  • 31. Data: 2010-03-26 14:38:22
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wštku poniżej)
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hoidap$tg7$1@news.onet.pl...

    > Nie jestem budowlancem z wyksztalcenia wiec nie wiem czy na budowie sa
    > prety czy druty ale napewno w elektronice nie stosuje sie drutow.

    zdziwiłbyś się

    e.

  • 32. Data: 2010-03-26 15:04:31
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wątku poniżej)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nikt ci nie kaze czytac moich postow a od moich nauczycieli trzymaj sie z
    > daleka bo wyksztalciloi wielu zdolnych Inzynierow.

    Ba, gdybym wiedzial ktorzy to ostrzeglbym znajomych by trzymali swe dzieci z
    dala od nich.

    > I wybacz ale jesli ktos nie odroznia druta od przewodu to powinien zmienic
    > grupe dyskusyjna.

    Po informacje o pretach zbrojeniowych (nie drutach wyksztalciloi Inzynierze)
    zapraszam na grupe budownictwo.

  • 33. Data: 2010-03-26 15:47:09
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

> [...]
    >
    > Mamy absolutną przestrzeń barw XYZ. Wiemy, że każda barwa się w niej
    > zawiera, problem tylko w tym, jak ją zrealizować.
    >
    > Przyznam, że nie bardzo rozumiem ideę barw XYZ - zawsze myślałem, że są
    > to rzeczywiste barwy, tylko dość "daleko" od światła widzialnego, np. w
    > podczerwieni czy ultrafiolecie, tak że ich kombinacja liniowa jest w
    > stanie pokryć całą przestrzeń widzialną. Tylko wtedy wystarczyłoby

    > nadawana w 4:2:0, a więc pasmo koloru jest maksymalnie ścięte i w
    > zasadzie ten subpiksel Y będzie pracował współliniowo z R+G.
    >
    > Chętnie poczytam kolegów opinie w tej materii,

    osobiscie wolalbym zwyczajnie dodawac pasmo ultrafioletu i podczerwieni, na
    ktore oko byc moze jest tak samo niewrazliwe (bo posiada tylko TRZY rodzaje
    receptorow zdolnych dekodowac kolor) - ale natura w tych barwach jest o
    wiele bardziej 'ciekawsza' niz (w badz co badz waskim) nie pokrytym pasmie
    widzialnym.

    mozna by wiec probowac konstruowac algorytmy 'translacji' niewidocznych
    kolorow, przesuwajac je w pasmo widzialne, mozna tez lepiej rozpoznawac
    rozne substancje chemiczne (i co za tym idzie przedmioty... np. rozrozniac
    kwiaty sztuczne od prawdziwych)

    oczywiscie mowa tu raczej o sprzecie typu aparaty cyfrowe, bo telewizor
    swiecacy widmem ktore widza co najwyzej pszczoly i koty to raczej srednio
    mnie interesuje ;)

  • 34. Data: 2010-03-26 15:57:29
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Okuramaya. To co ja lutowałem dzisiaj cały dzień? Wyglądało jak drut,
    > lutowało się jak drut. Musi kynar jak drut...
    >
    > Waldek

    Druta to mozna co najwyzej ciagnac a lutowac jesli juz to przewod.

  • 35. Data: 2010-03-26 16:00:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.03.2010 16:47, schrieb Piotr "Curious" Slawinski:

> [...]
    > rozne substancje chemiczne (i co za tym idzie przedmioty... np. rozrozniac

    te algorytmy są i mają się dobrze. Pooglądaj obrazki astronomiczne. Do
    detektorów i urządzeń pomiarowych stosuje się sensory czułe na UV lub
    IR. Przy IR masz jednak ten problem, że w okolicach 1100nm krzem wysiada
    i trzeba przejść na GaAs. A te draństwa są drogie. Chciałem kiedyś kupić
    chip 512x512 GaAs, pracujący do 6mikro-m, ale kosztował >>1kEUR.

    > oczywiscie mowa tu raczej o sprzecie typu aparaty cyfrowe, bo telewizor
    > swiecacy widmem ktore widza co najwyzej pszczoly i koty to raczej srednio
    > mnie interesuje ;)

    aparaty cyfrowe mają filtry, by właśnie te pasma wyciąć. Aby mieć IR
    wystarczy odkleić filtr z sensora (czasem się da), dla UV jest już
    trudniej, musisz mieć inne "opakowanie" sensora, ale jak zamówisz, to ci
    zrobią ;-).

    Waldek

  • 36. Data: 2010-03-26 16:01:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 16:57:29 +0100, wirefree wrote:

    >Druta to mozna co najwyzej ciagnac a lutowac jesli juz to przewod.

    Nawojowe zawsze byly druty.

    Aczkolwiek przy kynarze to bym sie zastanowil co to ..

    J.

  • 37. Data: 2010-03-26 16:07:10
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast w?tku poniżej)
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    J.F. pisze:

    > Nawojowe zawsze byly druty.
    >
    > Aczkolwiek przy kynarze to bym sie zastanowil co to ..
    >
    > J.

    Tak drut nawojowy emaliowany, kilka trafek sie nawinelo to fakt.

    Co nie zmiania faktu ze wirefree to bezprzewodowy nie bezdrutowy.

  • 38. Data: 2010-03-26 16:24:13
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast watku ponizej)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010 21:48:07 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    >ekranie telewizora. Ale chyba tak się nie da - chyba barwy XYZ są jakieś
    >wirtualne i nie odpowiadają rzeczywistym długościom promieniowania EM.

    Tak wlasnie jest - to sa .. nawet nie tyle barwy, co wspolczynniki
    wirtualne.

    Tu masz ladne wykresy
    http://en.wikipedia.org/wiki/CIE_1931_color_space

    te "wirtualne barwy" sa tak dobrane zeby rzeczywiste kolory nie dawaly
    ujemnych wartosci, a tylko dodatnie.

    Z wykresu widac tez ze zolty ladnie lezy jako liniowa kombinacja
    zielonego i czerwonego, wiec pomysl Panasonica raczej nie ma sensu.

    A zobaczcie jeszcze tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Chinesischer_Goldb
    arren.JPG

    Czy na waszych monitorach czegos brakuje ? :-)

    >Współczesna przestrzeń barw praktycznie została narzucona przez
    >telewizję w latach 50. i przykrojona nie ze względu na możliwości
    >luminoforu, co ze względu na szerokość pasma chrominancji w kanale
    >telewizyjnym. Stąd przestrzeń barw NTSC to tak naprawdę wąski trójkącik,
    >w stosunku do tej "podkowy" XYZ.

    IMO to jednak z luminoforow wynikalo, bo czemu nie mialby to byc
    wiekszy trojkat ?

    Inna sprawa ze byc moze strata z tego ograniczenia nie jest duza.

    J.

  • 39. Data: 2010-03-26 16:25:44
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > sobie mógłbyś druta sam pociągnąć, gdybyś go miał. Przewody są różne.
    > Mogą być m.in. drutem miedzianym, srebrzonym, linką miedzianą,
    > srebrzoną, przewód ekranowany, koncentryczny, ...
    > Albo np. drut Pt-Ir w izolacji teflonowej, co mi tu zalega na biurku.
    >
    > Drut jest drutem, a tobie widocznie brakuje więcej, niż tylko druta
    >
    > Waldek

    Tak wlasnie drut jest drutem a przewod przewodem i to mi wbijali do
    glowy przez 5 lat nauki, jesli ktos twierdzi ze wirefree to bezdrutowy
    jest dla mnie zwyklym idiota i ignorantem bez szkoly.

  • 40. Data: 2010-03-26 16:25:51
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>