  • 21. Data: 2010-03-26 10:00:11
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wątku poni żej)
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    mk wrote:
    > W sumie teraz mi do głowy przyszło, że takie rozwiązanie ma jeszcze tą
    > świetną zaletę, że dla trzech składowych można niezależnie korygować
    > ostrość, dzięki czemu łatwo zredukować aberrację chromatyczną i można
    > sporo zaoszczędzić na konstrukcji obiektywu.

    Nie bardzo, a przynajmniej nie w praktyce.
    Dopóki interesują Cię zdjęcia przez teleobiektyw, to luz, ale już przy
    tzw. normalnej ogniskowej (dającej obraz w kącie widzenia zbliżonym do
    stożka "aktywnego postrzegania", tzn. rzędu 60°) masz problem: przy
    obiektywie z jednej, idealnej soczewki masz za obiektywem do matrycy
    mniej niż szerokość matrycy (sqrt(3)/2). konstrukcje z rzeczywistych
    soczewek zostawiają jeszcze mniej miejsca. Żeby odsunąć się dalej,
    potrzeba konstrukcji retrofokalnej, która przy większych krotnościach
    odsunięcia (2x dalej, niż normalnie, 3x itd) zaczyna być mocno
    problematyczna, żeby nie powiedzieć, droga. A jak zaczniemy myśleć o
    szerokim kącie, to już zupełna zabawa.

    Np. moja kamera video, 3ccd, kończy się na ekwiwalencie 40mm, mimo
    stosunkowo małych ccd. Nie bardzo wyobrażam sobie taką konstrukcję przy
    APS-C.
    --
    Marek Lewandowski

  • 22. Data: 2010-03-26 12:20:08
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > I należy sobie porównać tempo kluczowania takim pikselem z bezwładnością
    > ciekłego kryształu - mamy tu klasyczny przypadek przetwornika PWM gdzie
    > za element całkujący robi bezwładność ciekłego kryształu - w technice
    > cyfrowej prościej zasymulować wartość analogową przez PWM jak w dzikie
    > cyfrowo - analogowe przetworniki się wpuszczać, zwłaszcza jak kluczujemy
    > w tempie nanosekund, zwłoczność obiektu sterowanego to pojedyncze
    > milisekundy a zwłoczność detektora docelowego (oka) to duże dziesiątki
    > milisekund. Bezdrutowy znów udowadnia że nie wie o czym pisze.

    Jesli juz to bezprzewodowy, miedzy drutem a przewodem jest duza roznica.

  • 23. Data: 2010-03-26 12:25:51
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Jesli juz to bezprzewodowy, miedzy drutem a przewodem jest duza roznica.

    Chyba tylko po twojej stronie lustra:
    3 dla przewod
    6 dla drut

    http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=wire&tr=
    ang-auto&x=0&y=0

    wire (Ectaco-Poland)
    v,
    1 drutowy
    2 druciany
    3 przewodowy
    4 drut
    5 kabel
    6 przewód
    7 telegram
    8 depesza
    9 drutować
    10 zadrutować
    11 umocować za pomocą drutu
    12 zatelegrafować
    13 zadepeszować
    14 podłączać przewody

  • 24. Data: 2010-03-26 12:38:50
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    No i widzisz problem w tym ze moich czasow w szkole ktora konczylem za
    drut siedzial bys w tej samej klasie 10 lat.

    Ja znam to z praktyki ty tylko z teorii i to do tego internetowej.
    Drut to jest na budowie zbrojeniowy.

  • 25. Data: 2010-03-26 13:11:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > No i widzisz problem w tym ze moich czasow w szkole ktora konczylem za
    > drut siedzial bys w tej samej klasie 10 lat.

    I z powodu glupoty Twoich nauczycieli sie musimy z Toba meczyc.

  • 26. Data: 2010-03-26 13:20:51
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I z powodu glupoty Twoich nauczycieli sie musimy z Toba meczyc.

    Nikt ci nie kaze czytac moich postow a od moich nauczycieli trzymaj sie
    z daleka bo wyksztalciloi wielu zdolnych Inzynierow.

    I wybacz ale jesli ktos nie odroznia druta od przewodu to powinien
    zmienic grupe dyskusyjna.

  • 27. Data: 2010-03-26 13:29:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010 13:38:50 +0100, wirefree wrote:
    >No i widzisz problem w tym ze moich czasow w szkole ktora konczylem za
    >drut siedzial bys w tej samej klasie 10 lat.
    >
    >Ja znam to z praktyki ty tylko z teorii i to do tego internetowej.
    >Drut to jest na budowie zbrojeniowy.

    Z budowy tez bys wylecial.
    Zbrojeniowe to sa pręty :-)

    J.

  • 28. Data: 2010-03-26 13:37:30
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wštku poniżej)
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    J.F. pisze:

    > Z budowy tez bys wylecial.
    > Zbrojeniowe to sa pręty :-)
    >
    > J.

    Nie jestem budowlancem z wyksztalcenia wiec nie wiem czy na budowie sa
    prety czy druty ale napewno w elektronice nie stosuje sie drutow.

  • 29. Data: 2010-03-26 14:32:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, March 26, 2010, 2:29:49 PM, you wrote:

    > Z budowy tez bys wylecial.
    > Zbrojeniowe to sa pręty :-)

    Dlaczego karmisz trolla? Przecież on właśnie "zniknął" druty
    nawojowe...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-03-26 14:37:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.03.2010 14:37, schrieb wirefree:

    > Nie jestem budowlancem z wyksztalcenia wiec nie wiem czy na budowie sa
    > prety czy druty ale napewno w elektronice nie stosuje sie drutow.

    Okuramaya. To co ja lutowałem dzisiaj cały dzień? Wyglądało jak drut,
    lutowało się jak drut. Musi kynar jak drut...

    Waldek