  • 51. Data: 2010-03-27 15:46:48
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wštku poniżej)
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
    > niepotrzebne.

    Ale skoro wychodzą ujemne wartości przy RGB, to widać że to za mało.

    > No chyba ze te monitorowe R i G nie sa mocno nasycone, i to sie odbija
    > na odbiorze zoltego .. watpie ..

    Przed LCD-kami miałem taki stary ale jary monitor na Trinitronie -
    kolory miał przepiękne (ale nie wiem czy wierne) - pamiętam jak na nowo
    oglądałem i podziwiałem zdjęcia i grafiki. Po zamianie na LCD to już nie
    to - kiedyś przeglądałem jakieś stare pliki i się dziwiłem co ja w tym
    widziałem. Teraz mam LG W2600HP - kolory ma troche żywsze niż poprzedni,
    ale gradienty pokazuje fatalnie - widać prążki. Do tego ten fioletowawy
    czerwony - już się do niego przyzwyczaiłem, ale na początku myślałem, że
    go wywalę. Teraz wydaje mi się normalny, natomiast na laptopie - to nie
    jest czerwony (a był;)) tylko brązowy.

    Mirek.

  • 52. Data: 2010-03-27 22:28:10
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wątku poniżej)
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > No wlasnie. Poniewaz ma tylko 3 rodzaje receptorow, to cale widmo
    > niepotrzebne.

    Masz oczywiście rację.
    Jest tylko jeden problem: nie mamy idealnych emiterów RGB o dokładnej
    charakterystyce oka, perfekcyjnej liniowości i nieskończonej dynamice
    poziomu emisji. Prowadzi to do tego, że czasem łatwiej poskładać
    wymagany emiter z 4, 5, czy 6 składowych, żeby pokryć całość widzialnej
    palety.

    --
    Marek Lewandowski

  • 53. Data: 2010-03-28 07:53:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poziomu emisji. Prowadzi to do tego, że czasem łatwiej poskładać
    > wymagany emiter z 4, 5, czy 6 składowych, żeby pokryć całość widzialnej

    Emitery emiterami, problem dodatkowo sprawia fakt, ze charakterystyki
    poszczegolnych czopkow silnie zachodza na siebie - wiec i czujniki musialyby
    byc lepsze.

  • 54. Data: 2010-03-28 09:41:58
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > Emitery emiterami, problem dodatkowo sprawia fakt, ze charakterystyki
    > poszczegolnych czopkow silnie zachodza na siebie - wiec i czujniki musialyby
    > byc lepsze.

    Ale ten wątek jest o syntezie obrazu, czyli przy założeniu, że wiemy, co
    oko musi dostać...

    --
    Marek Lewandowski

  • 55. Data: 2010-03-28 10:35:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale ten wątek jest o syntezie obrazu, czyli przy założeniu, że wiemy, co
    > oko musi dostać...

    Gdybysmy wiedzieli to i na RGB byloby znacznie latwiej.