  • 31. Data: 2017-11-02 08:47:15
    Temat: Re: Nowy akumulaor trzymany w domu - jak dbać oniego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 18:15:40 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > A wiesz ile one leza na polce?
    > Krotko leza bo zaden sklep nie robi zapasow na rok bo nie ma tyle kasy.

    Chyba, ze sie pomyla w ocenie i dany typ jakos nie chce zejsc.

    A kasa ... czesto producent dostarcza towar na kredyt.
    Ciekaw jestem jak to np w nartach, rowerach, namiotach wyglada.
    Decathlon we wrzesniu mial jeszcze sporo namiotow na polkach, a
    pewnego dnia wymiotlo.
    Trafily do magazynu, wywiezli do Australii, czy oddali dostawcy to co
    sie nie sprzedalo?

    Akumulatory az tak sezonowe nie sa, ale takie supermarkety ... kto wie
    czy nie raz na rok kupuja ...

    >Te co leza na polce to sa wszystkie jakie maja.

    Sklepy miewaja magazyny.

    >Uzupelniaja na biezaco z biezacej produkcji czy importu.
    >Na dodatek w sklepie z akumulatorami sprzedaja prostowniki to maja czym beznakladowo
    podladowac.

    Ciekawe jak to w supermarketach - laduja, czy nie ma odpowiedzialnego
    czlowieka, prostownika, gniazdka przy polce ...

    J.

  • 32. Data: 2017-11-02 09:23:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 08:47, J.F. pisze:

    > Ciekawe jak to w supermarketach - laduja, czy nie ma odpowiedzialnego
    > czlowieka, prostownika, gniazdka przy polce ...

    Idź do marketu i obejrzyj towar na półce.
    Nie znajdziesz żadnego ze śladami mocowania
    jakiejkolwiek klemy (często bolce zawinięte papierem
    i zabezpieczone wazeliną czy innym smarem) -
    sprawdzałęm to kiedyś, bo szukałem jakiegoś
    akumulatora a miałem przerabiane zaciski
    i musiałem sprawdzać średnice.
    Więc albo nie ładują albo schodzą ładnie :-)

  • 33. Data: 2017-11-02 11:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >akumulatora a miałem przerabiane zaciski
    >i musiałem sprawdzać średnice.
    >Więc albo nie ładują albo schodzą ładnie :-)

    nie laduja, bo schodza ladnie, wiec nie musza ladowac :-)

    Ha, przypomnij w kwietniu, bo teraz nowa dostawa.

    Sobie obejrze - znajde slady na klemach, czy nie laduja, skoro nigdy
    nie ladowali.

    A jesli nie laduja ... nowy akumulator, ciekawe ile wytrzyma na polce
    ...ja tam profilaktycznie nowy akumulator zawsze ladowalem
    prostownikiem, wlasnie zeby nie miec dylematu ile stal ..

    J.

  • 34. Data: 2017-11-02 11:46:01
    Temat: Re: Nowy ... bzdury kogucika.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 2 Nov 2017 06:39:21 +0100, Pawelek napisał(a):

    >Panowie, wszyscy pieprzycie androny. Otóż napięcie jakie jest na
    >akumulatorze podczas ładowania zależy nie tylko od parametrów
    >zasilacza/ładowarki ale również od prądu ładowania. Więc jeśli ktoś
    >zaleca jakieś napięcie, niech do cholery poda przy jakim prądzie.

    Wlasnie chodzi o to, zeby pradu nie bylo.
    Bo jak bedzie intensywna elektroliza, to bulgotanie mase uszkodzi, a i
    wode trzeba bedzie dolewac.

    I takie dosc niskie napiecie o okolicach 14V powoduje, ze prad
    samoczynnie spada do niewielkiej wartosci.

    Tylko jeszcze trzeba popatrzec na prostownik.
    moj "zwykly" (transformator i 2 diody) ma napiecie szczytowe 19V.
    Woltomierz pokazuje na wyjsciu 11.5V, z podlaczonym akumulatorem
    ~14.5V, a czasem jednak transformator daje wiecej i prad wtedy plynie.

    Tych z elektroniczna przetwornica to nie dotyczy - na wyjsciu maja np
    14.0V, to tętnienia sa ponizej 0.1V.

    Mozna sie tylko klocic czy 14.2V jest odpowiednie czy za wysokie ...
    jak ma stac miesiacami, to ja bym jednak mniej dal, 13.5 powiedzmy.
    Ale czy 14.2V jakos szybko akumulator uszkodzi ... samochod jak
    jedzie, to bywa wiecej.

    J.

  • 35. Data: 2017-11-02 13:57:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Matrix ci sie spierdolil i dlatego wybaczam.

  • 36. Data: 2017-11-02 14:38:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 2 listopada 2017 11:46:10 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > jak ma stac miesiacami, to ja bym jednak mniej dal, 13.5 powiedzmy.
    > Ale czy 14.2V jakos szybko akumulator uszkodzi ... samochod jak

    Lidlowy wg instrukcji z ich strony http://tiny.pl/gpb3j
    http://www.lidl-service.com/static/65812880/92517_PL
    _HU_SL_CS_SK.pdf

    tryb "sniezynka" ;) laduje do 14.7V i przelacza sie na tryb ladowania konserwacyjnego
    (cokolwiek ma to znaczyc) - sporo ludzi podpina toto np. do motocykli na zime i jest
    OK

    WS

  • 37. Data: 2017-11-02 15:12:55
    Od: p...@g...com

    -- Ciekawe jak to w supermarketach - laduja, czy nie ma odpowiedzialnego czlowieka,
    prostownika, gniazdka przy polce ...

    moze naczelny elektryk ?

    podaja 1,5 miecha

    http://www.stanczyk.pl/webpage/akumulator-jak-dbac-o
    -niego-jak-rozpoznac-jego-smierc.html

  • 38. Data: 2017-11-02 15:40:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Lidlowy wg instrukcji z ich strony http://tiny.pl/gpb3j
    >http://www.lidl-service.com/static/65812880/92517_P
    L_HU_SL_CS_SK.pdf

    uuups, pospieszylem sie, kupilem dawniej i nie mam woltomierza :-)

    >tryb "sniezynka" ;) laduje do 14.7V i przelacza sie na tryb ladowania
    >konserwacyjnego (cokolwiek ma to znaczyc) - sporo ludzi podpina toto
    >np. do motocykli na zime i jest OK

    tam jest wykresik C na stronie 3 ... i tam sie pojawia 12.8V.

    Ale bez dokladnego opisu znaczyc moze cokolwiek :-)

    J.

  • 39. Data: 2017-11-03 06:57:40
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Jak go przechowywać? Doładować od czasu do czasu? Rozładować i
    > doładować?

    Zastosowałem się do rady i zaopatrzyłem w lidlowski prostownik. Ładował
    akmulator jakieś 15-20 minut, po czym pokazal, ze jest naładowany.
    Przełączyłem w tryb "podtrzymania" i pokazuje, że napięcie na klemach
    wynosi 13,8 V. Zewnętrzny miernik - o dziwo - tak samo (13,82 V).
    Nie wiem, czy nie zmieni się po jakimś czasie, ale z samej ciekawości
    potrzymam go w ten sposób i zmierzę np. za tydzień.
    Może pogodzę zwaśnione strony ;-)

    --
    Yogi(n)