  • 1. Data: 2010-03-24 14:56:12
    Temat: nadajnik RF433
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    Witam
    Czy ktoś może wie jaki to jest układ nadajnika RF 433MHz, zdjęcie poniżej?
    http://www.ust.tke.pl/wilk/rf433.jpg
    Oznaczenie ma HD 451(zaznaczony na czerwono), czy można go gdzieś kupić,
    ewentualnie jakiś zamiennik? W odbiorniku jest podobny i ma oznaczenie
    HDF401.
    Tomek W

  • 2. Data: 2010-03-24 19:38:19
    Temat: Re: nadajnik RF433
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    A chcesz akurat taki czy inny na 433 MHz?

  • 3. Data: 2010-03-24 23:57:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-24 15:56, wilkxt pisze:

> [...]
    > Oznaczenie ma HD 451(zaznaczony na czerwono), czy można go gdzieś kupić,
    > ewentualnie jakiś zamiennik? W odbiorniku jest podobny i ma oznaczenie

    Element zaznaczony na obrazku to tylko filtr SAW montowany
    powierzchniowo - podobny np. do takich:
    http://www.oscilent.com/spec_pages/rf_sawfilter_down
    load/rf_saw_filters_805-433-b.pdf

    Jeżeli szukasz odpowiedzi o cały nadajnik (całą płytkę) to pokaż więcej
    płytki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-03-25 07:29:58
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    najlepiej taki albo przynajmniej o takich samych parametrach

    Tomek W

  • 5. Data: 2010-03-25 07:42:16
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    > Element zaznaczony na obrazku to tylko filtr SAW montowany
    > powierzchniowo - podobny np. do takich:
    > http://www.oscilent.com/spec_pages/rf_sawfilter_down
    load/rf_saw_filters_805-433-b.pdf

    głownie chodziło mi o ten nadajnik, tak żebym mogł zastapić ten w pilocie,
    gdzie można go kupić?

    > Jeżeli szukasz odpowiedzi o cały nadajnik (całą płytkę) to pokaż więcej
    > płytki.

    Pilot słyży do sterowania roletami w oknach, układem kodującym sygnał jest
    mikrokontroler PIC16CF628A
    http://www.ust.tke.pl/wilk/1.jpg
    http://www.ust.tke.pl/wilk/2.jpg
    Domysla sie ktos jak kodowany może być sygnał nadawany z mikrokontrolera?
    Czy to może być Manchester?

    pozdrawiam
    tomek

  • 6. Data: 2010-03-26 00:04:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-25 08:42, wilkxt pisze:

> [...]
    > http://www.ust.tke.pl/wilk/2.jpg
    > Domysla sie ktos jak kodowany może być sygnał nadawany z mikrokontrolera?

    Może być. Najprościej będzie kupić pierwszy z brzegu odbiornik na
    433MHz, doczepić się oscyloskopem i rozczaić kodowanie. Zwykle jest
    banalne. Z braku oscyloskopu wystarczy AVRek, dane szybko przez radio
    nie idą. Jako odbiornik na 433MHz można zastosować coś ze stacji HopeRF
    albo Telecontrolli.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-03-26 09:18:29
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    > Może być. Najprościej będzie kupić pierwszy z brzegu odbiornik na 433MHz,
    > doczepić się oscyloskopem i rozczaić kodowanie. Zwykle jest banalne.

    Tu ( http://www.ust.tke.pl/wilk/p2.jpg) mam zrzut z oscyloskopu dla jednego
    przycisku, 5 przebiegów, przycisk byl 5 razy wcisniety. Jak widać po
    przebiegach, pierwsza częśc jest stała i druga też, zmienia się tylko pewien
    fragment w srodku zaznaczony miedzy czerwona a niebieska linia.Natomaist
    fargment między zółta a czerwoną linia jest stały dla jednego przyciaku,
    natomiast zmienia się gdy wcisne inny przycisk.

    Pozdrawiam
    Tomek W

  • 8. Data: 2010-03-26 09:36:15
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

> [...]
    > linia.Natomaist fargment między zółta a czerwoną linia jest stały dla
    > jednego przyciaku, natomiast zmienia się gdy wcisne inny przycisk.

    Uzywając kodu manchaster
    otrzymałem takie ciągi
    1|000|01101(001)1
    1|010|01101(011)1
    1|001|01101(000)1
    1|111|01101(110)1
    1|110|01101(111)1
    jak widać zmieniają sie tylko trzy pierwsze i trzy ostatnie bity nie licząc
    tych jedenek na poczatku i koncu, ktos ma pomysł weług jakiej reguly jest ta
    zmiana?

    Pozdrawiam
    Tomek W

  • 9. Data: 2010-03-26 09:48:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.03.2010 10:36, schrieb wilkxt:

> [...]
    > tych jedenek na poczatku i koncu, ktos ma pomysł weług jakiej reguly jest ta

    musiałbyś trochę więcej dać, czy to się powtarza, czy nie. W jednym
    ciągu wygląda na prosto: najpierw grupa trójkowa, a na końcu to samo z
    zanegowanym LSB.

    Waldek

  • 10. Data: 2010-03-26 12:59:36
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    > musiałbyś trochę więcej dać, czy to się powtarza, czy nie. W jednym ciągu
    > wygląda na prosto: najpierw grupa trójkowa, a na końcu to samo z
    > zanegowanym LSB.

    Problem w tym, ze o ile jak wciskałem po kolei ostatni przycisk to bity za
    niebieska linia byly stałe, to jak wcisnalem inny przycisk i powrocilem do
    poprzedniego to już bity za niebieska linia uległy zmianie, jedynie te
    miedzy zolta a czerwona sa stałe co by znaczylo ze to odpowiada kodowi
    przyciku

    Pozdrawiam

    Tomek W