  • 1. Data: 2010-02-01 19:25:38
    Temat: Re: Pomoc przy wyborze Nikus D5000 + 18-105 VR czy Nikus D90 + 18-55 VR?
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > Co byscie w moim przypadku zrobili? Nie ukrywam, ze nie szybko wejde w
    > jakies nowe szklo po zakupieniu ktoregos z tych dwoch zestawow.

    Jak dla mnie D90 (zresztą sam takie kupiłem)
    Czemu - drugie LCD na górze, wspomniany juz śrubokręt, większy główny LCD,
    rodzaj baterii.

    Przemek
    www.kluchojady.waw.pl

  • 2. Data: 2010-02-01 20:40:25
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Jak dla mnie D90 (zresztą sam takie kupiłem)
    > Czemu - drugie LCD na górze, wspomniany juz śrubokręt, większy główny LCD,
> [...]

    Teoretycznie racja. D90 jest lepszy. Tylko teraz po co ten śrubokręt. Praktcznie
    tylko dla obiektywu 50 mm. Wybór obiektywów z napędem jest coraz wiekszy. U
    Sigmy i Tamrona tez.
    LCD na górze - można pominąć. Nic co zdjęć nie wnosi.
    Wiekszy główny LCD - też nie ma znaczenia.

    D5000 ma taką samą matrycę jak D90 i robi praktycznie jakościowo takie same
    zdjęcia. Jak nie masz zamiaru kupowac innego obiektywu miż kit to lepiej wybrać
    D5000 z 18-105. Zdecydowanie.
    Tylko tak ci sie teraz wydaje, że nie będziesz kupował innego szkła. Jak kupisz
    lustrzankę to potem będziesz kasze bez skwarków wsuwał, żeby zaoszczędzć na nowe
    szkło. To po kupnie D90 z kitem będzie oczywiste.
    Za pół roku, tak koło sierpnia 2010 ukaże się nastepca D90 i twój D90 będzie juz
    do tyłu. D5000 będzie mniej do tyłu bo mniej kosztuje.
    D90 z kitem to minimalizm i niejako wymusza zalup nowego szkła.
    Z d5000 i 18-105 jakis rok -może póltora wytrzymasz zmini nie zacznie cię
    ponowniw skręcać.

  • 3. Data: 2010-02-01 21:44:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-01 21:40:25 +0100, "Gil" <g...@o...pl> said:

    > Za pół roku, tak koło sierpnia 2010 ukaże się nastepca D90 i twój D90
    > będzie juz
    > do tyłu.

    Ta, oficjalnie ogłoszą w sierpniu, na półkach pojawi się dopiero w
    październiku, a na szerszą skalę może już w grudniu. Na początku w MSRP
    - zakładając tą samą cenę, co D90, to na dzisiaj byłoby to jakieś 3900,
    dopiero po kolejnych paru miesiącach taniej. Dla porównania teraz D90
    to okolice 2500 zł za body.

    de Fresz