  • 51. Data: 2009-10-08 15:10:20
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Twój DaRMuL (DarkRoom MultiLever) się nie sprzeda.
    > Tylko spójrz na nazwę. ;-)

    Wymyśliłem inną - phune, od foto i gałek do kręcenia, a równocześnie po
    polsku będzie wymawiany... inaczej, co będzie w ucho wpadać :)
    No, ale w wyobraźni to wszystko oczywiście... bo na razie jest darmul
    rzeczywiście.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-10-08 16:52:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > Ale monitor czy papier ma jeszcze mniejszą dynamikę, więc jeśli chcemy
    > zobaczyć WSZYSTKO to co udało się zarejestrować to musimy zarówno JPG i
    > RAW poddać niestandardowej obróbce.

    No i m.in. stąd mamy niszę na HDR-y - żeby udało się na ekranie upchnąć
    dynamikę, na którą ten nie pozwala.

  • 53. Data: 2009-10-08 16:54:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No i m.in. stąd mamy niszę na HDR-y - żeby udało się na ekranie upchnąć
    > dynamikę, na którą ten nie pozwala.

    Ale HDR to sposób obróbki kilku różnych ekspozycji w celu zmieszczenia
    większej dynamiki niż jest w stanie zarejestrować za jednym razem
    matryca. A wynik i tak jest przedstawiany jako jpg, png, czy inny tiff.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 54. Data: 2009-10-08 17:20:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, John Smith wrote:

    > Poważnie?
    > W wielu dokumentach patentowych widnieją jedynie rysunki i schematy
    > rozwiązania, tak jakby jeszcze nie istniała fizyczna realizacja danej idei.

    Hm...
    Czytam Ci ja ustawę, i wychodzi że mam jakieś staroświeckie przekonania:
    rzeczywiście jest zapis, iż wystarczy aby "fachowiec umiał opis
    urzeczywistnić".
    Thx. za korektę!

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2009-10-08 17:31:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, Grzegorz Maj wrote:

    > No to wyobraz sobie czarno-czerwony obiekt. Jaka bedzie wtedy rozdzielczosc
    > luminancji?

    Odpowiedź uzyskamy w odpowiedzi na pytanie, czy obraz z "niebieskich"
    pikseli będzie cały czarny.
    I wydaje się (odpowiedź) dość oczywista.
    Przynajmniej w zakresie, w którym sygnał ma dostateczny poziom,
    o czym niżej. Pozwoliłeś się "upolować", popełniając błędne założenie
    i kładąc na nie akcent :D

    W szczególności po przyjęciu *założenia* (którego nie skrytykowałeś),
    że barwę interpolujemy - a tym samym algorytm "ma prawo" przyjąć
    stosowną korektę dla pikseli "zielonych" i "niebieskich".
    Przy okazji wychodzi, że dla przedmiotów czerwono-czarnych (w skrócie:
    czerwonych) i niebiesko-czarnych (w skrócie: niebieskich) mamy do
    czynienia z "hardware HDR model Fuji SR", co skądinąd jest prawdą
    (o ile algorytm umie wyciągać szczegóły z przepalonych miejsc,
    *zakładając*, iż skoro obraz np. ma być czerwony, to z niebieskiego
    mamy po prostu kilka EV mniej, stosownie do ch-ki filtra).
    Oczywiście, przy przepaleniach, rozdzielczość spadnie do 1/4

    To samo mamy z drugiej strony ch-ki: nie da rady "wyciągnąć" max
    rozdzielczości na granicy szumów, bo dla czerwonego światła
    niebieski piksel ma sygnał już sporo pod podłogą (i vice versa).

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2009-10-08 17:39:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, Andrzej Popowski wrote:

    > Szumy nie są ze sobą skorelowane, dlatego ich moc nie dodaje się
    > arytmetycznie. Suma szumów z 3 matryc będzie średnio większa nie 3
    > razy ale pierwiastek z 3 razy.

    Jeden moment.
    Redukcja (z "N" do sqrt("N")) o której piszesz ma zastosowanie, jeśli
    mierzymy *ten sam* sygnał (wielokrotnie).
    Nasze matryce mierzą różne sygnały - różne kolory.
    W zakresie w którym sygnały są "rozdzielne" nie mamy więc żadnego
    wpływu (sygnału z matryc na siebie), w zakresie w którym widma
    sygnału się nachodzą, będziemy musieli (w razie chęci "wydłubania"
    sygnału z pasm które się nachodzą, znaczy nie są dość rozdzielone
    jak na nasze potrzeby) z powrotem przywrócić ten szum - bo trzeba
    będzie (raczej) odjąć sygnały z matryc, szumowi na jedno wychodzi,
    z powrotem wzrośnie, a sygnałowi nie (bo zmaleje).
    Czyli proporcja sygnał/szum spadnie. O "brakujące" sqrt(N) :D

    Jedyny rzeczywisty zysk jest na bezstratności rozdzielenia,
    bo jak filtry (kolorowe) coś zeżrą, to rzeczywiście jest nieodwołalna
    strata.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2009-10-08 18:15:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Już wrzuciłem:
    > http://wyslijto.pl/plik/tu7yrdouw1

    No to jak? Bawisz się, czy nie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 58. Data: 2009-10-08 18:15:46
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Kilkadziesiąt tysięcy chyba, bliżej setki. I to jeszcze jakaś
    > rejonizacja jest (dla różnych obszarów chronienia), w każdym razie tak
    > to zrobili, żeby cienkie bolki wykopyrtnąć na wstępie.

    Około 100 tys. $ na pokrycie najważniejszych rynków: EU, USA, Japonia.

    m.
    --
    Wszyscy leżymy w rynsztoku, ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.
    - Oscar Wilde

  • 59. Data: 2009-10-08 20:36:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ciągle głucho :/
    A ja bardzo chętnie bym stosował HDR w sugerowany sposób, żebym zauważył
    efekty. A tak, skoro mi nie wychodzi i teoria potwierdza, że nie
    powinno, to się więcej nie silę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 60. Data: 2009-10-08 23:31:42
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 8 Oct 2009 19:39:28 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Jeden moment.
    > Redukcja (z "N" do sqrt("N")) o której piszesz ma zastosowanie, jeśli
    >mierzymy *ten sam* sygnał (wielokrotnie).

    Zapewne masz na myśli sygnał tworzący obraz. Ale ja tego nie tykam, po
    porstu stwierdzam, że sygnał stochastyczny nie sumuje sie tak, jak to
    opisał przedmówca.

    > Nasze matryce mierzą różne sygnały - różne kolory.

    Albo rozważamy HDR albo RGB. Ale fakt: ani w przypadku HDR ani RGB nie
    będzie prostego sumowania sygnałów z matryc.

> [...]
    >z powrotem wzrośnie, a sygnałowi nie (bo zmaleje).
    > Czyli proporcja sygnał/szum spadnie. O "brakujące" sqrt(N) :D

    Nie bardzo rozumiem, jakie odejmowanie chciałbyś wykonac. Ale tak w
    ciemo zasugeruję, że odejmowanie podobnie jak sumowanie dwóch
    podobnych sygnałów zwiększa dostępny zakres wartości 2x. A szumy rosną
    tak, jak napisałem ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski