  • 1. Data: 2010-02-01 20:49:38
    Temat: O wyższości "wielkich" nad "niezależnymi"
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Popadło na Canona (choć inni zapewne nie lepsi), ale w końcu ktoś podszedł
    do sprawy rozrzutu jakości systematycznie:
    http://www.slrgear.com/articles/variation_canon50f14
    /canon50f14.htm
    Porażające, szczególnie jeżeli zauważymy, że ani to szkło o skomplikowanej
    konstrukcji, ani bardzo tanie...
    I na dokładkę widać wyraźną "stronniczość" producenta - "lewa strona" zawsze
    wypada lepiej. Jakby coś im się w fabryce zafiksowało... Krótko mówiąc
    ISO900x - jak raz zrobimy dziadostwo, to system sterowania jakością
    zagwarantuje, że dziadostwo wyjdzie za każdym razem ;)

    Może powinny wrócić rozwiązania z czasów, kiedy na sprzęcie pojawiała się
    nalepka JCII...

  • 2. Data: 2010-02-01 21:31:15
    Temat: Re: O wyższości "wielkich" nad "niezależnymi"
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > mówiąc ISO900x - jak raz zrobimy dziadostwo, to system sterowania jakością
    > zagwarantuje, że dziadostwo wyjdzie za każdym razem ;)

    Średnio mnie takie testy interesują (nie czytałem), ale nasuwa sie
    spostrzeżenie, że może mieli jakiś zafiksowany błąd pomiaru albo na przykład
    matrycę krzywo umieszczoną.

  • 3. Data: 2010-02-01 21:38:19
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > mówiąc ISO900x - jak raz zrobimy dziadostwo, to system sterowania jakością
    > zagwarantuje, że dziadostwo wyjdzie za każdym razem ;)

    To zabawne, bo jedyny egzemplarz 50/1.4 który sprawdziłem w miarę dokładnie,
    również miał jedną stronę gorszą dla małych przysłon. Odniosłem jednak
    wrażenie, że był to rezultat przesunięcia płaszczyzny ostrości. Na dodatek w
    zakresie f/1.8 do f/2.2 był zauważalnie mniej ostry niż "wydmuszka" 50/1.8.
    Być może to przypadek...

    --
    Lol

  • 4. Data: 2010-02-01 22:13:31
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > mówiąc ISO900x - jak raz zrobimy dziadostwo, to system sterowania jakością
    > zagwarantuje, że dziadostwo wyjdzie za każdym razem ;)

    pal licho jakies taniochy po 1400zl ;) co maja powiedziec ludzie
    ktorzy kupuja sobie takiego 50 1.2L... za 3-4x wieksza kase...
    Moj mial spory FF, druga osoba ktora znam ma tez problem z
    tym szklem w postaci BF i tak na przyslonach 1.2-1.8 jest nieuzyteczne.

    Jedyna rada kupujac szkla przebieracw egzemplarzach.

    Roger

  • 5. Data: 2010-02-02 07:27:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 23:13, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > tym szklem w postaci BF i tak na przyslonach 1.2-1.8 jest nieuzyteczne.
    >
    > Jedyna rada kupujac szkla przebieracw egzemplarzach.

    50/1,2 optycznie jest slabszy od 50/1,4

    nie rozumiem w ogole po co ludzie kupuja takie szklo w obudowie
    granatu.
    jesli ze wzgledu na trwalosc , to w tym czasie moge zuzyc za te kase 3
    szt 50/1,4 majac lepsza jakosc obrazu.

    ale tak jest ze wszystkimi b. jasnymi obiektywami - na pelnej dziurze
    rysuje marnie.

    po to sie kupuje 50/1,4 . zeby miec od przysony 2,8 wysmeinity
    optycznie obiektyw.

    z ciekawosci pomierze u siebnie rozdzielczosc na wszystkich 4 rogach -
    w praktyce nie zaobserwowoale jakiejs istotej roznicy w jakosci
    odwzorowania , ale mam tez jeden z piewszych egzemplarzy i malo
    zuzywany - wowcza canon nie odwalal jeszcze takij masowki jak dzisiaj.

