedzy. Nie
    zdajesz - idziesz kopać rowy (bo niby co innego lekarz by potrafił?). W
    kilku innych zawodach chętnie też to zobaczę.

    > Stosunkowo prosto da się zmierzyć techniką reflektometryczną.
    > Od razu wyjdzie, czy kłamie, więc umieszczanie takich deklaracji
    > jest błędem.

    I o to chodzi że jest i nie mozna z tym za wiele zrobić. Wolność słowa.

    > A w jaki sposób zamierzasz to wykazać? :->

    To aksjomat informatyczny.

    > A Ty go będziesz przymusowo leczył?

    Jestes w branchu dotyczącym pytania "czy to etyczne". Ja jestem wręcz za
    tym żeby koleś od wzmacniacza na kolanie sprzedawał jeszcze drożej. Im
    więcej wyssa kasy od debili tym bardziej to nieetyczne, ale jako tak
    czuje - że słuszne.

  • 205. Data: 2014-10-13 19:58:59
    Temat: Re: OMG!
    Od: s...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > W twierdzeniu że ta smętna, byle jaka płytka prototypowa z pojedynczym
    >
    > opampem i kilka drutów idących sobie na skuśkę wewnątrz obudowy, to
    >
    > efekt wieloletniej ewolucji zmierzającej do tworu prawie że idealnego.

    Wliczajac szkole - moze tak byc.

  • 206. Data: 2014-10-13 20:43:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-13 14:07, Piotr Wyderski pisze:

    > E tam. A niby co uzasadnia zaporowy koszt np. Lexusa albo
    > drogiego zegarka w porównaniu do ich tańszych odpowiedników?
    A widziałeś je w środku? bo ja tak, pokazywali jak są produkowane jedne
    z droższych zegarków, precyzyjny projekt, rzekłbym inowacyjny bo
    mechanizm ma np zegar uzględniający lata przęstępne na ponad sto lat,
    do tego precyzyjny wycyzelowany mechanizm, droższe mają dodatkowo złoto,
    diamenty itd.
    Podobnie z autami które mają wiele "dodatków" niedostęponych nawet w
    drogich limuzynach. Porównywanie tego pająka do solidnych inżynierskich
    konstrukcji jest śmieszne. Twierdzenie że to luksus jest komiczne
    łagodnie mówiąc.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 207. Data: 2014-10-13 21:23:17
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-10-12 19:59, sundayman pisze:

    > A ja owszem, parę lat temu jeździłem sobie S-type, i obiecałem sobie
    > kupić. Dla komfortu i jakości właśnie.

    No ale ten producent: Tata Motors... Fuj!!!!!! ;-)

    pzdr
    mk

  • 208. Data: 2014-10-13 21:59:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-13 21:23, mk pisze:

    > No ale ten producent: Tata Motors... Fuj!!!!!! ;-)

    Za 10 lat będzie jak teraz Kia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 209. Data: 2014-10-13 22:17:56
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-10-09 17:26, Irokez pisze:

    > A jaką Ty masz pasję?

    Pierdzielić po Usenecie trzy po trzy ;-)

    pzdr
    mk

  • 210. Data: 2014-10-13 22:21:29
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-10-09 18:30, sundayman pisze:
    > Mnie najbardziej boli co innego - elektronika jest jakby nie było "nauką
    > ścisłą". Przynajmniej w paru dziedzinach dość dobrze określono, co i jak
    > działa, i jak należy robić, żeby było dobrze.

    Masz na myśli prawa Murphego? ;-)

    pzdr
    mk