  • 6. Data: 2010-02-02 07:46:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wrote:
> [...]
    > tym szklem w postaci BF i tak na przyslonach 1.2-1.8 jest nieuzyteczne.
    >
    > Jedyna rada kupujac szkla przebieracw egzemplarzach.

    jak chcesz przebierac w szklach w sklepie , w ktorych inni zgodnie z
    ta rada tez przebieraliby ?
    czyzby ze wzgledu na przypadkowe trafienie akurat na taki egzemplarz ,
    ktory bedzie dostrojony akurat do posiadanego korpusu.?
    toz za 2 ,3 miesiace przy intensywnej pracy trzeba znowu dokonac
    strojenia , jako ze te lustra AF na lustzrze glownym , cholery
    zmieniaja wskutek pracy ( dotarcia ) polozenie na tyle ze trza
    regulowac.

    Dla stalki pojecie FF BF jako wada konstrukcyjna czy wykonawcze nie
    istnie.
    Zwyczajnie trza dostrajac. W fotografii zawodowoej na wysokim poziomie
    fimy zalecaja co najmniej raz w roku servis sprzetu , w ktorym tez sie
    dostraja obiektywy. W fotografii domowej a tym bardziej w przeszlosci
    w prl czy po prl cos takiego nie miescilo sie w glowie , nikt sobie
    nie zdawal sprawy z takiej koniecznosci.
    Aparat japonski z obiektywem byl na cale zycie.

    Ja zamawiam obiektywy na intenecie ,dostaje oryginalnie zapakowane ,
    niczego nie wybieram , dostrajam i dziala tak jak to z definicji
    dzialac moze.
    Najtaniej wychodzi korpus z softem do strojenia , wowczas wszystkie
    obiektywy daja z siebie to co dac moga.

  • 7. Data: 2010-02-02 07:49:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 22:38, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > zakresie f/1.8 do f/2.2 był zauważalnie mniej ostry niż "wydmuszka" 50/1.8.

    w tym obiektywei od 2,8 w dol rozdzielczosc wyraznie spada , lawinowo.
    na 2, 0 da sie jeszcze akceptowac , na 1,4 mydli juz wyraznie.
    wszystkie tak maja. od 2,8 w gore jest juz b dobrze.

  • 8. Data: 2010-02-02 07:50:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 22:31, "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:
    4/canon50f14.htm

    > Średnio mnie takie testy interesują (nie czytałem), ale nasuwa sie
    > spostrzeżenie, że może mieli jakiś zafiksowany błąd pomiaru albo na przykład
    > matrycę krzywo umieszczoną.

    doladnie
    wypadaloby jeden obiektyw pomierzyc z 5 - cioma korpusami jeszcze.

  • 9. Data: 2010-02-02 09:17:28
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > matrycę krzywo umieszczoną.

    >doladnie
    >wypadaloby jeden obiektyw pomierzyc z 5 - cioma korpusami jeszcze.

    Jeżeli korpus byłby zły, wyszłoby to z innymi szkłami. Zakładam, że do
    testów używają ten sam egzemplaż...

  • 10. Data: 2010-02-02 09:28:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Je eli korpus by by z y, wysz oby to z innymi szk ami. Zak adam, e do
    > test w u ywaj ten sam egzempla ...- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jest tam napisane , ze test byl robiony z 5 d
    nie ma informacji na ile ten egz jest " swiety" tzn pewny.
    mozliwe ze tak jest , ale rzeczywiscie rodzi sie pytanie , czy nie
    jest to tez aby kwestia aparatu ?
    na wiekszych przyslonach wskutek wiekszej GO blad rozmycia ulega
    "zatuszowaniu".
    nie wiem , to tylko takie pytanie .
    spawdze swoj egzemplarz